Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Maingain blaast het land op in 2014. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181898)

fonne 15 januari 2013 21:39

Maingain blaast het land op in 2014.

Als de smerige Vlaamse mollen durven op N-VA te stemmen dan gaat Maingain een moedige staatsgreep plegen.

Maingain appelle �* « un coup d’audace » en cas de blocage sur Bruxelles en 2014.

En zo wordt 2014 weer gewoon een gezellige communautaire bedoening, op weg naar de zoveelste staatsmisvorming;-)

demonen 15 januari 2013 21:46

Ik stel mij de vraag indien de V-partijen in 2014 een absolute meerderheid behalen in het Vlaams parlement en overgaan tot art. 35 (we doen enkel samen wat we samen beslissen) en de franstaligen (Albert II is opperbevelhebber) sturen het leger naar Vlaanderen, wat er dan gaat gebeuren?

Zucht 15 januari 2013 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6500318)
Ik stel mij de vraag indien de V-partijen in 2014 een absolute meerderheid behalen in het Vlaams parlement en overgaan tot art. 35 (we doen enkel samen wat we samen beslissen) en de franstaligen (Albert II is opperbevelhebber) sturen het leger naar Vlaanderen, wat er dan gaat gebeuren?

Het Vlaams parlement ligt in Brussel. Het leger zal dus het Martelarenplein moeten omsingelen.
Lijkt me goed voor het toerisme, om daar eens wat foto's van te gaan nemen, maar verder zal Brussel wel wat ontwricht geraken als er geen pendelaars meer naar hun werk kunnen/mogen/durven gaan.

Shadowke 15 januari 2013 22:28

Maingain denkt nog altijd dat de witte Franstalige Brusselaars de meerderheid uitmaken.
neen Maingain! jullie zijn nog met 10 %, Nederlandstalige met 10 %, 5 % gemengd en 75 % vreemdelingen.

Shadowke 15 januari 2013 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6500331)
Het Vlaams parlement ligt in Brussel. Het leger zal dus het Martelarenplein moeten omsingelen.
Lijkt me goed voor het toerisme, om daar eens wat foto's van te gaan nemen, maar verder zal Brussel wel wat ontwricht geraken als er geen pendelaars meer naar hun werk kunnen/mogen/durven gaan.

ramptoerisme :p

graaf de bethune 15 januari 2013 22:38

Maigain, ies, heeeeeeel heeeeel gevaarlijk man, enfin, un homme dangereux. Laat ons vooral de lessen van de jaren 30 niet vergeten en oppassen voor populisten gelijk Maingain. Voila sè, nu ben ik koning en premier tergelijkertijd, en dit voor een zeer laag prijsje.

Garry 15 januari 2013 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6500308)
Als de smerige Vlaamse mollen durven op N-VA te stemmen dan gaat Maingain een moedige staatsgreep plegen.

Maingain appelle �* « un coup d’audace » en cas de blocage sur Bruxelles en 2014.

En zo wordt 2014 weer gewoon een gezellige communautaire bedoening, op weg naar de zoveelste staatsmisvorming;-)

Ik heb altijd al gezegd; Als België splitst zal het door de Franstalige kant zijn, niet door de Vlamingen. De Vlamingen zullen nooit verder gaan dan het inperken van de Franstalige voorrechten. De dag dat hun voorrechten ophouden te bestaan kappen zij met Vlaanderen.

Hollander 15 januari 2013 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6500370)
Maigain, ies, heeeeeeel heeeeel gevaarlijk man, enfin, un homme dangereux. Laat ons vooral de lessen van de jaren 30 niet vergeten en oppassen voor populisten gelijk Maingain. Voila sè, nu ben ik koning en premier tergelijkertijd, en dit voor een zeer laag prijsje.

Daarom vind ik als hollander zijnde uw uitspraken zéér aansprekelijk.

CLAESSENS Joris 15 januari 2013 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6500359)
ramptoerisme :p

Helaba! Dat zijn wel opvoedkundig verantwoorde geschiedenislessen aan de hand van schooluitstappen hé!
Goed opletten kindjes, aan de Franstalige zijde zie je het perfecte voorbeeld van communistisch imperialisme en aan Vlaamse zijde, op een enkele inboorling van de VB stam na, wat de oorzaken en gevolgen zijn van eeuwen slavernij. Let vooral op de VBers, gekend als de dapperste aller Belgen.
:-)

BWarrior 15 januari 2013 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6500308)

Volgens jou ging die van 2011 niet eens uitgevoerd worden...

Zucht 15 januari 2013 23:04

"Wij scheuren af van die vuile separatisten. Separatisme is foei!". :-)
Gekker kan het niet worden.
Of toch wel.
"Wij scheuren af van die vuile separatisten. Separatisme is foei, maar we willen wel een stuk van hun land meenemen dat wij zelf kiezen."

Txiki 15 januari 2013 23:22

Wat betekent "coup d'audace"?

BWarrior 15 januari 2013 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6500452)

Vlaag van vermetelheid.

Txiki 15 januari 2013 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6500461)
Vlaag van vermetelheid.

5 minuten politieke moed?

Eberhard Leclerc 15 januari 2013 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 6500358)
Maingain denkt nog altijd dat de witte Franstalige Brusselaars de meerderheid uitmaken.
neen Maingain! jullie zijn nog met 10 %, Nederlandstalige met 10 %, 5 % gemengd en 75 % vreemdelingen.

Klopt helemaal.
Het probleem is alleen dat de Nederlandstalige gemeenschap heel hard haar best heeft gedaan om die 75% van zich te vervreemden.

Ze hebben daar zelfs een partij voor opgericht. Het VB.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6500393)
Let vooral op de VBers, gekend als de dapperste aller Belgen.

Enige moed zal ik de VBers niet ontzeggen. Slechts weinigen durven immers tegen de stroom in te gaan.

Misschien dus wel de dapperste aller Belgen, maar tevens de domsten der Vlamingen.

Txiki 15 januari 2013 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6500480)
Klopt helemaal.
Het probleem is alleen dat de Nederlandstalige gemeenschap heel hard haar best heeft gedaan om die 75% van zich te vervreemden.

Ze hebben daar zelfs een partij voor opgericht. Het VB.

Enige moed zal ik de VBers niet ontzeggen. Slechts weinigen durven immers tegen de stroom in te gaan.

Misschien dus wel de dapperste aller Belgen, maar tevens de domsten der Vlamingen.

boenk!

Zucht 15 januari 2013 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6500473)
5 minuten politieke moed?

Yep, zo jaren 40, die Maingain.

https://www.youtube.com/watch?v=avhoAfeBe6A

lombas 16 januari 2013 00:15

Grappig dat Maingain altijd maar hamert op de proportionele onfairheid door Nederlandstaligen in Brussel terwijl hij de federale proportionele onfairheid door Franstaligen even onder de mat schuift.

omaplop 16 januari 2013 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 6500399)
Volgens jou ging die van 2011 niet eens uitgevoerd worden...

Is ook nog niet gebeurd he

job 16 januari 2013 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6500452)

Vrij vertaald :
Hij roept op om de franco-greep op een ongrondwettelijke manier in Brussel te versterken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be