Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   30.000 pensioenen STIEKEM zwaarder belast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181936)

looneytoon1975 17 januari 2013 08:07

30.000 pensioenen STIEKEM zwaarder belast

http://www.standaard.be/artikel/deta...30116_00436277

Foei Foei, na het pensioensparen ook nog eens knagen aan de pensioenen zelf, en het ergste is... weer maar eens op de smerige vlinder (motten) manier... zonder enige communicatie...

bende federale smeerlapkes

Charlie don't Surf 17 januari 2013 08:38

Brakelaar 17 januari 2013 09:29

enkel bij hogere pensioenen...als je dat gelooft!

fox 17 januari 2013 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6501392)
enkel bij hogere pensioenen...als je dat gelooft!

Zou het dan enkel over ambtenaren gaan?

subocaj 17 januari 2013 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6501396)
Zou het dan enkel over ambtenaren gaan?

Nee, voor mensen met een gedeelte buitenlands pensioen.
Heb je weer aan de Europese regelgeving te danken, die maakt alles mogelijk als het is om de kleine man in zijn zakken te zitten.
Kijken wat ze bedoelen met hogere pensioenen. Ik kan het je wel meedelen als ik mijn Nederlands deel van mijn ambtenarenpensioen gekregen heb.
Want normaal heeft de Belgische staat, totaal geen uitstaans met het Nederlandse deel van een ambtenarenpensioen.

Amon_Re 17 januari 2013 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6501403)
Heb je weer aan de Europese regelgeving te danken

1) De overheid hoort dit te communiceren
2) Men vermeld niet welke Europese regels, we kunnen het dus niet gemakkelijk nagaan

En dan dit nog:
Citaat:

Maar opvallend is ook dat de pensioendienst ook geen persbericht hierover uitstuurde en zelfs geen tekstje met uitleg op haar website staan heeft. ‘We doen dat liever niet', zegt Beullens. De ervaring heeft geleerd dat dan veel ongeruste mensen beginnen bellen die totaal niet getroffen zijn. ‘Wij kunnen al die telefoons niet aan', zegt hij.
Dit is onaanvaardbaar.

Txiki 17 januari 2013 10:00

En nog steeds geen Griekse, Spaanse of Ierse toestanden? Die stoere Vlamingen toch. Maar ja, liever oorlog voeren in Afrika tegen de islam, he.

Anna List 17 januari 2013 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6501421)
En nog steeds geen Griekse, Spaanse of Ierse toestanden? Die stoere Vlamingen toch. Maar ja, liever oorlog voeren in Afrika tegen de islam, he.

Vlamingen Txiki

autobouwers, scheepsbouwers, landbouwers, mijnwerkers (mochten daar geen Italianen bij gezeten hebben) ... zich allemaal laten doodknijpen, zonder reactie...ge verwacht nu toch geen reactie ?

Txiki 17 januari 2013 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6501426)
Vlamingen Txiki

autobouwers, scheepsbouwers, landbouwers, mijnwerkers (mochten daar geen Italianen bij gezeten hebben) ... zich allemaal laten doodknijpen, zonder reactie...ge verwacht nu toch geen reactie ?

O jawel: ze gaan het toejuichen en hopen dat degenen die misschien een hoger pensioentje hebben gekloot zijn. Zo zijn ze. Als de andere maar gekloot is.

Karel Martel B 17 januari 2013 10:22

Citaat:

Maar opvallend is ook dat de pensioendienst ook geen persbericht hierover uitstuurde en zelfs geen tekstje met uitleg op haar website staan heeft. ‘We doen dat liever niet', zegt Beullens. De ervaring heeft geleerd dat dan veel ongeruste mensen beginnen bellen die totaal niet getroffen zijn. ‘En wij zijn al zo lui', zegt hij.
Dat heb ik even gecorrigeerd.

De schoofzak 17 januari 2013 10:23

Proficiat voor onze belastingsregering !!

Waarschijnlijk viel deze maatregel ook onder het gedeelte van de maatregelen die geen belastingsverhoging waren, en ook geen besparing !

Proficiat dus, maar ook bedankt !!
Want als de belastingsregering behoorlijk gecommuniceerd had, dan had dat bijlange niet zoveel nieuwe stemmen voor de nva opgebracht bij de komende 'moeder van alle verkiezingen'.

Mooi, 't leven is mooi, zolang er ..... ♫♪ ♪♫♪ ♪ ♫♪ ♪♫♪ ♪

.

Karel Martel B 17 januari 2013 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6501421)
Maar ja, liever oorlog voeren in Afrika tegen de islam, he.

Moet je daarvoor naar Afrika gaan? 8O

Txiki 17 januari 2013 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6501449)
Moet je daarvoor naar Afrika gaan? 8O

Daar zitten ze nu toch?

Distel 17 januari 2013 11:10

Een "solidariteitsbijdrage" noemen ze dat dan...

Pure onaangekondigde diefstal dus.

Txiki 17 januari 2013 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6501511)
Een "solidariteitsbijdrage" noemen ze dat dan...

Pure onaangekondigde diefstal dus.

Jep, maar geen kat die er van wakker ligt, hoor.

Vrijheideerst 17 januari 2013 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6501437)
O jawel: ze gaan het toejuichen en hopen dat degenen die misschien een hoger pensioentje hebben gekloot zijn. Zo zijn ze. Als de andere maar gekloot is.

En werkwilligen wat in elkaar kloppen ook zeker. :?

Anselmo 17 januari 2013 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6501437)

Dit is een jammerlijke waarheid.
De afgunst onder de mensen verspreidt zich momenteel als een kanker.

Txiki 17 januari 2013 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6501522)
En werkwilligen wat in elkaar kloppen ook zeker. :?

Ja, inderdaad. Als ze elkaar maar kunnen kloten. Dat is het simpelste. Het systeem viseren, is te moeilijk voor de Vlaming.

Bollywood 17 januari 2013 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6501403)
Nee, voor mensen met een gedeelte buitenlands pensioen.
Heb je weer aan de Europese regelgeving te danken, die maakt alles mogelijk als het is om de kleine man in zijn zakken te zitten.
Kijken wat ze bedoelen met hogere pensioenen. Ik kan het je wel meedelen als ik mijn Nederlands deel van mijn ambtenarenpensioen gekregen heb.
Want normaal heeft de Belgische staat, totaal geen uitstaans met het Nederlandse deel van een ambtenarenpensioen.

Dagelijks betrokken bij europese regelgeving met betrekking tot pensioenen. In mijn weten is daar het laatste jaar niets goedgekeurd dat een belastingsverhoging op cross-border pensioenen tot gevolg kan hebben.

Vrijheideerst 17 januari 2013 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6501528)
Dit is een jammerlijke waarheid.
De afgunst onder de mensen verspreidt zich momenteel als een kanker.

Ze zijn allemaal voor een rechts beleid meneer. Tot als ze zelf worden getroffen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be