![]() |
Koude-alarm
Is dat nu wat ze vroeger gewoon 'winter' noemden?
Of is er meer aan de hand? |
krantenvoorpaginavulling
|
paniekzaaierij
|
Citaat:
En dat waren al zachte winters voor mijn grootouders, die zelf nog op de Schelde hebben gaan schetsen. Koude-alarm was toen nog onbekend. -10 was 's nachts heel normaal. Maar de meeste winters duurde niet echt lang., daarna kreeg je terug temperaturen van +2 overdag en -5 's nachts. Maar nooit langer dan een maand. |
Ik verwacht in de toekomst 'koude-alarm' rampenplannen als het meer dan 2 graden onder nul vriest.
'Het ministerie van volksgezondheid raadt mensen aan zoveel mogelijk binnen te blijven. Indien u toch de woning verlaat, draag dan een warme muts en sjaal en eventueel handschoenen. Vergeet ook uw woning niet te verwarmen als u thuis bent.' Leger experts in de studio: 'En hoe kunnen mensen hun huisdieren beschermen tegen de kou?' |
Koude alarm, 1565.
![]() |
![]() |
Kermis op de Schelde. Ik heb nog mensen gekend die dat hebben meegemaakt.
|
1 Bijlage(n)
Venetië 1709
|
vandaag
-9°-5° 10% morgen -7°-3° 10% za 19/01 -6°-4° 10% zo 20/01 -6°-1° 40% ma 21/01 -4°-1° 10% di 22/01 -5°-1° 10% wo 23/01 -11°-5° 10% do 24/01 -13°-8° 10% vr 25/01 -17°-7° 10% za 26/01 -15°-6° 10% Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr http://www.hln.be/hln/nl/925/weather/application.dhtml |
KMI geeft de komende 14 dagen nergens minima lager dan -10°
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html -17° is de bodem v d spreiding, de kans op -5° die nacht is ongeveer even groot |
Citaat:
Nu zal de langetermijnvoorspelling nog wel ruimte laten voor correcties, maar toch... |
Citaat:
|
Citaat:
Paniek en angst zaaien om niets. Je zou bijna denken dat het een vorm van escapisme is... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die kalender was geschreven op cactussen...:? |
Citaat:
Ik dacht dat het ging over de batobalorilamertazertyuiop stam. Die voorspelden dat we allemaal gingen doodvriezen op 19 januari. Ze hadden dat gelezen in theeblaadjes die in buffel urine lagen. |
Vorige zomer was't ook paniek over de temperaturen, en alles is toch in orde gekomen?
|
Citaat:
GAS-boetes voor mensen die zich niet insmeren... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be