![]() |
De Coyote
Ik weet niet of hier al een draad werd over geopend?
Doch het lijkt me een onderwerp dat meer en meer zijn plaatsje opdringt in onze maatschappij. Met hoeveel zijn ze al, de personen in het bezit van een Coyote? Ikzelf ken er al velen, en heb zelf al heel dikwijls over na gedacht ook een Coyote aan te schaffen. De Coyote kost ongeveer €150 's jaars, dus 3 minimum-snelheidsboete's. Eigenlijk is het onnozel geen Coyote aan te schaffen wanneer je dagelijks grote afstanden aflegt. Iedereen die ik ken in bezit van een Coyote zegt dat de Coyote zich in geen tijd heeft weer verdient. De Coyote is er niet zozeer voor de grote verkeers-overtreders maar wel voor de personen met vele verantwoordelijkheden in het leven, die wel eens details over het hoofd zien, en uit verstrooidheid een verkeersboete oplopen (bv door 60 te rijden waar maar 50 mag). Ikzelf leg ook vele afstanden af, en heb toch ook ieder jaar aan zo'n €150 a 200 boete. Maar vooral zie ik veelvuldig flitsers staan en ik zou graag een heel grote groep mensen bereiken in het bezit van hun Coyote. Een druk op de knop en de hele Coyote-gemeenschap is gewaarschuwd voor de pestkop dat staat te flitsen. Daarom zou ik graag een Coyote hebben. |
Ik heb in de 15 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog maar twee keer een snelheidsbeperking gehad. €160 in totaal, dus voor mij persoonlijk brengt het niet op. Dat wil echter niet zeggen dat ik tegen het systeem ben. Ik vind het mooi dat mensen community based hun vernuft tonen om door de mazen van het net te glippen, bij wijze van spreken.
Heeft er iemand trouwens ervaring met Trapster, hoe goed is die community hierin onze streken? |
--
|
Citaat:
Uw GPS kan u er eenvoudig van op de hoogte brengen als u te snel rijdt. Die Coyote is eerder een toestel voor mensen die zich aan de regels willen onttrekken en toch zoveel mogelijk boetes willen vermijden. Alcoholcontroles kan je er ook mee ontwijken. Ik ken ook zo iemand die lak heeft aan snelheidsbeperkingen en sinds hij de coyote heeft aangeschaft voelt hij zich helemaal onaantastbaar. Citaat:
|
Citaat:
Ik ben in bezit van noch GPS noch Coyote. Het is idd zo dat GPS waarschuwt indien te snel wordt gereden, maar toch. Het kan niet de bedoeling zijn dat de Coyote misbruikt wordt om zich onaantastbaar te voelen en zo alles aan de laars te lappen. |
Ik had er één gekocht, en dat was nuttig. Ik heb er wel wat boetes mee uitgespaard.
Maar ik heb mijn rijstijl intussen aangepast, en heb mijn abonnement niet meer verlengd. Ik heb een paar accidenten gezien die eenvoudigweg door een te hoge snelheid veroorzaakt werden, en die 5-10 minuten winst zijn te weinig waard tgo het risico met nog een half hoofd uit mijn auto te hangen. 130 en afstand houden gaat vlug genoeg. Het constante gejank ervan stoorde mij ook mateloos; Vlaanderen staat zo vol met flitspalen dat het uiteindelijk niet veel zin heeft om er één te hebben tenzij je elke dag een paar honderd km autostrade afwerkt. Op secundaire wegen kan je niet doorrijden. |
Ik heb er geen, en meestal doe ik de zelfde trajecten dus dan weet je ze ongeveer wel staan. Op de snelweg hou ik het meestal gewoon op 130.
|
Dat 95% van de mensen hun morele compas niet meer geijkt is moet ik niet meer zeggen. Dat is duidelijk.
bon, ik doe graag mee dan; Vanaf nu vlam ik overal zo hard ik wil en vooral in de buurt van scholen en wie onder mijn auto terecht komt is een dommerik omdat ie niet uit de weg ging. En of het nu een oude mens, jong volwassen of kind is maakt me niet meer uit; boeit me niet. En al die trage, domme defensieve seuten maai ik van de baan. Mijn auto mijn vrijheid. En snelheidsboetes betaal ik ook niet meer da's zakkevullerij. Oh ja en ik licht u ook nog op met alles wat ik kan want ik heb toch vaker de wet achter mij dan tegen daarvoor. Nu content?! |
Citaat:
Richt jouw pijlen dan naar "de baas" of bazen (Schouppe had er ook niets tegen) hé, die blijken een heel andere mening te hebben. :-) Citaat:
´T schijnt dat men meestal controleert bij "gevaarlijke punten uch-uch"... met Coyote & Co weet men die impassant dan vroeg genoeg staan, de mensen zonder weten dat meestal niet. Is ook maar mijn mening hé. Dat er ook misbruik van gemaakt kan worden, tja van wat dan niet ? Maakt de flitsoverheid dan geen misbruik door onaangepaste sneheidsbeperkingen te zaaien en in ´t geniep juist daar te flitsen onder het mom pakkans ? Men oogst tenslotte wat men zaait... |
Elke auto komt geheel gratis met een apparaatje dat perfect helpt tegen te snel rijden: De snelheidsmeter.
Meer heb je niet nodig. Verkeersboetes zijn een soort van belasting op domheid. In principe mogen die dus nog flink hoger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik rijd al 3 jaar met een Coyote. Werkt trouwens prima.
Er wordt vaak genoeg beweerd dat snelheidscontroles dienen om de verkeersveiligheid te bevorderen en niet om de staatskas te spijzen. Dus mag ik er van uit gaan dat flitspalen en mobiele controles gehouden worden op plekken met een verhoogd risico op ongevallen. Een toestel dat je dan verwittigd waardoor je trager gaat rijden, is toch vele malen beter voor de verkeersveiligheid dan daar aan een te hoge snelheid voorbij te rijden. En de opmerking dat je je maar aan de snelheid moet houden : De meeste chauffeurs zijn wel eens "verstrooid" zijn en staren niet heel de tijd panisch naar hun snelheidsmeter, de snelheidsbeperkingen op secundaire wegen nogal eens durven veranderen op enkele honderden meters, diezelfde snelheidsbeperkingen soms wel eens weinig draagvlak kennen (we kennen allemaal wel een stuk weg tussen de velden die toch binnen de bebouwde kom valt). |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je 50 rijdt waar je 90 mag moet je volgens mij zonder pardon terug naar de rijschool gestuurd worden. Samen met de pipo's hierboven die te snel rijden 'uit verstrooidheid'.
|
Citaat:
Die daders plannen dit, en zouden moeten weten dat ze het leven van hun slachtoffer overhoop halen. Hier en daar is een onverantwoordelijke bestuurder (waar vele van die gansters bij behoren) maar daarom hoef je niet de gebruikers van de Coyote te blameren. Hun bedoeling is om het geflitst te worden uit te sluiten, en niet om de cowboy uit te hangen op de openbare weg. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be