Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuw soort jaarlijks federale kinderbijslag: 15.000 € per Brussels migrantenkind (https://forum.politics.be/showthread.php?t=181977)

De schoofzak 18 januari 2013 10:26

Nieuw soort jaarlijks federale kinderbijslag: 15.000 € per Brussels migrantenkind

Lees mee in De Standaard van vandaag:

Citaat:

‘Per jongere investeren we zowat 15.000 euro. Dat loont de moeite als we hen uit de vicieuze cirkel van kansarmoede kunnen tillen’
BENOIT FONTAINE, Koning Boudewijnstichting

Dat komt dus bovenop de transparante transfert naar Brussel;
en die kwam al bovenop de niet-transparante transfert naar Brussel.

1) ge moet dat maar doen
2) ge moet dan maar blijven zeggen dat Vlaanderen Brussel gaat kwijtspelen in geval van een onafhankelijkheidsverwerving van Vlaanderen; ze kunnen begod hun eigen kleuteronderwijs niet eens met eigen vermogen betalen.

.

Boduo 18 januari 2013 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6502912)
Lees mee in De Standaard van vandaag:

Dat komt dus bovenop de transparante transfert naar Brussel;
en die kwam al bovenop de niet-transparante transfert naar Brussel.

1) ge moet dat maar doen
2) ge moet dan maar blijven zeggen dat Vlaanderen Brussel gaat kwijtspelen in geval van een onafhankelijkheidsverwerving van Vlaanderen; ze kunnen begod hun eigen kleuteronderwijs niet eens met eigen vermogen betalen.

.

Simpele vraag: hoe kan Vlaanderen Brussel kwijtspelen ?
Brussel ligt wel IN Vlaanderen...?

BonBon 18 januari 2013 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6502927)

luchtbrug, waals grondgebied maken van 1 weg tussen Brussel en Walonië, er zijn oplossingen. :-)

OilOnFire 18 januari 2013 11:02

Het is gewoon een regelrechte geïndustrialiseerde productie van 'Mieserie-machientjes.

Miserie, niet alleen voor hun eigen, maar vooral voor de anderen.

De staat geeft hopen belastinggeld uit voor (een soort van) Negatief entertainment!

Heu? moeten we nu nog 'merci' zeggen ook, of liever = chocran, misschien!!

fox 18 januari 2013 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6502927)

Dat kan wel zijn, maar tegenwoordig kan je in Brussel voor sommige jobs al niet meer terecht met een diploma dat je behaald hebt aan een Vlaamse universiteit. Je moet een papiertje kunnen tonen van een Franstalige universiteit.

Gwyndion 18 januari 2013 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6502994)
Dat kan wel zijn, maar tegenwoordig kan je in Brussel voor sommige jobs al niet meer terecht met een diploma dat je behaald hebt aan een Vlaamse universiteit. Je moet een papiertje kunnen tonen van een Franstalige universiteit.

Ik vraag me toch af hoe ze dat legaal gaan beargumenteren, het VL diploma is logischerwijze toch gelijkaardig en een taalproef is geen probleem.

De schoofzak 18 januari 2013 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6503130)
Ik vraag me toch af hoe ze dat legaal gaan beargumenteren, het VL diploma is logischerwijze toch gelijkaardig en een taalproef is geen probleem.

Gij zijt duidelijk geen ambtenaar.

Maar het gaat hier niet over Brussel al dan niet verliezen.

Bij de draad blijven ! Er is een nieuw soort kinderbijslag in het leven geroepen. En het gaat niet om kleine bedragen.

.

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2013 14:57

Citaat:

Nieuw soort jaarlijks federale kinderbijslag: 15.000 € per Brussels migrantenkind
Als u een discussie opstart, zou het u sieren als u de feiten enigszins correct weergeeft.

Het gaat niet om kinderbijslag, maar om een proefproject tegen kansarmoede. Het gaat dus om een veel specifiekere doelgroep. Bovendien is het geen budget dat de betrokkene cash in handen krijgt en vrij kan besteden, maar een budget dat de begeleiding van de betrokkene moet mogelijk maken.

Het gaat niet uit van de federale overheid, maar van de Koning Boudewijnstichting, die o.m. gefinancierd wordt door de Nationale Loterij (dus met gokgeld i.p.v. belastingggeld), giften, legaten, etc.

Het gaat niet om 15.000 euro per jaar, maar per project van vier jaar.

Niet elk Brussels migrantenkind is opgenomen in dit project. Het gaat om 66 jongeren die vooraf werden gescreend op socio-economische status, motivatie, etc.

Er lopen gelijkaardige projecten in Antwerpen en Luik, samen goed voor nog eens 25 jongeren.

Het grootste probleem van dit project is m.i. dat het geen structurele oplossing biedt.

De schoofzak 18 januari 2013 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6503308)
Als u een discussie opstart, zou het u sieren als u de feiten enigszins correct weergeeft.

Het gaat niet om kinderbijslag, maar om
...

Het stoort je dat ik de mooie maar verhullende kledij van het "project" afdeed, zodat je, in plaats van een mooi meisje, een lelijke doos te zien kreeg ?

Zelfs niet als ik schreef dat het ging om een 'soort van' ..?

Ik moet niet weten van dergelijke projecten die zoveel geld per 'geholpen' kop opsouperen, omdat we nu al weten dat het onmogelijk is om iedereen die we kunnen beschouwen als 'rechthebbende' daar mee te helpen.

Ik vind het een moderne vorm van misplaatste liefdadigheid.

.

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2013 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6503540)
Het stoort je dat ik de mooie maar verhullende kledij van het "project" afdeed, zodat je, in plaats van een mooi meisje, een lelijke doos te zien kreeg ?

Dus dat geklets uit je nek moet voor een ontluisterend demasqué doorgaan? Een demasqué van wat? Je wist begot niet eens waar het over ging!

Citaat:

Zelfs niet als ik schreef dat het ging om een 'soort van' ..?
Tja. Een griepje is vast ook een "soort van" aids, niet? 't Gaat in beide gevallen om een virus.

Dit forum wordt onnozeler met de dag. :roll:

De schoofzak 19 januari 2013 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6503899)
Dus dat geklets uit je nek moet voor een ontluisterend demasqué doorgaan? Een demasqué van wat? Je wist begot niet eens waar het over ging!

Tja. Een griepje is vast ook een "soort van" aids, niet? 't Gaat in beide gevallen om een virus.

Dit forum wordt onnozeler met de dag. :roll:

Ik begin te vermoeden dat jij van opleiding een sociaal aksident (sociaal assistent, voor de oningewijden) zijt.

Dat zijn vaak zo van die mensen die verontwaardigd zijn als anderen hun project kritisch bekijken.

.

bartelx 19 januari 2013 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6504173)
Ik begin te vermoeden dat jij van opleiding een sociaal aksident (sociaal assistent, voor de oningewijden) zijt.

Dat zijn vaak zo van die mensen die verontwaardigd zijn als anderen hun project kritisch bekijken.

.

Racistjes en leugenaars ontmaskeren is een boeiende sport.

Sterk van den Duiker.:-)

circe 19 januari 2013 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6503130)

Ik heb die discriminatie gemeld aan het CGKR. Ben benieuwd of ik überhaupt een antwoord ga krijgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be