![]() |
Fyra , uitstelleke of toch nieuwe tchjoeketchjoeke treintjes
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...oplossing.aspx
Mijn vraag is niet echt de bedoeling om in K&K een politieke discussie aan te gaan , enkel: Vindt u dat ze de fyra moeten afvoeren ?? Of nog een uitstelleke want die moet nog wa'gerepareerd worden ?? Of hebt u nog iets leuker ?? |
Het ergste is dat je er geen hollandermop of belgenmop van kan maken want 't is van allebei...:-(
|
Maar allee, 't is al goed dat ze ginderachter geen helicopters maken of we kochten dien brol ook nog... Euh...
|
|
Heeft de NS niet nog ergens een paar oude hondekoppen in het museum staan die ze weer in dienst kunnen nemen?
|
Citaat:
Daarnaast was de Fyra niet de goedkoopste van de kandidaten, maar de TGV. Een treinstel dat zijn deugdelijkheid al heeft bewezen en waarvan beide spoorwegmaatschappijen er reeds bezitten en onderdelen van hebben liggen. De vraag is dus eerder wie er aan verdiende door deze onbetrouwbare trein te bestellen. Frits Marckmann beweerd dat AnsaldoBreda beter uit de aanbesteding kwam dan Alstom, dat wel alle TGV contracten kon binnenhalen. Alstrom wilde echter enkel nog contracten voor dubbeldekkers aannemen en niet meer voor enkele cabintreinen. Zonder enige verder onderzoek is blijkbaar het contract aan Ansaldo geschonken en zonder de kleine letters in het contract te lezen en onderzoeken. Ik vrees dat we dus vasthangen aan dit contract en de bestelde treinstellen dus zullen moeten betalen. Men kan ze ergens langst de spoorweg zetten als restaurant, want rijden doen deze treinstellen duidelijk niet. Zelfs de oude stoomtreinen waren sneller op hun bestemming en betrouwbaarder dan de Fyra. |
Liedje ...
Begon ik bij deze post spontaan en zonder enige aanwijsbare reden In een klein stationnetje te scanderen, tot groot jolijt van de buren.
http://www.youtube.com/watch?v=nOUiTbXs30U Den Olifant ... ![]() :thumbsup: |
Citaat:
Iets waar je nu niet meer mag op vertrouwen. Je kan er zelfs niet meer opvertrouwen dat ze vertrekken. |
Citaat:
|
Citaat:
Leuk, maar de Fyra's die nu rijden zijn allemaal Nederlandse eigendom. Van de 3 stellen die de NMBS heeft besteld, is er nog geen enkel geleverd. De juiste titel is dus, Nederlander geraakt met Fyra terug in thuisstation. heb trouwens juist bericht gekregen van enkele vrieden-treingebruikers. In de stations van Essen en Brecht, zou er plaats zijn om de Fyra te stellen. Wij kunnen dus al 2 van de drie Fyra's kwijt, zonder extra kosten te moeten maken. Nederland zal wat meer moeite moeten doen om ze allemaal te kunnen herbergen, want de NS heeft er 16 besteld en zal dus wel wat verder moeten rijden om ze ergens kwijt te kunnen. Ik raad beide maatschappijen wel aan, om er een diesel of stoomlocomotief voor te zetten bij de verplaatsingen en ze 's nachts uit te voeren. Dit om problemen voor het personenvervoer te vermijden en te zorgen dat de andere treinen wel optijd kunnen rijden. |
Citaat:
Er staat er nog één in Leuven. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Finmeccanica ![]() |
Citaat:
Finmeccanica is the second largest industrial group and the largest of the hi-tech * kuch * :-( industrial groups based in Italy. ;-) |
Citaat:
Op een klein stationnetje 's Morgens in de vroegte Stonden zeven fyraatjes Netjes op een rij En het machinistje Draaide aan het wieletje Hakke hakke puf puf Weg zijn wij Op een klein stationnetje 's Morgens in de vroegte Stonden zeven vette fyra's Netjes op een rij En de conducteurtjes Gooiden met de deurtjes Hakke hakke puf puf Weg zijn wij :mrgreen: |
Ik ben nog steeds in bezit van mijn Märklin treintje en geloof mij die komt ook overal op tijd.
http://www.marklin.be/nl/ :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be