Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Gemeente Merchtem boos op TAK (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18215)

Pietje 25 juli 2004 18:29

Gemeente Merchtem boos op TAK

Merchtem is boos op Taalaktiekomitee

De Vlaams-Brabantse gemeente Merchtem
haalt uit naar het Taalaktiekomitee
(TAK) omdat het affiches aanplakt op
bushokjes en elektriciteitskastjes.

In een brief aan de nieuwe voorzitter
van het TAK vraagt burgemeester Eddie
De Block (VLD) om een einde te stellen
aan het "wildplakken" in zijn gemeente.

"We hebben er geen probleem mee dat het
TAK actie voert voor de splitsing van
Brussel-Halle-Vilvoorde, maar dat moet
op een ordentelijke manier gebeuren",
zegt De Block.

"Respecteer onze gemeente, wij doen dat
ook met jullie", voegde hij er nog aan
toe in zijn brief.

8)

Betweter 25 juli 2004 18:34

Eddy De Block moet vooral zwijgen, hij heeft overal wild bordjes gezte in Dilbeek tijdens de verkiezingscampagne. Ik heb daar zelfs foto's van.
De pot verwijt de ketel dus...

Tiger777 25 juli 2004 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Eddy De Block moet vooral zwijgen, hij heeft overal wild bordjes gezte in Dilbeek tijdens de verkiezingscampagne. Ik heb daar zelfs foto's van.
De pot verwijt de ketel dus...

In Ternat deed hij hetzelfde...

Hans1 25 juli 2004 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Merchtem is boos op Taalaktiekomitee

De Vlaams-Brabantse gemeente Merchtem
haalt uit naar het Taalaktiekomitee
(TAK) omdat het affiches aanplakt op
bushokjes en elektriciteitskastjes.

In een brief aan de nieuwe voorzitter
van het TAK vraagt burgemeester Eddie
De Block (VLD) om een einde te stellen
aan het "wildplakken" in zijn gemeente.

"We hebben er geen probleem mee dat het
TAK actie voert voor de splitsing van
Brussel-Halle-Vilvoorde, maar dat moet
op een ordentelijke manier gebeuren",
zegt De Block.

"Respecteer onze gemeente, wij doen dat
ook met jullie", voegde hij er nog aan
toe in zijn brief.

8)

Schandalig: hoe kan een fatsoenlijke overheid zulke agressieve nationalisten nu respecteren?

Blijkbaar worden de TAKkers gefrustreerder met de dag en gaan ze nu al wildplakken. Triestig.

Cyperken 25 juli 2004 20:48

Wat je tegenwoordig al fatsoenlijk noemt...

Tiger777 25 juli 2004 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Blijkbaar worden de TAKkers gefrustreerder met de dag en gaan ze nu al wildplakken. Triestig.

Blijkbaar worden de BUB'ers met de dag achterbakser... Da's een ongefundeerd en haatdragende uitval dat je daar maakt. Het TAK heeft in het verleden zijn nut bewezen. Wilt Hans misschien nog naar een franstalige universiteit in Vlaanderen gaan?

Hans1 25 juli 2004 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Blijkbaar worden de BUB'ers met de dag achterbakser... Da's een ongefundeerd en haatdragende uitval dat je daar maakt. Het TAK heeft in het verleden zijn nut bewezen. Wilt Hans misschien nog naar een franstalige universiteit in Vlaanderen gaan?

Als ik daar op mijn leeftijd nog zin in heb, waarom niet? Men kan er zelfs naar Engelstalige gaan (in Leuven). ;-)

Ik heb de TAKkers aan het werk gezien op de Grote Markt in Brussel op 11 juli en ik wist niet dat ze zo aggressief waren. Alle toeristen op de markt waren tegen hen.

Cyperken 25 juli 2004 21:52

Citaat:

Als ik daar op mijn leeftijd nog zin in heb, waarom niet? Men kan er zelfs naar Engelstalige gaan (in Leuven). ;-)

Ik heb de TAKkers aan het werk gezien op de Grote Markt in Brussel op 11 juli en ik wist niet dat ze zo aggressief waren. Alle toeristen op de markt waren tegen hen.

Ja, een onwetende japanner heeft daar natuurlijk weinig baat bij ;-)

Hans1 25 juli 2004 21:54

In een mooi land waar iedereen het financieel goed heeft of altijd wel staatssteun kan krijgen, is er geen plaats voor zulk een haat. Dat zal die Japanner, Rus of Spanjaard wel snel begrepen hebben.

Tiger777 25 juli 2004 21:59

Gelukkig hebben we nog die vredelievende BUB'ers he
[img]http://smileys.******************/cat/17/17_1_22.gif[/img]Hans[img]http://smileys.******************/cat/17/17_1_22.gif[/img]

Cyperken 25 juli 2004 22:02

Citaat:

In een mooi land waar iedereen het financieel goed heeft of altijd wel staatssteun kan krijgen, is er geen plaats voor zulk een haat. Dat zal die Japanner, Rus of Spanjaard wel snel begrepen hebben.

België is een mooi land, daar ga ik u niet in tegenspreken maar dat zou ook moeten gewaarborgd worden naar de toekomst toe en we zijn een beetje aan het wegrotten van binnenaf.

Hans1 25 juli 2004 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
België is een mooi land, daar ga ik u niet in tegenspreken maar dat zou ook moeten gewaarborgd worden naar de toekomst toe en we zijn een beetje aan het wegrotten van binnenaf.

Ja, u moet niet vragen hoe dat komt. Sinds die staatshervormingen gaat het inderdaad bergaf.

Cyperken 25 juli 2004 22:18

Citaat:

Ja, u moet niet vragen hoe dat komt. Sinds die staatshervormingen gaat het inderdaad bergaf.

En u denkt daarbij 'vervloekt die vlaamse volksbeweging die de hervorming op gang bracht'?. Maar ik denk daar ook verder bij na en zulk gevolg van staatshervorming ook een oorzaak die het gevolg op gang bracht. Ik denk maar aan de FDF e.d. waalse dictatorialen.

Lesane 26 juli 2004 02:49

Citaat:

Schandalig: hoe kan een fatsoenlijke overheid zulke agressieve nationalisten nu respecteren?

Mmm. Als ge in Brussel Centraal afstapt, en ge wandelt door de tunnel en ge gaat daar de trappen op in die straat richting Barricadenplein e.d. staan daar 2 bakken waar je Metro's uit kan nemen. En wat is er daar op geplakt? Wildgeplakte stickers van uw vrienden van B+.

En dan zijn het nog staatsnationalisten �* la Hitler en Le Pen ook nog.

Betweter 26 juli 2004 07:28

Citaat:

Ten eerste was dat Voorpost.
Ten tweede waren er maar 3 tegen ons (gij en nog twee laaggeschoolden).

Betweter 26 juli 2004 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Mmm. Als ge in Brussel Centraal afstapt, en ge wandelt door de tunnel en ge gaat daar de trappen op in die straat richting Barricadenplein e.d. staan daar 2 bakken waar je Metro's uit kan nemen. En wat is er daar op geplakt? Wildgeplakte stickers van uw vrienden van B+.

En dan zijn het nog staatsnationalisten �* la Hitler en Le Pen ook nog.

Als ge verder loopt richting centrum komde er ook veel tegen van B+. Heb er natuurlijk al veel verwijderd ;-)
Zou de BUB nu ook een klacht neerleggen tegen mij?

Philips Inc. 26 juli 2004 08:13

Is de stijl van TAK misschien niet wat achterhaald?

Betweter 26 juli 2004 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Is de stijl van TAK misschien niet wat achterhaald?

Misschien wel, misschien niet. Blijkbaar werkt hij wel aangezien ze de bub'ers op de kast jagen.

Voorpost is de toekomst ;-)

Http://www.voorpost.org

Peace 26 juli 2004 08:27

Citaat:

Indien wij dit land of althans Vlaanderen mooi en welvarend willen houden dan is het Vlaams Nationalisme meer dan nodig.

Wij Nationalisten haten geenszins de Walen, maar wij willen wel dat onze Vlaamse belangen en onze wederzijdse interessen op een correcte wijze worden ingevuld. Dit is nu zeker niet het geval. Wallonië is verworden tot een bedel staat die het zelf niet meer nodig acht om te presteren omdat het veel gemakkelijker is hun welvaart met Vlaamse zweet oprecht te houden.

De Vlaamse arbeider moet niet langer voor de Waalse profiteurs gaan werken.

Wallonië moet maar eens de broeksriem gaan aantrekken en Vlaanderen eens teruggeven wat ze ons ten onrechte hebben afgezet.

giserke 26 juli 2004 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Misschien wel, misschien niet. Blijkbaar werkt hij wel aangezien ze de bub'ers op de kast jagen.

Voorpost is de toekomst ;-)

Http://www.voorpost.org

als je mensen op de kast jaagt werkt het niet! Als je mensen irriteert in je acties is dit contraproductief.

Wat ben je met acties als je de publieke opinie tegen je krijgt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be