Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Agusta bis- De ongelooflijke “arrogantie" van een NMBS falende baas. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182158)

RASPOUTINE 22 januari 2013 16:19

Agusta bis- De ongelooflijke “arrogantie" van een NMBS falende baas.
 
Hallucinant!
Fyra, het excuus van de blauwe baard.
Nochtans bestaat het spreekwoord nog altijd, dweil eerst voor eigen deur vooraleer je anderen aanpakt.
Hallucinant!
De gebruikte “vocabularium” van de laatste dagen is ontstellend.
Wie er bij de NMBS opnieuw een product van “Agusta” is gaan kopen met een zodanig zwak lastenboek, is zeer merkwaardig.
Ondertussen heeft Marc Descheemaecker bij de behandeling van het Fyra dossier, ons allen in talrijke televisie tussenkomsten het juiste beeld gegeven hoe in feiten een minister zich zou moeten gedragen tegenover een falend overheidsbedrijf en zijn verantwoordelijke.
Hallucinant!
Hierbij hebben wij duidelijk het bewijs dat politiek niet kan optreden tegen iemand die politiek benoemd is. Het zijn en blijven twee handen op een buik.
Vanwaar dat het met de NMBS nooit beter is geworden.
Ook vernemen wij dat er buiten de drie politieke benoemde figuren er nog iemand anders is die de belastingbetaler moet betalen. Namelijk een zekere
Hallucinant!
Michel Jadot die directeur is voo de NMBS Europa. Nooit van gehoord en u?
Ook vakbondman en opportunist Jos Digneffe die ons zoveel ging vertellen over de binnenkeuken van de NMBS en ABX logistics, haalt ook uit tegen de Fyra.
Hallucinant!
Hebben die mensen dan geen geheugen over hun eigen activiteiten en de ellende van de reizigers.

Mea culpa, mea culpa en vijf Weesgegroetjes…

lombas 22 januari 2013 20:41

NMBS-Europe is een directie binnen de NMBS. Ik zie niet waar het probleem zit, er zijn wel meer directeurs-generaal binnen de NMBS-Groep?

Ik zie ook niet in hoe Descheemaecker persoonlijk betrokken was bij de procedure van het contract met AnsaldoBreda?

Gwyndion 22 januari 2013 20:44

Lobas je kan raspoutin zijn topics negeren hoor, hij beschouwt dit forum als zijn persoonlijke blog, wat nochtans verboden is en dat hij hier nog niet voor geband is verbaast me, maar veel reactie krijgen ze niet en antwoorden zal hij zelden.

Het zou op zich al helpen als hij aan bronvermelding deed, deftige opbouw van zijn tekst etc, zijn soms wel interessante topics maar door zijn tekstopbouw en schrijfstijl zijn ze zeer moeilijk leesbaar.

Scorpio 22 januari 2013 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6508160)
Het zou op zich al helpen als hij aan bronvermelding deed, deftige opbouw van zijn tekst etc, zijn soms wel interessante topics maar door zijn tekstopbouw en schrijfstijl zijn ze zeer moeilijk leesbaar.

Dikke 2!

rookie 22 januari 2013 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6507914)
Hallucinant!
Fyra, het excuus van de blauwe baard.
Nochtans bestaat het spreekwoord nog altijd, dweil eerst voor eigen deur vooraleer je anderen aanpakt.
Hallucinant!
De gebruikte “vocabularium” van de laatste dagen is ontstellend.
Wie er bij de NMBS opnieuw een product van “Agusta” is gaan kopen met een zodanig zwak lastenboek, is zeer merkwaardig.
Ondertussen heeft Marc Descheemaecker bij de behandeling van het Fyra dossier, ons allen in talrijke televisie tussenkomsten het juiste beeld gegeven hoe in feiten een minister zich zou moeten gedragen tegenover een falend overheidsbedrijf en zijn verantwoordelijke.
Hallucinant!
Hierbij hebben wij duidelijk het bewijs dat politiek niet kan optreden tegen iemand die politiek benoemd is. Het zijn en blijven twee handen op een buik.
Vanwaar dat het met de NMBS nooit beter is geworden.
Ook vernemen wij dat er buiten de drie politieke benoemde figuren er nog iemand anders is die de belastingbetaler moet betalen. Namelijk een zekere
Hallucinant!
Michel Jadot die directeur is voo de NMBS Europa. Nooit van gehoord en u?
Ook vakbondman en opportunist Jos Digneffe die ons zoveel ging vertellen over de binnenkeuken van de NMBS en ABX logistics, haalt ook uit tegen de Fyra.
Hallucinant!
Hebben die mensen dan geen geheugen over hun eigen activiteiten en de ellende van de reizigers.

Mea culpa, mea culpa en vijf Weesgegroetjes…

Het contract voor de Fyra is getekend ten tijde dat Schouppe er alles aan deed om de spoorweg in de vernieling te rijden, en bij mijn weten is Schouppe gene blauwe :roll:(ook nog gekend om treinen te verkopen aan zichzelf om dan NMBS ze terug te laten huren de fameuze "sale and rent back" operatie)
Jos Digneffe ging in een van zijn bevlogen momenten treinen tussen Amsterdam en Brussel verzekeren met materieel dat geen Nederlandse homologatie heeft. Hij heeft waarschijnlijk meer expertise met de notionele aftrek. Dat hij over beide dossiers NMBS en ABX zwijgt heeft meer te maken met de schade die hij aan de (slinkse) broeders kan aanrichten dan goed.
Wie o wie splitste de NMBS in drie om meer postjes te kunnen creëren ? tip : baard, zee windmolens en gesjoemel
Als je de hele directeursstructuur zou opzoeken dan kom je tot de constatie dat 65% Franstalig is, waarvan het merendeel PS-gezind
Als je dan toch even de beerput wil openen kijk dan even naar de samenstelling van de directies en beheersraden van de nevenfirmas die inkomsten genereren waarvan de NMBS de uitgaven betaalt. (één vb :Alle wagens voor Interferry werden volledig gerevisioneerd en dan verkocht als .... schroot aan Interferry)
Dan gaat de Blankenbergse stalker nagels met koppen slaan

Glenneke 22 januari 2013 22:37

Misschien is het niet eens Augusta Bis maar gewoon weer heel deze affaire "all over again"

Wikipedia leerde me het volgende

Citaat:

Finmeccanica SpA (Societ�* Finanziaria Meccanica) is een Italiaanse holding. Het bedrijf is in 100 landen actief en heeft ongeveer 45.000 mensen in dienst. In 2003 bedroeg de omzet 8,6 miljard euro.
In 2000 is Finmeccanica geprivatiseerd. Ongeveer een derde van de aandelen is in het bezit gebleven van het Italiaanse ministerie van Financiën. De overige aandelen zijn vrij verhandelbaar op de aandelenbeurs in Milaan.
Maar het volgende is pas echt interessant, deze holding bevat onder andere volgende bedrijven

Citaat:

Transport
AnsaldoBreda, rollend materieel
Ansaldo Trasporti Sistemi Ferroviari, spoorbouw
Ansaldo Signal, spoorbeveiliging

MAAR OOK

Citaat:

Luchtvaart
AgustaWestland - helikopters
Westland Aircraft
Agusta
Alenia Aeronautica
Aermacchi
Officine Aeronavali
ATR (50% Finmeccanica / 50% EADS)
Quadrics

Boduo 22 januari 2013 22:46

De Agusta helikopters werden gekocht bij dezelfde groep...
Dat was al een teken aan de wand dat er zou miserie van komen.
Het bedrijf AnsaldoBreda had tot voor enkele jaren alleen metrostellen gebouwd.(Dikwijls met bedenkelijke reputatie)
Die Italianen hebben hun eerste HST gebouwd als zijnde de floptrein Fyra.
Eurostar denkt er ernstig aan om een HST in te leggen van Amsterdam via Brussel-Zuid naar Londen...Dat zou de beste oplossing zijn.
De Fyra kwam als goedkoopste uit de aanbiedingen.
Bij Bombardier (Brugge) maken ze al j�*�*�*�*�*�*ren heel degelijke treinen met �*lles erop en eraan. Waarom brol kopen in Toscane als wij hier in W.-Vlaanderen kwaliteit voor handen hebben ???
Bombardier dat 100 jaar geleden La Brugeoise noemde, bouwde TOEN ook metro-stellen, o.a. voor Buenos Aires. Daar rijden er nog enkele van rond.
Louter toevallig zag ik in 2011 in de metro daar één zo'n metrotreintje rijden. Ik wist op dat moment nog niet dat het ooit gebouwd werd in Belgie.
Benieuwd hoe de Fyra-soap eindigt.

Charlie don't Surf 22 januari 2013 23:51

'Door Europese regels moest goedkope Fyra gekozen worden'

Audio Wijnand Veeneman, onderzoeker openbaar vervoer aan de TU Delft, analyseert de problemen met de Fyra.

http://nos.nl/audio/464325-door-euro...en-worden.html

Agusta's in India :-)

http://www.indianexpress.com/news/re...lify/1039462/0

http://www.youtube.com/watch?v=4PthV0GxTQg

-Jo- 22 januari 2013 23:59

Het verzet en de kritiek vanwege de NMBS-top en Marc Descheemaeker tegen die dwaze Fyra zijn volkomen terecht!

Dat Fyra-gelul is opgedrongen door de kaaskoppen die per sé 32 verbindingen wensten tussen Brussel en Amsterdam.

Wij waren er geen vragende partij voor. De Hollanders hebben weer eens een stront gelegd die serieus stinkt, dat ze hem nu ook maar opkuisen.

-Jo- 23 januari 2013 00:04

Wat Agusta hier komt doen in die discussie ontgaat me volledig. Agusta is puur technisch kwalitatief gezien zeker niet slecht. De problemen met de Agusta-helikopters voor het belgisch leger zijn op het vlak van politieke corruptie enerzijds en het willen toepassen van die toestellen voor activiteiten waar ze niet voor gemaakt zijn anderzijds.

AnsaldoBreda daarentegen staat bekend om het produceren van kwalitatief slechte maar financieel aantrekkelijke (lees: goedkope) treinstellen.

RASPOUTINE 24 januari 2013 17:59

Hallucinant!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6508160)
Lobas je kan raspoutin zijn topics negeren hoor, hij beschouwt dit forum als zijn persoonlijke blog, wat nochtans verboden is en dat hij hier nog niet voor geband is verbaast me, maar veel reactie krijgen ze niet en antwoorden zal hij zelden.

Het zou op zich al helpen als hij aan bronvermelding deed, deftige opbouw van zijn tekst etc, zijn soms wel interessante topics maar door zijn tekstopbouw en schrijfstijl zijn ze zeer moeilijk leesbaar.

Waar ligt de atlantische oceaan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantische_Oceaan

Wie erkend u op die foto?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Herman_Van_Rompuy


En op deze?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kris_Peeters


Hallucinant!


Dat bepaalde ledden van dit prachtig forrum, de dremppel in verbband met de capacietietten van bepaalde bezoekkers willen bepallen en sommigen daarmee probberen af te schrikken om hier iets te posten is:

Hallucinant!

RASPOUTINE 24 januari 2013 18:08

Iets kopen in een zak...brengt vragen met zich mee
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6508273)
De Agusta helikopters werden gekocht bij dezelfde groep...
Dat was al een teken aan de wand dat er zou miserie van komen.
Het bedrijf AnsaldoBreda had tot voor enkele jaren alleen metrostellen gebouwd.(Dikwijls met bedenkelijke reputatie)
Die Italianen hebben hun eerste HST gebouwd als zijnde de floptrein Fyra.
Eurostar denkt er ernstig aan om een HST in te leggen van Amsterdam via Brussel-Zuid naar Londen...Dat zou de beste oplossing zijn.
De Fyra kwam als goedkoopste uit de aanbiedingen.
Bij Bombardier (Brugge) maken ze al j�*�*�*�*�*�*ren heel degelijke treinen met �*lles erop en eraan. Waarom brol kopen in Toscane als wij hier in W.-Vlaanderen kwaliteit voor handen hebben ???
Bombardier dat 100 jaar geleden La Brugeoise noemde, bouwde TOEN ook metro-stellen, o.a. voor Buenos Aires. Daar rijden er nog enkele van rond.
Louter toevallig zag ik in 2011 in de metro daar één zo'n metrotreintje rijden. Ik wist op dat moment nog niet dat het ooit gebouwd werd in Belgie.
Benieuwd hoe de Fyra-soap eindigt.

Dat is zo ongeveer de vertolking van mijn oorpsronkelijke posting.

Brugge ware beter geweest.

Boduo 24 januari 2013 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6508350)
Wat Agusta hier komt doen in die discussie ontgaat me volledig. Agusta is puur technisch kwalitatief gezien zeker niet slecht. De problemen met de Agusta-helikopters voor het belgisch leger zijn op het vlak van politieke corruptie enerzijds en het willen toepassen van die toestellen voor activiteiten waar ze niet voor gemaakt zijn anderzijds.

AnsaldoBreda daarentegen staat bekend om het produceren van kwalitatief slechte maar financieel aantrekkelijke (lees: goedkope) treinstellen.

Agusta helikopters waren ook financieel aantrekkelijk...
De corruptie lag er toen al vingerdik op.
De corruptie met de Fyra is evident, na het experiment in Denemarken...
G�*ns die groep is corruptief.
Punt.

RASPOUTINE 24 januari 2013 18:34

Geen commissies en ook geen ongewenste actuele vragen meer in Vlaanderen...
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6510532)
Agusta helikopters waren ook financieel aantrekkelijk...
De corruptie lag er toen al vingerdik op.
De corruptie met de Fyra is evident, na het experiment in Denemarken...
G�*ns die groep is corruptief.
Punt.

Spijtig dat er in België geen onderzoekscommissies bestaan om dit te onderzoeken...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parleme...k_in_Nederland

Wanneer Eric Van Rompuy nu verder gaat doen met zijn commissie Dexia is ook een goede vraag?

Kan er iemand hem die vraag stellen?

Misschien dat Luc Coene nu wel wil spreken om zijn leven te beteren tegen dat hij naar St Pieter zal moeten gaan. Net zoals al die anderen die op de hoogte zijn van het bedrog van de laatste jaren met alleen maar publiek geld.

Boduo 24 januari 2013 18:36

:offtopic::offtopic::offtopic:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6510542)
Spijtig dat er in België geen onderzoekscommissies bestaan om dit te onderzoeken...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Parleme...k_in_Nederland

Wanneer Eric Van Rompuy nu verder gaat doen met zijn commissie Dexia is ook een goede vraag?

Kan er iemand hem die vraag stellen?
Misschien dat Luc Coene nu wel wil spreken?

:offtopic::offtopic::offtopic:

RASPOUTINE 24 januari 2013 18:40

Snap het niet, corruptie daar heb je een commissie voor nodig.
Wat is er dan of topic?

Gwyndion 24 januari 2013 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6510487)

Dat bepaalde ledden van dit prachtig forrum, de dremppel in verbband met de capacietietten van bepaalde bezoekkers willen bepallen en sommigen daarmee probberen af te schrikken om hier iets te posten is:

Hallucinant!

En je bewijst mijn gelijk. IK heb er niets tegen dat je post, ik heb er wel wat tegen dat je dit forum als je persoonlijke blog beschouwt. Zorg dat je openingsposts een aanzet tot discussie zijn in plaats van enkel je persoonlijke mening te plaatsen (deze kan natuurlijk opgenomen zijn in de openingspost). Zo had ik het aangenamer gevonden als je concrete voorbeelden aanhaalde (maar evenmin de 3 pg's lange die je in andere topics doet), enkele bronnetjes (dus geen waslijst) met relevante info toonde en dan je aanzet formuleerde. Het zou ook helpen als je een beetje minder theatraal schreef, elke paar zinnen hallucinant in het vet helpt echt niet...Soms gaan je topics over boeiende onderwerpen maar negeer ik ze gewoon doordat je er ellenlange citaten en bronnen in plaatst zodat een mens niet weet waar te beginnen te lezen en je schrijfstijl het nog erger maakt om te lezen dan een BUB persbericht. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening maar ik vermoed dat ik niet de enigste ben die dit gevoel heeft.

Op zich is het concept voor deze aankopen niet slecht, normaal wordt kwaliteit etc mee in rekening gebracht maar nu wordt er te vaak een slechte keuze gemaakt...Als je kijkt welke programma's ze bij de staat gebruiken...minder opvallen dan fyra maar met deftige programma's zou de staat ook veel beter werk leveren...

Scorpio 24 januari 2013 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6508257)
Het contract voor de Fyra is getekend ten tijde dat Schouppe er alles aan deed om de spoorweg in de vernieling te rijden, en bij mijn weten is Schouppe gene blauwe

Het contract voor de V.250 is getekend in mei 2004. Schouppe was baas bij de NMBS tot 2002.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo
Bij Bombardier (Brugge) maken ze al j�*�*�*�*�*�*ren heel degelijke treinen met �*lles erop en eraan. Waarom brol kopen in Toscane als wij hier in W.-Vlaanderen kwaliteit voor handen hebben ???

Bombardier Brugge heeft nog minder ervaring met hogesnelheidstreinen dan AnsaldoBreda, namelijk geen enkele. De reden waarom de treinen niet bij hen gekocht zijn is trouwens bijzonder eenvoudig: Bombardier heeft zelfs geen offerte binnengebracht. Je kan moeilijk verlangen dat men treinen koopt bij een bedrijf dat niet geïnteresseerd is om ze te bouwen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo-
Dat Fyra-gelul is opgedrongen door de kaaskoppen die per sé 32 verbindingen wensten tussen Brussel en Amsterdam.

Wij waren er geen vragende partij voor.

Onzin.

De Nederlanders hebben kennelijk de doorslag gegeven in de keuze voor AnsaldoBreda voor de bouw van die treinen, maar niet voor het feit DAT er treinen zouden komen.

Prachtig toch ook wel hoe bepaalde figuren hier, niet gehinderd door enige kennis van zaken, of door harde feiten, reeds besloten hebben dat er hier sprake is van corruptie...

Paultje 24 januari 2013 21:45

Als de sneeuw weg is zou alles opgelost zijn
oplossing : tegen volgende winter een koepel met verwarming over het hele traject ?

Maikel Joosten 24 januari 2013 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6508335)
Het verzet en de kritiek vanwege de NMBS-top en Marc Descheemaeker tegen die dwaze Fyra zijn volkomen terecht!

Dat Fyra-gelul is opgedrongen door de kaaskoppen die per sé 32 verbindingen wensten tussen Brussel en Amsterdam.

Wij waren er geen vragende partij voor. De Hollanders hebben weer eens een stront gelegd die serieus stinkt, dat ze hem nu ook maar opkuisen.

2

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6508350)
Wat Agusta hier komt doen in die discussie ontgaat me volledig. Agusta is puur technisch kwalitatief gezien zeker niet slecht. De problemen met de Agusta-helikopters voor het belgisch leger zijn op het vlak van politieke corruptie enerzijds en het willen toepassen van die toestellen voor activiteiten waar ze niet voor gemaakt zijn anderzijds.

AnsaldoBreda daarentegen staat bekend om het produceren van kwalitatief slechte maar financieel aantrekkelijke (lees: goedkope) treinstellen.

In feite heb je gelijk, de augusta is zoals je zelf zegt technisch kwalitatief in orde, maar in mijn ogen zijn zijn die toestellen compleet nutteloos gebleken, wat is het nut en doel van deze toestellen nog. De meeste worden als medisch toestel ingezet maar je kunt maar 1 patient per toestel verplaatsen, weg nut!

Zeg nu zelf ga jij nog zaken doen met een zakenman als die je al eens belazert heeft? Als dezelfde groep die de Fyra bouwt ook Augusta heeft, dan had deze deal nooit tot stand mogen komen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be