![]() |
Verkiezingen Israel
Recent gepubliceerde exitpolls geven de linkse partijen in de Knesset 59 zetels, de rechtse partijen doen het met 61 zetels net iets sterker. Maar dat zijn slechts de grote blokken.
Voorlopige gemiddeldes: Likud-Beiteynu: 31 (-11) Yesh Atid: 19 (+19) Labor: 17 (+9) Joods Huis: 12 (+7) Shas: 12 (+2) Meretz: 7 (+4) Hatnuah (Livni): 7 (=) United Torah: 6 (+1) Hadash: 4 (=) Ta'al: 3 (-1) Balad: 2 (-1) Kadima: 0 (-21) http://www.haaretz.com/news/israeli-...right-1.495693 |
Ze zouden daar toch eens een systeem moeten vinden om minder partijen te hebben. Welk kat vindt daar haar jongeren nog in terug?
|
Citaat:
Er zijn zeer veel verschillen tussen de Israelische partijen. Netanyahu zelf, hoewel vast in de premierzetel, mag eerder van een nederlaag spreken - een Pyrrhusoverwinning (Haaretz). Zie: http://www.jpost.com/DiplomacyAndPol...aspx?id=300554 |
Citaat:
|
" ...een Pyrrhusoverwinning (Haaretz)."
Als Haaretz dat zo benoemd dan kan je er zeker van zijn dat de linksen aldaar zich zwaar in het kruis getast voelen door de uitslag die niet naar hun zin is. |
Citaat:
De Israeliers voelen zich redelijk veilig achter hun muur, ze weten dat ze naar vrede met de Palestijnen voorlopig kunnen fluiten en dat de hele Arabische wereld in een opschudding verkeert waaraan ze niets kunnen doen. Dus hebben ze voor binnenlandse projecten en vooruitgang gestemd. De rest kan wachten. Ondertussen dank ik de hemel elke dag voor het veiligheidshek. |
Citaat:
Hopelijk zorgt een coalitie met Yesh Atid ervoor dat het beleid toch iets meer over Israeliërs gaat (alle Israeliërs uiteraard: Bedu, Jood, Palestijn of Druze)... |
![]() ![]() "Show me a picture of a Jew voting in a democratic election in a Muslim country and then tell me my country is an evil apartheid regime." |
"Worlds most beautiful women in Britain."
Zelfde logica als bovenstaande. Uw zelfverklaarde onschuldigheid eindigt aan Israels dynamische landsgrenzen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een vraagje over die 31 zetels voor Likud-Beiteynu, hoeveel daarvan zijn naar Likud gegaan? Ik neem aan dat die zitjes een persoonlijk recht zijn, en dat zij dus in principe in het parlement uiteen kunnen gaan en twee groepen vormen?:? |
Citaat:
En liefst een koepel die ook atoomraketten tegen houdt. (Vooral diegenen die worden afgevuurd van binnenaf.). |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat heel de Arabische wereld in beweging is zou een reden te meer moeten zijn om de erg slechte relaties met de buurvolkeren te verbeteren. Want de toestand wordt vlug vijandiger voor Israel, met nu de moslimbroeders aan de macht in Egypte, en dus Hamas in een veel sterkere positie dan ooit te voren. Als ze nog een paar jaar wachten is Abbas out en kunnen ze enkel nog onderhandelen met Hamas, die veel hogere eisen stellen dan Abbas, die enkel een twee-staten oplossing wil met de grenzen van 1967, zoals ook voorzien in verschillende VN-resoluties. Zoals de schrijver Grossman zei:" ik had gewild dat Israel het eerste land was om Palestina te erkennen! " |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be