Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het Onderlijveke doet zich nog voor als burgemeester. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182238)

De schoofzak 24 januari 2013 12:50

Het Onderlijveke doet zich nog voor als burgemeester.

Dat vind ik toch, als ik het krantenartikel in De Standaard lees.

En volgens mij is dat een misdrijf.
Ge moogt niet doen alsof ge een ambtenaar/gezagsdrager/flik enz. enz. zijt, als ge dat niet zijt in 't echt.
Daarbij, dat zijn duidelijk truken van oplichters en aanverwanten.

De nva Antwerpen heeft natuurlijk groot gelijk om geen klacht neer te leggen. Dat zou alleen maar misbruikt worden door de andere partijen, en brengt uiteindelijk niets op.

Maar ik klaag het aan ! (allez, toch op dit forum)

Met de vraag: wat wil het Onderlijveke hier nu mee bereiken?
Is het nogmaals een uiting van een slechte verliezer?
Denkt hij hiermee het Weverke te kunnen jennen ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130124_011

Titel: Patrick Janssens is 'weg'

Citaat:

ANTWERPEN - De ex-burgemeester van Antwerpen Patrick Janssens (SP.A) heeft met een gedicht afscheid genomen van zijn persoonlijke website burgemeestervanantwerpen.be. De website blijft wel online, en dat vindt de N-VA een beetje vreemd.

Patrick Janssens postte gisteravond het verhaal 'het vertrek van de mier' van Toon Tellegen op zijn website, met daaronder de melding: 'Ik ben weg. Er worden op deze site dus geen nieuwe berichten meer gepost. Maar hij blijft online en je kan hem blijven raadplegen.'

De nieuwe Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) onderneemt geen actie om zich de 'burgemeestersite' toe te eigenen. Maar of de site van zijn voorganger online mag blijven, is niet helemaal duidelijk.

'Het lijkt me sterk dat je een dergelijke site www.burgemeestervanantwerpen.be online kan houden als je geen burgemeester meer bent', zegt de woordvoerder van De Wever.

Hieronder het verhaal van Toon Tellegen waarmee Patrick Janssens aankondigt dat hij weg is.

Anna List 24 januari 2013 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6510004)

Ge moogt niet doen alsof ge een ambtenaar/gezagsdrager/flik enz. enz. zijt, als ge dat niet zijt in 't echt.

De nva Antwerpen heeft natuurlijk groot gelijk om geen klacht neer te leggen. Dat zou alleen maar misbruikt worden door de andere partijen, en brengt uiteindelijk niets op.

lol, mss denkt Patrick de url nog te kunnen verkopen :-)

Txiki 24 januari 2013 12:52

Gun die man zijn rouwproces.

Vrolijk op Vrijdag 24 januari 2013 12:53

Gefrustreerd manneke dat zijn verlies niet kan verkroppen.

fox 24 januari 2013 12:57

who cares

Vrolijk op Vrijdag 24 januari 2013 12:57

Wat een arrogantie trouwens, je eigen site 'burgemeestervanantwerpen' noemen.
Dacht hij dat hij voor het leven benoemd was, misschien?

Zichzelf onaantastbaar wanen, typisch karaktertrekje van de sossen (zie ook Hasselt, Leuven...).

Txiki 24 januari 2013 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6510021)

Zichzelf onaantastbaar wanen, typisch karaktertrekje van de sossen (zie ook Hasselt, Leuven...).

Wellicht is hij gewoon vergeten tijdig de stopzetting van die site te vragen, waardoor hij voor een extra jaar heeft moeten betalen.

Nu goed, er zijn nog gefrustreerde oud-burgemeesters. Maar die zijn van pisdorpen en dus niet belangrijk.

Jantje 24 januari 2013 12:59

Citaat:

Niets mis mee.
Wettelijk mag PJ die website behouden, hij moet enkel vermelden dat hij nog slechts ex-burgemeester van Antwerpen is.
Hij post op ZIJN website dan ook dat hij als burgemeester van Antwerpen weg is en er niet meer zal posten.
Volgens de Belgische internetwetgeving is alles in orde en kan de N-VA zelfs geen klacht neerleggen.

Jantje 24 januari 2013 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6510021)

Veel politici dachten dat ze ongenaakbaar waren en voor het leven in functie zaten op gemeentelijk niveau.

Op 14 oktober 2012 kregen vele van hen dan ook een koude douche, toen ze hun postje zagen weggeven aan de N-VA-leden.
De volgende koude douche komt er in mei 2014, als ze hun gewestelijke en federale postjes opnieuw naar de N-VA zien gaan.

O-VLD is zelfs al op de achterpoten gaan staan voor een gouverneurspostje.
Het is dus geen typisch karaktertrekje van de sossen, maar van alle traditionele politici.

Txiki 24 januari 2013 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6510025)
Niets mis mee.
Wettelijk mag PJ die website behouden, hij moet enkel vermelden dat hij nog slechts ex-burgemeester van Antwerpen is.
Hij post op ZIJN website dan ook dat hij als burgemeester van Antwerpen weg is en er niet meer zal posten.
Volgens de Belgische internetwetgeving is alles in orde en kan de N-VA zelfs geen klacht neerleggen.

Er is ook geen reden om klacht in te dienen. Hoe dan ook moet het gezeik eens ophouden en alle partijen moeten nu eens beginnen met dat te doen waarvoor ze bestaan: besturen. Ok, voor heel wat goden en mindere goden is dat te hoog gegrepen, maar het begint toch de spuigaten uit te lopen.

Jantje 24 januari 2013 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6510054)
Er is ook geen reden om klacht in te dienen. Hoe dan ook moet het gezeik eens ophouden en alle partijen moeten nu eens beginnen met dat te doen waarvoor ze bestaan: besturen. Ok, voor heel wat goden en mindere goden is dat te hoog gegrepen, maar het begint toch de spuigaten uit te lopen.

Nu ben je wel veel eisend voor onze traditionele politici.
Zij zijn van vader op zoon en moeder op dochter politicus geworden en hebben nooit geweten dat je als politicus ook echt moet werken en besturen op bekwame wijze.

Maikel Joosten 24 januari 2013 13:45

www.burgemeestervanantwerpen.be is dan ook de slimste naam voor een website ooit. Ik had daar toch gewoon patrickjanssens.be van gemaakt, dan heb je er nadien nog iets aan.

Txiki 24 januari 2013 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6510082)
Nu ben je wel veel eisend voor onze traditionele politici.
Zij zijn van vader op zoon en moeder op dochter politicus geworden en hebben nooit geweten dat je als politicus ook echt moet werken en besturen op bekwame wijze.

Mja, het is eigenlijk ook het enige beroep waarvoor geen diploma's vereist zijn. Kijk maar eens naar de verzameling lokale politici. Wat daar allemaal tussen zit...

Txiki 24 januari 2013 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 6510086)
www.burgemeestervanantwerpen.be is dan ook de slimste naam voor een website ooit. Ik had daar toch gewoon patrickjanssens.be van gemaakt, dan heb je er nadien nog iets aan.

Niks mis mee.

Anna List 24 januari 2013 13:56

toch bizar hoe men in B krampachtig vasthoudt aan functieomschrijvingen...

het doet me wat aan onze Koninginnen denken ...

Txiki 24 januari 2013 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6510109)
toch bizar hoe men in B krampachtig vasthoudt aan functieomschrijvingen...

het doet me wat aan onze Koninginnen denken ...

Zou dat typisch zijn voor B, dan?

jogo 24 januari 2013 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6510025)

In de heilstaat Vlaanderen zal dat allemaal beteren, zal de Vrt ook hun programma "Mijnheer de ex-burgemeester" moeten noemen.

Xenophon 24 januari 2013 14:06

Patrick Janssens, wie was dat nu ook weer?

Xenophon 24 januari 2013 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 6510119)
In de heilstaat Vlaanderen zal dat allemaal beteren, zal de Vrt ook hun programma "Mijnheer de ex-burgemeester" moeten noemen.

De VRT in een Vlaamse staat? Uit collectieve walging voor het Vlaamse volk geven die mensen allemaal hun ontslag.

speurneus 24 januari 2013 14:08

Citaat:

Als NVA beweert dat dit onwettelijk is moeten ze toch eens een echte jurist engageren ipv onzin te verkopen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be