Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   'Obama is de erfenis van ML King niet waardig' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182273)

mvd 24 januari 2013 21:26

'Obama is de erfenis van ML King niet waardig'

volgens Cornell West..

You don’t play with Martin Luther King, Jr. and you don’t play with his people, said West. “By his people, I mean people of good conscience, fundamentally good people committed to peace and truth and justice, especially the Black tradition that produced it."

...

http://www.youtube.com/watch?v=ZLpneP5sZMc
http://newsone.com/2153928/cornel-west-obama-mlk/

D'ARTOIS 25 januari 2013 00:13

MLK was een pure demamgoog en allesbehalve de man die hij nu heet te zijn .......

Rr00ttt 26 januari 2013 19:55

Natuurlijk is Obama die niet waardig.

MLK: "I have a dream"

Obama: "I have a drone"

D'ARTOIS 26 januari 2013 20:09

Zo ongeveer.

Maar wel frappant dat een black in het WH zit. Ten tijde van MLK niet denkbaar.

Van alle kwaden is Obama wellicht de minst slechte.

circe 26 januari 2013 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 6512935)
Zo ongeveer.

Obama heeft niks te maken met de nazaten van de slaven die door de Amerikanen uit Afrika werden gehaald, en voor wie MLK een lans brak.

Obama is langs moederszijde een nazaat van een slavenhouder uit het zuiden en langs vaderszijde een nazaat van de "arabische" slavendrijvers uit afrika. (in Afrika heten tot moslim bekeerde afrikanen "arabieren" als zijn ze even zwart als hun niet-islamitische medemensen).

Dus in plaats van de zwarte nazaat van de slaven, is Obama een nazaat van degenen die de slavenhandel beheersten.

Rr00ttt 26 januari 2013 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 6512935)
Zo ongeveer.

Wat een onzin. Obama heeft de media aan zijn kant en is een stuk charmanter dan een Bush. Maar verder zet hij gewoon het beleid van Bush nog verder voort in duidelijk de verkeerde richting.

Nog hogere schulden, nog meer bailouts, nog meer oorlog, nog meer uitholling van civil liberties...

Romney was waarschijnlijk niet beter geweest dat klopt. Maar ik ben het soort argumenten als 'hij is nog het minste kwaad' beu.

Obama = evil. Pure and simple.

En ja hij is een zwarte, so what? Is het beter om een zwarte massamoordenaar en war criminal in het WH te hebben dan een witte? Voelt u zich daar beter bij of zo?

Laat me de vraag eens anders stellen. Stel dat Obama géén zwarte was geweest en een (R) achter zijn naam had staan ipv een (D) maar verder exact hetzelfde deed als hij nu deed. Hij zou (overigens terecht) evenveel geminacht en uitgespuwd worden als Bush.

Ik weiger om nog 'voor het minste kwaad' te stemmen ook nationaal. Als dat betekent dat er niemand is om voor te stemmen so be it. Op zijn minst zal dat het schaamlapje van 'democratisch verkozen' des te moeilijker houdbaar maken.

Johan Bollen 26 januari 2013 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 6513058)

Ik weiger om nog 'voor het minste kwaad' te stemmen ook nationaal. Als dat betekent dat er niemand is om voor te stemmen so be it. Op zijn minst zal dat het schaamlapje van 'democratisch verkozen' des te moeilijker houdbaar maken.

2

Als je ziet dat ook in de Europese 'democratieën' men uiteindelijk niet tegen de veroveringsoorlogen kan kiezen. Het is geen verkiezingsthema. De media stimuleert geen debat. Er wordt geen debat in het parlement over gevoerd zelfs. En dat gaat om doden die in onze naam veroorzaakt worden elders. Beter deze uitholling van de democratie aanklagen dat de illusie te koesteren iets te zeggen te hebben over de belangrijke thema's.

Gamla 26 januari 2013 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 6513058)

Juist. Ik blijf al enkele jaren gewoon thuis. Ze kunnen m'n rug op.

Johan Bollen 26 januari 2013 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6513124)
Juist. Ik blijf al enkele jaren gewoon thuis. Ze kunnen m'n rug op.

De vraag is...wat doe je in de plaats van bolletjes te kleuren? 'Gewoon thuis blijven'? Is dat alles?

Gamla 26 januari 2013 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6513126)
De vraag is...wat doe je in de plaats van bolletjes te kleuren? 'Gewoon thuis blijven'? Is dat alles?

Een interessant boek lezen.

Rr00ttt 27 januari 2013 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6513126)

Jezelf en anderen informeren. Ik doe geregeld boeken cadeau aan mensen waarvan ik denk dat ze er voor openstaan bvb. Soms is dat iets van Ayn Rand, soms van Ron Paul , soms van Rothbard...

Dat lijkt me het meest zinvolle wat je kan doen. Jezelf en anderen informeren.

Werken aan een kritische massa noemt men dat.

Johan Bollen 27 januari 2013 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 6513139)

In een geïndividualiseerde maatschappij kan dat moeilijk zijn op de wijze die u beschrijft. De volgende noodzakelijke stap na 'educatie' is 'organisatie' mijns inziens.

Gamla 27 januari 2013 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 6513139)
Jezelf en anderen informeren. Ik doe geregeld boeken cadeau aan mensen waarvan ik denk dat ze er voor openstaan bvb. Soms is dat iets van Ayn Rand, soms van Ron Paul , soms van Rothbard...

Dat lijkt me het meest zinvolle wat je kan doen. Jezelf en anderen informeren.

Een boek of tijdschrift 'vergeten' in voor het publiek toegankelijke plaatsen.
Dat doe ik ook wel eens.

Johan Bollen 27 januari 2013 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6513148)
Een boek of tijdschrift 'vergeten' in voor het publiek toegankelijke plaatsen.
Dat doe ik ook wel eens.

:-) Geef eens een voorbeeld aub.

tomm 27 januari 2013 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6512943)
Obama heeft niks te maken met de nazaten van de slaven die door de Amerikanen uit Afrika werden gehaald, en voor wie MLK een lans brak.

Obama is langs moederszijde een nazaat van een slavenhouder uit het zuiden en langs vaderszijde een nazaat van de "arabische" slavendrijvers uit afrika. (in Afrika heten tot moslim bekeerde afrikanen "arabieren" als zijn ze even zwart als hun niet-islamitische medemensen).

Dus in plaats van de zwarte nazaat van de slaven, is Obama een nazaat van degenen die de slavenhandel beheersten.

Obama langs vaderskant is een Luo, dat zijn nooit slavenhandelaars geweest. De slavenhandelaars waren de Swahili van de kust. Een klein deel van het Luo volk werd pas zeer recent bekeerd tot de Islam.

Obama meent het wel goed, maar natuurlijk is hij opgegroeid in een begoede bourgeois omgeving, bij de ouders van z'n blank-amerikaanse moeder (z'n vader spendeerde z'n laatste jaren in de bars van Nairobi...), daar kun je niet om heen, het is geen "echte" zwarte. Hij heeft goede ideeën, maar natuurlijk kon hij nooit verkozen raken zonder de steun van belangrijke kapitaalkrachtige lobbygroepen, dus Obama moet met veel verschillende factoren rekening houden, z'n handen zijn gebonden. Dat zie je duidelijk i v m Israel, ik ben zeker dat Obama een tegenstander van vrede als Netanyahu hartsgrondig haat, maar hij kan dat niet openlijk zeggen of maatregelen nemen zonder de steun van bepaalde machtige groepen kwijt te raken, waarna hij ook zeer vlug z'n job zou kwijtraken.

Wat Kenya betreft: Kenyanen hoopten dat hij hun land zou helpen, maar dat deed hij niet, hj is president van de VS en niet van Kenya. Dus nu is de Obamagekte wat over. Overigens z'n grootmoeder werd overvallen omdat men dacht dat er geld zat...

Gamla 27 januari 2013 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6513150)
:-) Geef eens een voorbeeld aub.

Mijn actieterrein bestaat uit bibliotheken, stations, treinen, wachtkamers van dokters en tandartsen, en zelfs kerken. Ik stopte vroeger tijdschriften in reiskoffers die in handelszaken te koop staan. Maar daar ben ik mee opgehouden want ik heb geen zin om in de kraag gevat te worden door een winkeldetectieve.

Johan Bollen 27 januari 2013 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6513170)
Mijn actieterrein bestaat uit bibliotheken, stations, treinen, wachtkamers van dokters en tandartsen, en zelfs kerken. Ik stopte vroeger tijdschriften in reiskoffers die in handelszaken te koop staan. Maar daar ben ik mee opgehouden want ik heb geen zin om in de kraag gevat te worden door een winkeldetectieve.

Welke tijdschriften en boeken?

Ik vind uw aanpak wel verfrissend.

Gamla 27 januari 2013 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6513176)

Daar ga ik op dit moment liever niet op in.

D'ARTOIS 27 januari 2013 02:20

[quote=tomm;6513152]Obama langs vaderskant is een Luo, dat zijn nooit slavenhandelaars geweest. De slavenhandelaars waren de Swahili van de kust. Een klein deel van het Luo volk werd pas zeer recent bekeerd tot de Islam.
unquote

Obama meent het wel goed, maar natuurlijk is hij opgegroeid in een begoede bourgeois omgeving, bij de ouders van z'n blank-amerikaanse moeder (z'n vader spendeerde z'n laatste jaren in de bars van Nairobi...), daar kun je niet om heen, het is geen "echte" zwarte. Hij heeft goede ideeën, maar natuurlijk kon hij nooit verkozen raken zonder de steun van belangrijke kapitaalkrachtige lobbygroepen, dus Obama moet met veel verschillende factoren rekening houden, z'n handen zijn gebonden. Dat zie je duidelijk i v m Israel, ik ben zeker dat Obama een tegenstander van vrede als Netanyahu hartsgrondig haat, maar hij kan dat niet openlijk zeggen of maatregelen nemen zonder de steun van bepaalde machtige groepen kwijt te raken, waarna hij ook zeer vlug z'n job zou kwijtraken.

Wat doet een (Amerikaanse) meid met een Luo?

We hebben ooit eens een programma gevolgd over een Duitse vrouw die het met een Masai aanlegde. Zij probeerde als een Masai te leven, iets wat haar redelijk afging maar tenslotte sneuvelde het huwelijk op de enorme cultuurclash.
Arthur Rimbaud lezende gaat het andersom wat makkelijker. De Afrikaanse vrouw in haar eigen habitat is redeijk aanspreekbaar, zeker voor een blanke.

Een vriend van mij woont met een Kenyaanse aan het Rudolphmeer (lake Turkana), hij leeft twee levens, een in Kenya en een hier te lande.

Over Obama heb ik geen mening - het is een poststempel van een ziekelijke maatschappij waar geweld een vooraanstaande plaats inneemt. Een letterlijke sprinkhanenplaag die 40% van de wereldproductie aan voedsel wegneemt en de meest belachelijke (op die van de Islam na) principes hebben die men op deze aardkloot kan waarnemen.

peter1962 27 januari 2013 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6513176)

Even verfrissend als die vervelende Jehova's die je hun rommel willen in de hand steken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be