![]() |
Kerk wil wijwater privatiseren
In de praktijk komt dat neer op een zware prijsstijging van het doopsel en waarschijnlijk het opkopen van onze wijwaterhuishouding door Franse of Amerikaanse multinationals.
Dat verdient nog een nobelprijs, niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat dan met: loof de heer , en de heer zal u spijzen !!
What about: Praise the lord , and the lord shall give !! |
Ik moet efkes gaan wijwateren.
|
Citaat:
Wijwateren, is dat samen wateren? |
Citaat:
Of beter afschaffen die nobelprijs? Sinds de vredesprijs voor Obama hoeft ik niet meer te weten wie de prijs krijgt. |
Citaat:
|
Moet het dan niet:
Wij waterden of wij plasten zijn? :rofl: p.s. ik mag in een kerk niet binnen om de één of andere duistere reden begint dan het wijwater steeds te broebbelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net efkes in de VD en 't groene boekje gekeken...dat woord staat daar toch wel niet in, zeker....onnozelaars. Bij ons zijn er daarvoor 2 definities : "pruttelen, borrelen"....en "verward spreken, brabbelen"....... Enfin, dit maar voor diegenen die mijn post niet zouden begrijpen... :lol: Voor brabbelen geeft VD als synoniem 'poekelen'. Is er iemand die dit woord kent/gebruikt ???? :roll: |
U heeft gelijk, eigenlijk is het borrelen, brabbelen, pruttelen, broebelen ...
IK vond het leuk om er een b aan toe te voegen daar het pruttelgehalte er wel enorm mee stijgt niet? :rofl: |
Citaat:
En waarom is het eigenlijk pruttelen en niet pruttellen ? Erg logisch is dat toch niet....pruttelen zou je dan eigenlijk moeten uitspreken als prut-télen ? "k Vraag me nu toch wel af hoeveel woorden er bestaan die sommigen als correct Nederlands beschouwen én gebruiken, maar dat toch niet zijn..... Een onderwerp voor een thesis aan den Unief ? Iemand ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vlaams wijwater is toch beter dan waals wijwater, dat is wat telt...8-)
|
Citaat:
Ok, we wijken af het ging over wijwater. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be