Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De Kerk geniet belastingvrijstelling 'voor het goede doel'. 21-12-2012 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182367)

cookie monster 26 januari 2013 03:08

De Kerk geniet belastingvrijstelling 'voor het goede doel'. 21-12-2012

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door express.be
Het Vaticaan hoeft miljarden euro’s aan achterstallige onroerendgoedbelastingen niet te betalen. Dat heeft de Europese Commissie beslist.

http://www.express.be/business/nl/ec...len/183271.htm

Hier word ik behoorlijk pissig om !!!!
Een schoon voorbeeld van crisisverspilling !!!!

http://www.independent.co.uk/news/wo...l-8426163.html

Gamla 26 januari 2013 03:23

Het verbaast me geenszins. Rome speelt onder één hoedje met die dievenbende in Brussel en Straatsburg. Wellicht gaat het hier om een beloning voor bewezen diensten. De EU en het Vaticaan hebben heel wat gemeenschappelijk. Ondermeer een gevorkte tong. Er ver vandaan blijven is een kwestie van levensbehoud.

Charlie don't Surf 26 januari 2013 03:48

cookie monster 27 januari 2013 23:30

Charlie don't Surf , dat doe me denken, aan:
http://www.youtube.com/watch?v=E8siC5hBjnY

Karel Martel B 28 januari 2013 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6512326)

Waarschijnlijk omdat je een katholiekenhater bent.

Dat in je eigen land de vakbonden op hopen zwart geld zitten, daar zwijg je dan weer zedig over.

Jan van den Berghe 28 januari 2013 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6512326)
Een schoon voorbeeld van crisisverspilling !!!!

Dag in, dag uit zetten heel wat geestelijken zich in. Belangeloos, vaak zonder enig loon te ontvangen. In ziekenhuizen. In bejaardentehuizen. In psychiatrische instellingen. Enzovoort.

Liederik 28 januari 2013 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6514607)
Dag in, dag uit zetten heel wat geestelijken zich in. Belangeloos, vaak zonder enig loon te ontvangen. In ziekenhuizen. In bejaardentehuizen. In psychiatrische instellingen. Enzovoort.

Die mensen leven van de liefdadigheid? En ik die dacht dat ze als ambtenaren betaald werden. En dat zelf het onderhoud van kerkgebouwen voor rekening van de overheid komt.

Zipper 28 januari 2013 12:17

Citaat:

en daarom is het gerechtvaardigd dat een multinational als het vaticaan, geen of veel te weinig belastingen betaalt ??????

Jan van den Berghe 28 januari 2013 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6514627)
Die mensen leven van de liefdadigheid? En ik die dacht dat ze als ambtenaren betaald werden. En dat zelf het onderhoud van kerkgebouwen voor rekening van de overheid komt.

Sedert wanneer is het medisch personeel ondergebracht in het ambtenarenstatuut?

In België zijn de meeste kerkgebouwen ook geen eigendom van de Kerk, maar van de gemeenten (en deels provincies).

Jan van den Berghe 28 januari 2013 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6514628)
en daarom is het gerechtvaardigd dat een multinational als het vaticaan, geen of veel te weinig belastingen betaalt ??????

Vatikaanstad is een onafhankelijke staat. U hebt het waarschijnlijk over de katholieke Kerk in Italië.

Zipper 28 januari 2013 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6514637)
Vatikaanstad is een onafhankelijke staat. U hebt het waarschijnlijk over de katholieke Kerk in Italië.

u weet verdomd goed waarover het gaat, onnodig dus om deze draad te willen laten ontsporen.

Liederik 28 januari 2013 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6514629)
Sedert wanneer is het medisch personeel ondergebracht in het ambtenarenstatuut?

In België zijn de meeste kerkgebouwen ook geen eigendom van de Kerk, maar van de gemeenten (en deels provincies).

Je wil de discussie beperken tot enkel het medisch personeel, alsof dat significant is ten opzichte van alle wel door de overheid betaalde geestelijken?

Goed. Die zijn dan tewerkgesteld waar? Ziekenhuizen, psychiatrische tehuizen? En zij hebben een medische graad, werken daar, maar worden niet vergoed. Is dat wat je beweert?

cookie monster 28 januari 2013 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6514480)
Waarschijnlijk omdat je een katholiekenhater bent.

Dat in je eigen land de vakbonden op hopen zwart geld zitten, daar zwijg je dan weer zedig over.

1) Ik ben volledig areligieus , ik haat geen mensen ,
en dat ik van geloof niks moet hebben , betekent niet
dat geloof haat , ik walg wel van de hypocritie errond !!
Ik geloof voor gene zak in da'zwevend verzinsel ,
ook incluis da gekruisigd zoontje !!!!
Verander g in K , d in ts , en kees is klaar !!

En ik heb stinkend diareeschijt aan ongelovige mensen ,
welke wanneer ze plots in de shit zitten ,
vervolgens pilarenvreter worden 1ste klas , en ....
wanneer alles terug goed gaat schijten ze weer op die kerk !!

Citaat:

Niet alle geestelijke zijn smeerlappen , akkoord !!
Niet alle politiekers zijn smeerlappen , akkoord !!
enz ....

Jan van den Berghe 28 januari 2013 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6514646)
u weet verdomd goed waarover het gaat, onnodig dus om deze draad te willen laten ontsporen.

Ja, dit gaat om de katholieke Kerk in Italië. Niet om Vatikaanstad.

Fozzie 31 januari 2013 05:02

Citaat:

Hun vrijwilligerswerk wordt ten zeerste gewaardeerd, maar vrijwilligers die geen geestelijke zijn krijgen geen gratis kost en inwoon op kosten van de gemeenschap. Dus dat vrijwilligerswerk op zich kan geen verantwoording zijn voor belastingsontduiking.

Gamla 31 januari 2013 05:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie (Bericht 6518474)
Hun vrijwilligerswerk wordt ten zeerste gewaardeerd, maar vrijwilligers die geen geestelijke zijn krijgen geen gratis kost en inwoon op kosten van de gemeenschap. Dus dat vrijwilligerswerk op zich kan geen verantwoording zijn voor belastingsontduiking.

Onzin. Aan geestelijken hebben progressievelingen een pesthekel. Hoe conformistisch ze, jammer genoeg, ook zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be