Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoeveel vlamingen willen België laten barsten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182392)

eno2 27 januari 2013 12:19

Hoeveel vlamingen willen België laten barsten?

Is daar al eens een poll over gehouden?

Ik schat minstens 40%

Waarom wordt daar niet eens een referendum over gehouden?

Niet belangrijk genoeg?

Distel 27 januari 2013 12:29

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder "laten barsten". Met de mensen die linea recta naar een splitsing willen, kom je volgens mij bijlange niet aan 40%. Met de mensen die af willen van het huidige wanbeleid - wat in de praktijk neerkomt op een splitsing - zit je ruim over de 40%.

ZION 27 januari 2013 12:33

Wanneer men een "pietje" verstand heeft,geen ènkele.
Wanneer je in dié kloof terecht komt.......

fonne 27 januari 2013 12:33

als je praat over "laten" in de passieve zin, van "het laten gebeuren" dan denk ik dat we aan 99% zitten. Er ligt echt geen kat wakker van het al dan niet voortbestaan van een kunstmatig gedrocht als België. Als de pree en het kindergeld maar elke maand klaarliggen. En het mag gerust wat meer zijn, als Vlaanderen daar voor kan zorgen.

eno2 27 januari 2013 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6513487)
Het hangt er vanaf wat je verstaat onder "laten barsten". Met de mensen die linea recta naar een splitsing willen, kom je volgens mij bijlange niet aan 40%. Met de mensen die af willen van het huidige wanbeleid - wat in de praktijk neerkomt op een splitsing - zit je ruim over de 40%.

Ik vind de term "België laten barsten" duidelijk genoeg en nodig en voldoende.

Distel 27 januari 2013 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZION (Bericht 6513493)
Wanneer men een "pietje" verstand heeft,geen ènkele.
Wanneer je in dié kloof terecht komt.......

Zeg eens, wat dan?

Vrijheideerst 27 januari 2013 12:37

Het zal een stukje sneller gaan als de Rode Duivels histerie na 2014 voorbij is. 8-)

vrijevlaming 27 januari 2013 12:40

Belgie is al lang gebarsten. Carglas zal geen soelaas meer brengen

Everytime 27 januari 2013 12:41

Minder dan 20% denk ik. Men moet zowiezo geen rekening daarmee nemen. Tegenover die mensen moeten we hen laten begrijpen dat ze verkeerd denken en dat België blijven bestaan moet. Hoe? Al door een zeer sterke Franstalige aanwezigheid in heel Vlaanderen en meer bepaald in de streken waar het Vlaams-Nationalisme het sterkst aanwezig is. En het zou helemaal niet erg als die Vlaams-Nationalisten daarmee niet op hun gemak zijn. Nooit vergeten dat ze MAAR Vlaams-Nationalisten zijn, niets meer.

SDG 27 januari 2013 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6513514)
Minder dan 20% denk ik. Men moet zowiezo geen rekening daarmee nemen. Tegenover die mensen moeten we hen laten begrijpen dat ze verkeerd denken en dat België blijven bestaan moet. Hoe? Al door een zeer sterke Franstalige aanwezigheid in heel Vlaanderen en meer bepaal in de streken waar het Vlaams-Nationalisme het sterkst aanwezig is. En het zou helemaal niet erg als die Vlaams-Nationalisten daarmee niet op hun gemak zijn. Nooit vergeten dat ze MAAR Vlaams-Nationalisten zijn, niets meer.

Dat jij op een burgeroorlog aanstuurt, is al langer duidelijk.

demonen 27 januari 2013 12:55

België bestaat zolang Vlaanderen betaalt.
We zitten nu in de ernstigste economische situatie sedert WOII.
De Vlaming is aan hoog tempo aan het verarmen en wij kunnen financieel België niet meer steunen. U zult ze gaan zoeken de Vlaming die in de privé werkt aan een bevroren loon en later het laagste pensioen vd Westerse wereld en die bereid is om nog meer af te dragen en U zult ze niet meer vinden.

eno2 27 januari 2013 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6513511)
Belgie is al lang gebarsten. Carglas zal geen soelaas meer brengen

Volgens mij bestaat België nog en het zal nog een paar decennia aarde aan de voeten hebben voordat we het achter ons kunnen laten.

eno2 27 januari 2013 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6513494)
als je praat over "laten" in de passieve zin, van "het laten gebeuren" dan denk ik dat we aan 99% zitten. Er ligt echt geen kat wakker van het al dan niet voortbestaan van een kunstmatig gedrocht als België. Als de pree en het kindergeld maar elke maand klaarliggen. En het mag gerust wat meer zijn, als Vlaanderen daar voor kan zorgen.

Ik heb het over een stem bij een referendum

Everytime 27 januari 2013 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6513530)
Dat jij op een burgeroorlog aanstuurt, is al langer duidelijk.

Ik wens helemaal geen burgeroorlog en die zal zowiezo nooit komen. Ik zeg gewoon dat we geen rekening met het Vlaams-Nationalisme moeten nemen.

ZION 27 januari 2013 13:01

@ Distel,tja waar hoor je dan bij? Vlaanderen of Wallonie? Snappie?

eno2 27 januari 2013 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6513514)
Minder dan 20% denk ik.

VB = 15%
NVA= 30%

Dat is al meer dan 40%

Citaat:

Men moet zowiezo geen rekening daarmee nemen.
Nogal ondemocratisch

Citaat:

Tegenover die mensen moeten we hen laten begrijpen dat ze verkeerd denken en dat België blijven bestaan moet. Hoe? Al door een zeer sterke Franstalige aanwezigheid in heel Vlaanderen en meer bepaald in de streken waar het Vlaams-Nationalisme het sterkst aanwezig is. En het zou helemaal niet erg als die Vlaams-Nationalisten daarmee niet op hun gemak zijn. Nooit vergeten dat ze MAAR Vlaams-Nationalisten zijn, niets meer.
Je wil dus Vlaanderen opnieuw francofoniseren?

Als je naar Vlaanderen komt wonen, pas je dan aan. Dat doen de Vlamingen in Wallonië ook.

ViveLaBelgique 27 januari 2013 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6513474)
Is daar al eens een poll over gehouden?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=181467

Het is niet exact dezelfde poll maar het peilt naar het 'België barst' gehalte van Vlaams-nationalistische forumgangers alhier actief.

eno2 27 januari 2013 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6513579)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=181467

Het is niet exact dezelfde poll maar het peilt naar het 'België barst' gehalte van Vlaams-nationalistische forumgangers alhier actief.

Ik heb het over een poll bij HET VLAAMSE VOLK, niet bij het forumvolkje.

Everytime 27 januari 2013 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6513563)
VB = 15%
NVA= 30%

Dat is al meer dan 40%

Nogal ondemocratisch

Je wil dus Vlaanderen opnieuw francofoniseren?

Als je naar Vlaanderen komt wonen, pas je dan aan. Dat doen de Vlamingen in Wallonië ook.

Niet alle stemmers van VB en N-VA zijn voor de splitsing van België. En nee, ik wil helemaal niet Vlaanderen "francofoniseren" maar op antwoord van het Vlaams-Nationalisme vind ik het meer dan logisch dat de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen zich versterkt.

mvd 27 januari 2013 13:31

Rond de 20%

De Vlaamse identiteit is minder sterk aanwezig dan bv in Schotland en daar geraken ze aan 30% of meer. En de Vlaamse media is ook zeer belgicistisch, wat van groot belang is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be