![]() |
Titelfabriekjes - STOP daarmee
http://www.knack.be/opinie/columns/l...0238521760.htm
Menig draadje in de secties binnen- en buitenland op dit eigenste forum begint met een "titel" zoals verschenen in de media. Naderhand mag blijken dat menige titel eigenlijk niet echt de inhoud van het stukje dat er bij hoort weergeeft.Titels in kranten worden typisch NIET verzonnen door diegene die het stuk,het interview ,schreef maar door een apart "titelfabriekje" binnen de redaktie..Een Titel moet blijkbaar STOER zijn,en mag zelfs heel zuinig omgaan met de waarheid... En zo voedt de media eigenlijk op onnodige wijze een debat dat er waarschijnlijk geen zou zijn.Zo voedt de media mee het "nieuws".Eigenlijk moet je tegenwoordig wel extreem opletten of je nog een interview toestaat,of het nu namens uw duivenmelker-vereniging is,of als politicus met een ingewikkeld verhaal.....want die titel,daarop zul je bekeken worden.... Erger is dat "vervolgmedia",ik denk aan de VRT, dan op basis van die "titel" nog maanden later kunnen dooremmeren.....terwijl,nog eens,titels gewoonlijk weinig zeggen over de INHOUD.... Leo Neels,in de link,waarschuwt dat dit enkel maar ergernis aan het opwekken is..... |
Ik had tietjesfabriek gelezen. Nu had ik echt verwacht hier tetten te zien. :(
Nog maar een koffie drinken en mijn brilglazen poetsen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Wat is dan niet gezond, zo vroeg in de morgen ? Tetten zien, koffie drinken of brilglazen poetsen ? Wat de draad betreft....ik ergerde mij daar vroeger ook serieus aan, nu lach ik er eens mee en ga over naar de orde van de dag....tetten zien, koffie drinken enz..... :lol: |
Citaat:
Citaat:
geen betaalde ergernis geen papierafval |
Citaat:
|
Interessant artikel. Ik meen me nog ergens een opinie te herinneren die aanklaagde dat de journalisten weinig of geen inspraak hebben in de keuze van de titel, de plaats van het artikel, de foto's die er bij worden geplaatst etc. Als iemand dit nog herinnert is het interessant om de link ernaar te geven.
|
Citaat:
:lol: Misschien nog een draadje beginnen over "verkeerd interpreteerbare" t i t e l s . |
Ik denk,dat het de topicopener is,waar iets ernstig mee aan 't gebeuren is.Psych!!!!!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be