Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Begeleiders voor assertiviteitscursus jongeren gezocht! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182500)

Bolleke Wol 29 januari 2013 23:36

Begeleiders voor assertiviteitscursus jongeren gezocht!

Een organisatie waar ik voor werk wil kleine cursussen opzetten voor onzekere en verlegen jongeren tot +- 16 jaar. Het ontbreekt ons echter aan vrijwilligers om die cursus te begeleiden, maar er is de laatste tijd wel heel wat vraag naar.

Het is op vrijwillige basis (mits onkostenvergoeding dan), en het is niet bedoeld als professionele hulpverlening (therapie of zoiets) maar in de eerste plaats als een soort "zelfhulpgroep", op maar van kinderen en jongeren. We hebben een handboek en doen er regelmatig al eens vormingsessies rond. Ervaring met jeugdwerking, pedagogische opleidingen enz. kunnen helpen, maar zijn niet principieel nodig.

Het gaat om een reeks van tien lessen, plaats en datum vrij te kiezen door de opstarters van de cursus. Wellicht zal 's avonds na de schooluren best zijn, of op woensdagmiddag of in een weekend, maar we proberen ook te kijken of dit rechtstreeks binnen schoolverband kan functioneren.

Alvast bedankt, in naam van de vele onzekere, verlegen kindjes die op onze scholen vergeten raken :)

Txiki 30 januari 2013 00:27

Wat doet dat in k&k en op dit forum? Hebt ge de spelregels wel gelezen?

Bolleke Wol 30 januari 2013 00:44

Da's waar, ik had het beter onder "binnenland" gezet :p

CLAESSENS Joris 30 januari 2013 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6517116)
Da's waar, ik had het beter onder "binnenland" gezet :p

Ik denk niet dat dit initiatief een goed idee is zonder proffesionele begeleiding.
Met kinderen hun psychologische problemen spelen doe je best niet in het wilde weg denk ik.
Zou je ook amateuristische vrijwilligers zoeken voor het behandelen van fysieke kwalen?
Vrijwilligers? Ok. Maar niet zonder begeleiding van iemand die tenminste weet wat hij doet...

Universalia 30 januari 2013 04:46

Ik ben ook wel van oordeel dat het om meer dan een professionele begeleiding vraagt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Assertiviteit

:-)

Txiki 30 januari 2013 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6517142)
Ik denk niet dat dit initiatief een goed idee is zonder proffesionele begeleiding.
Met kinderen hun psychologische problemen spelen doe je best niet in het wilde weg denk ik.
Zou je ook amateuristische vrijwilligers zoeken voor het behandelen van fysieke kwalen?
Vrijwilligers? Ok. Maar niet zonder begeleiding van iemand die tenminste weet wat hij doet...

Ik denk dat ge Bolleke zijn oproep niet goed verstaan hebt. ProFFeSor.

manta 30 januari 2013 08:06

Nen hoop klein mannen zover brengen dat ze op mekaar gaan motten?
Kan toch niet moeilijk zijn...

Txiki 30 januari 2013 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6517218)
Nen hoop klein mannen zover brengen dat ze op mekaar gaan motten?
Kan toch niet moeilijk zijn...

Ze zitten toch in de parlementen, die klein mannen? 't Is evenwel nog altijd wachten op de eerste mot. En daar zoekt den Bol helpers voor. De proFFeSor heeft dat niet begrepen, in al zijn pogingen om de eeuwige ernst zelve uit te hangen.

Die 16 verwijst gewoon naar de mentale leeftijd van die kakkers.

jogo 30 januari 2013 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6517050)
Het ontbreekt ons echter aan vrijwilligers om die cursus te begeleiden,

zijn te verlegen .

Txiki 30 januari 2013 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 6517243)
zijn te verlegen .

:-D

Vrolijk op Vrijdag 30 januari 2013 10:05

Citaat:

Het ontbreekt ons echter aan vrijwilligers om die cursus te begeleiden, maar er is de laatste tijd wel heel wat vraag naar.

Tja, dat krijg je natuurlijk met die linksprogressieve feministische opvoedingsmethodes waarbij jongens gestraft worden voor normaal jongensgedrag (dominant, houden van vechtspelletjes) en meisjes gepusht worden om werfleider, human resources manager of politica te worden.
Jongeren mogen zich niet meer identificeren met hun natuurlijke rol.
Logisch dat die in de war geraken en onzelfzeker worden.

Txiki 30 januari 2013 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6517273)
Tja, dat krijg je natuurlijk met die linksprogressieve feministische opvoedingsmethodes waarbij jongens gestraft worden voor normaal jongensgedrag (dominant, houden van vechtspelletjes) en meisjes gepusht worden om werfleider, human resources manager of politica te worden.
Jongeren mogen zich niet meer identificeren met hun natuurlijke rol.
Logisch dat die in de war geraken en onzelfzeker worden.

Hun natuurlijke rol is juist om niet assertief te zijn. Waarom van die mensen willen dwingen om assertief te zijn, vraag ik me af. Laat die met rust, al heel de mensheid lang zijn er mensen van allerlei slag en soort. Tegenwoordig is dat altijd een probleem, blijkbaar.

Nynorsk 30 januari 2013 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6517291)
Hun natuurlijke rol is juist om niet assertief te zijn. Waarom van die mensen willen dwingen om assertief te zijn, vraag ik me af. Laat die met rust, al heel de mensheid lang zijn er mensen van allerlei slag en soort. Tegenwoordig is dat altijd een probleem, blijkbaar.

2

:heart: Txiki :heart:

Nynorsk 30 januari 2013 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6517142)

De organisatie waar het over gaat is meer dan professioneel genoeg om te weten wat ze aan het doen zijn.

Mensen kunnen ook gewoon ontzettend veel van elkaar leren, daar hebt ge niet per sé een psycholoog of maatschappelijk werker voor nodig.

manta 30 januari 2013 10:58

Schrijf ze in bij een kickboksclub.

Txiki 30 januari 2013 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6517322)
Schrijf ze in bij een kickboksclub.

Geef ze gewoon klappen tegen hun kop zodat ze in hunne nest blijven zitten in plaats van de nep-assertieve te willen uithangen. En anders een naald in hunnen buik om die ballon te doorprikken.

Maar nogmaals: wat is er mis met niet-assertief te zijn?

manta 30 januari 2013 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6517327)
Geef ze gewoon klappen tegen hun kop zodat ze in hunne nest blijven zitten in plaats van de nep-assertieve te willen uithangen. En anders een naald in hunnen buik om die ballon te doorprikken.

Maar nogmaals: wat is er mis met niet-assertief te zijn?

Wel, onder het motto: wie bang is krijgt er nog....
Er is een verschil tussen niet-assertief zijn en je slaafs laten doen hé.

giserke 30 januari 2013 11:07

Citaat:

Een organisatie waar ik voor werk wil kleine cursussen opzetten voor onzekere en verlegen jongeren tot +- 16 jaar. Het ontbreekt ons echter aan vrijwilligers om die cursus te begeleiden, maar er is de laatste tijd wel heel wat vraag naar.

Het is op vrijwillige basis (mits onkostenvergoeding dan), en het is niet bedoeld als professionele hulpverlening (therapie of zoiets) maar in de eerste plaats als een soort "zelfhulpgroep", op maar van kinderen en jongeren. We hebben een handboek en doen er regelmatig al eens vormingsessies rond. Ervaring met jeugdwerking, pedagogische opleidingen enz. kunnen helpen, maar zijn niet principieel nodig.

Het gaat om een reeks van tien lessen, plaats en datum vrij te kiezen door de opstarters van de cursus. Wellicht zal 's avonds na de schooluren best zijn, of op woensdagmiddag of in een weekend, maar we proberen ook te kijken of dit rechtstreeks binnen schoolverband kan functioneren.

Alvast bedankt, in naam van de vele onzekere, verlegen kindjes die op onze scholen vergeten raken :)

Ze kunnen misschien eens beginnen met "organisaties" niet zo wereld vreemd te maken.

Te beginnen met afschaffen van autoriteit en opgedwongen normen en waarden,

Txiki 30 januari 2013 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6517330)
Wel, onder het motto: wie bang is krijgt er nog....
Er is een verschil tussen niet-assertief zijn en je slaafs laten doen hé.

Tuurlijk is dat een verschil. Maar hey zeg, elk z'n rol in de samenleving, zenne.

Liederik 30 januari 2013 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6517397)
Tuurlijk is dat een verschil. Maar hey zeg, elk z'n rol in de samenleving, zenne.

Inderdaad:
Verlegen? Da's niet normaal. Naar de assertiviteitscursus.
Baldadig? Da's niet normaal. Naar de agressiebeheersingscursus.
Onrustig? Da's niet normaal. Tzal ADHD zijn.
Moeilijk op school? Da's niet normaal. Bijles volgen om toch maar ASO te blijven doen.
Ongelukkig en gestresst? Niet normaal. Pillen erin, tzal wel beteren.

Precies of er mogen geen soorten mensen meer zijn. Iemand die niet sociaal is moet ge ook niet forceren om 'teamgeest' te kweken omdat dat in de mode is. Vroeger had ge mensen die pater of non werden omdat ze al die drukte niet wilden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be