Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het ongebreidelde racisme kent geen weerga (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182561)

F.B. 30 januari 2013 21:16

Het ongebreidelde racisme kent geen weerga

Het ongebreidelde racisme kent geen weerga. Volkswagen laat zijn ware gelaat zien in deze verfoeilijke racistische reclame.

Ja, ja zie je het verband? Volkswagen-Kever-Hitler. Iedereen die met een volkswagen rondrijd is een racistische rassenhater.

Citaat:

Nieuwe spotje van Volkswagen racistisch!

woensdag 30 januari 2013, 10u56Bart Van Belle

Het nieuwe reclamespotje van autoconstructeur Volkswagen krijgt in de Verenigde Staten bakken kritiek omdat het racistisch zou zijn.
In de reclame zien we een blanke kantoormedewerker die bijzonder opgewekt op zijn werkplek arriveert en zijn collega's aanspreekt met een Jamaicaans accent. De oorzaak van die vrolijkheid is de VW Beetle waarmee hij elke ochtend naar het werk komt.

Critici noemen het spotje racistisch omdat het het stereotype van de zorgeloze Jamaicaan bevestigt. Ook het feit dat de man in het spotje te laat op zijn werk verschijnt, kan op weinig goedkeuring rekenen. "Een hele cultuur wordt zo een grap", zegt een van de critici.

De Jamaicaanse minister van Toerisme ziet nochtans het probleem niet. 'Mensen moeten hun innerlijke Jamaica ontdekken en gelukkig worden,' zegt hij in USA Today.

Volkswagen wil het spotje ook uitzenden tijdens de rust van de Superbowl dit weekend. Dat is met 110 miljoen kijkers één van de best bekeken programma's van het jaar.
En de racisten hebben ook al mensen binnen de Jamaicaanse regering omgekocht.

manta 30 januari 2013 21:25

Er is een reden dat het woordje "racisme" geen enkele waarde meer heeft... En net idioten die zaken als dit racistisch vinden zijn daar de oorzaak van.
Wat gaat het volgende zijn? Blanken verbieden om te lachen met een film als Cool Runnings of zo???:?

Schelfie 30 januari 2013 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6518236)
Er is een reden dat het woordje "racisme" geen enkele waarde meer heeft... En net idioten die zaken als dit racistisch vinden zijn daar de oorzaak van.
Wat gaat het volgende zijn? Blanken verbieden om te lachen met een film als Cool Runnings of zo???:?

Vooral het feit dat Jamaica zelf er totaal geen probleem mee heeft en tegen die pipo's die constant "racisme" staan te brullen zeggen dat ze eens meer moeten relativeren. :D

meneer 30 januari 2013 23:13

Citaat:

Ik moet altijd lachen als ik die met protserige kitsch-juwelen behangen pretentieuze arrogante rappers zie " zingen " op de TV...Ik denk dan altijd " een aap blijft altijd een aap, ook al draagt hij gouden ringen "

ZION 31 januari 2013 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6518343)
Ik moet altijd lachen als ik die met protserige kitsch-juwelen behangen pretentieuze arrogante rappers zie " zingen " op de TV...Ik denk dan altijd " een aap blijft altijd een aap, ook al draagt hij gouden ringen "

Dan ben ik toch niet de enige,die zo dacht.En......lelijke apen,man.

job 31 januari 2013 09:53

Ik vind het alleszins een prachtige tv-spot.
En niet alleen reclame voor VW.
Maar ook voor Jamaica.
Het Jamaicaans Engels van deze uitbundig gelukkige man, werkt zeer aanstekelijk.
Het maakt me blij.
Een zeer leuke tv-spot !

ZION 31 januari 2013 10:03

Citaat:

Volkswagen racistisch? Gelul. De momo's van 3e,4e generatie willen niks anders.
Ne Golf mè tikke bannen,menièr.

circe 31 januari 2013 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 6518553)
Ik vind het alleszins een prachtige tv-spot.
En niet alleen reclame voor VW.
Maar ook voor Jamaica.
Het Jamaicaans Engels van deze uitbundig gelukkige man, werkt zeer aanstekelijk.
Het maakt me blij.
Een zeer leuke tv-spot !

vond ik ook : aanstekelijke blijheid.

en me dunkt was dat de bedoeling toch?

backfire 31 januari 2013 10:24

Ik moet er spontaan van glimlachen. Job well done, in dat geval.

'racistisch'?! Belachelijk.

Groentje-18 31 januari 2013 22:27

En de Jamaicaan? Die lacht er om en is fier dat hij op deze manier door de wereld wordt aanzien.
Ze beseffen de humor: iédereen wil een beetje Jamaicaan zijn.

Een pak beter dan Belgen, is het niet? :D Je zou voor minder verzuurd worden. :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be