Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Frans militair succes in Mali: Laatste islamistenbolwerk heroverd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182562)

Vrolijk op Vrijdag 30 januari 2013 22:50

Frans militair succes in Mali: Laatste islamistenbolwerk heroverd

Amper twee weken hebben de Franse grondtroepen nodig gehad om het rebellen-gespuis van Ansar Dine op een hoopje te vegen.
Een gedeelte is vakkundig verdelgd, maar de grootste hoop strijders van Allah is heldhaftig gaan lopen met dikke keutel in de broek.
Wat zal Allah trots zijn.

http://www.standaard.be/artikel/deta...30130_00450977
Malinese burgerbevolking geeft haar Franse bevrijders een hartelijk welkom.

Vrolijk op Vrijdag 31 januari 2013 09:55

Oei.
Het forum is niét blij. :-)

backfire 31 januari 2013 10:19

Hoera!

eno2 31 januari 2013 10:28

Twintigste Mali-dubbeldraad

Helias 31 januari 2013 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6518554)
Oei.

Ik wel, hoor. :-)

Leve de jongens van het legioen.

quercus 31 januari 2013 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6518333)
Amper twee weken hebben de Franse grondtroepen nodig gehad om het rebellen-gespuis van Ansar Dine op een hoopje te vegen.
Een gedeelte is vakkundig verdelgd, maar de grootste hoop strijders van Allah is heldhaftig gaan lopen met dikke keutel in de broek.
Wat zal Allah trots zijn.

http://www.standaard.be/artikel/deta...30130_00450977
Malinese burgerbevolking geeft haar Franse bevrijders een hartelijk welkom.

Ik wacht met ongeduld op de objectieve en deskundige mening van Zonbron en Tomm ... :roll:

Rr00ttt 31 januari 2013 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6518824)
Ik wacht met ongeduld op de objectieve en deskundige mening van Zonbron en Tomm ... :roll:

Ik zal u die van mij geven.

De islamisten hebben niet gevochten maar zich simpelweg teruggetrokken.

De Fransen hebben niet de intentie of de middelen om er permanent te blijven.

Binnen een paar maand zijn die daar al terug aan de macht.

I.e. hoogstens een pyrhusoverwinning.

Johan Bollen 31 januari 2013 22:20

Nu nog die terroristen die Libië veroverd hebben en die continu aanslagen plegen in Syrië niet meer steunen Mr. Hollande. Ik hoor u zowat dagelijks de kant kiezen van die Jihadis op de internationale Franse overheidsradio. Wees tenminste geen hypocriet.

Frankrijk probeert de 'spill of the cake' op te vangen van de jihadis die ze zelf bewapend hebben om Libië te veroveren. Ondertussen heeft Libië de Sharia ingevoerd na khadaffi. Alé Frankrijk. Maak het werk af. Dit is nog geen 10 % van het probleem dat jullie veroorzaakt hebben door jullie steun aan die jihadis in Noord Afrika.

peter1962 31 januari 2013 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 6519369)

Ik denk dat ook... men had ze militair op definitieve manier moeten uitschakelen.

Johan Bollen 31 januari 2013 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6519413)
Ik denk dat ook... men had ze militair op definitieve manier moeten uitschakelen.

Dat was nooit de bedoeling. Frankrijk staat namelijk op goede voet met hen in het algemeen. Dit is meer iets van "Jamaar jongens dat was niet de opdracht hé. Terug naar sharia-Libië en olie pompen voor ons. Wij zullen wel de prijs bepalen. Geen dromen van betalen in goud zoals jullie voorganger hé."

Helias 31 januari 2013 23:08

Citaat:

Hier is een weddenschap in de maak. Openen we een draad in - zeg maar - juni of juli?

cookie monster 1 februari 2013 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 6519440)
Hier is een weddenschap in de maak. Openen we een draad in - zeg maar - juni of juli?

Hoeveel schuift da' ??

Vrolijk op Vrijdag 1 februari 2013 03:34

Citaat:

Laat ons hopen. Liefst binnen een paar weken al.
Want meneer Hollande zal dan natuurlijk onmiddelijk keihard moeten reageren als hij niet af wil gaan als een gieter.
De boel kan dan rustig escaleren, want ondertussen krijgt het 'islam buiten'-gevoel navolging in andere Afrikaanse landen.
Kan nog leuk worden dus.

Vrolijk op Vrijdag 1 februari 2013 03:43

Citaat:

Ja, dat doen jihadisten wel vaker: Gaan lopen als ze soldaten tegenkomen ipv vrouwen en kinderen.

DeProf_eet 1 februari 2013 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6518554)
Oei.

Ik ben heel blij, maar die fundam-islamratten die zijn quasi onverdelgbaar. Zie naar Irak, Afghanistan, Syrie enz... En bovendien kweken ze als konijnen zelfs midden in de oorlog. Zoals ge trouwens zegt, zijn ze gaan lopen, dus die komen gegarandeerd terug, en met meer...

DeProf_eet 1 februari 2013 07:40

Citaat:

Sorry, had uw post niet gelezen toen ik die van mij hierboven zette. Inderdaad die komen gewoon terug met meer.

Vrolijk op Vrijdag 1 februari 2013 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6519623)
Ik ben heel blij, maar die fundam-islamratten die zijn quasi onverdelgbaar. Zie naar Irak, Afghanistan, Syrie enz... En bovendien kweken ze als konijnen zelfs midden in de oorlog. Zoals ge trouwens zegt, zijn ze gaan lopen, dus die komen gegarandeerd terug, en met meer...

Het is nochtans perfect mogelijk om fundi-ratten zo tam als lammetjes te houden.
Saddam Hoessein kon dat, kolonel Khadafi kon dat...
Maarja, die hadden geen blok beton genaamd 'mensenrechten' aan hun been hangen hé. :-)

Johan Bollen 1 februari 2013 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6519748)
Het is nochtans perfect mogelijk om fundi-ratten zo tam als lammetjes te houden.
Saddam Hoessein kon dat, kolonel Khadafi kon dat...
Maarja, die hadden geen blok beton genaamd 'mensenrechten' aan hun been hangen hé. :-)

Alsof mensenrechten ooit het westen hebben tegengehouden dictators te steunen. We geven er zo een op dit moment zelfs een vredesprijs, terwijl we ondertussen zwijgen over hoe hij zijn eigen bevolking bombardeert zopas geleden. Cynisme ten top. De media zwijgt.

Hoessein en Khadaffi moesten weg omdat ze te onafhankelijk dachten niet omdat we bezorgd waren over hoe ze hun bevolking behandelden. Dat laatste is propaganda.

Vrolijk op Vrijdag 1 februari 2013 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6520093)
Alsof mensenrechten ooit het westen hebben tegengehouden dictators te steunen. We geven er zo een op dit moment zelfs een vredesprijs, terwijl we ondertussen zwijgen over hoe hij zijn eigen bevolking bombardeert zopas geleden. Cynisme ten top. De media zwijgt.

Hoessein en Khadaffi moesten weg omdat ze te onafhankelijk dachten niet omdat we bezorgd waren over hoe ze hun bevolking behandelden. Dat laatste is propaganda.

Spelletje in de gevangenis tijdens het Saddam tijdperk: gevangenen geblinddoekt naar beneden gooien.
Net niet hoog genoeg voor een dodelijke val, zo kun je 't achteraf nog een paar keer herhalen.

http://www.liveleak.com/view?i=ad1_1219310824

Neen, onder Saddam hielden ze zich redelijk koest, de terroristen.

zonbron 1 februari 2013 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6519382)
Nu nog die terroristen die Libië veroverd hebben en die continu aanslagen plegen in Syrië niet meer steunen Mr. Hollande. Ik hoor u zowat dagelijks de kant kiezen van die Jihadis op de internationale Franse overheidsradio. Wees tenminste geen hypocriet.

Frankrijk probeert de 'spill of the cake' op te vangen van de jihadis die ze zelf bewapend hebben om Libië te veroveren. Ondertussen heeft Libië de Sharia ingevoerd na khadaffi. Alé Frankrijk. Maak het werk af. Dit is nog geen 10 % van het probleem dat jullie veroorzaakt hebben door jullie steun aan die jihadis in Noord Afrika.

2!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be