![]() |
Hoeveel mag een gouverneur en zijn kabinet kosten.
|
Wat denk jij?
|
afschaffen ..
De functie van gouverneur van een provincie mag worden afgeschaft. De functie heeft geen enkele toegevoegde waarde meer. Meer zelfs, alle bevoegdheden van een provinciegouverneur liggen in handen van de gewesten. De gouverneur kan enkel brandjes blussen, letterlijk en figuurlijk. Op het toneel verschijnen. Daar wordt hij of zij wel iets te goed voor betaald; de job als gouverneur is de ideale cumulfunctie, in die zin dat de funcie inkomsten garandeert, niemand die je afrekent op je inspanningen.
Afschaffen dus. |
Wat mij betreft, hetzelfde als 't koningshuis mag kosten...niks
|
Citaat:
|
Beide functies mogen worden afgeschaft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bereken zo de waarde van je gouverneur. In mijn geval: You are worth exactly $3,226,470 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
* Kunnen ze natuurlijk wel, maar op fantasie leeft de wereld. |
Citaat:
|
Citaat:
Vroeger kon je gouverneurs verwachten in kolonies en grote handelsposten. Dus, met 1 gouverneur en geen koningshuis vind ik dat België al goed bedeeld zou zijn op het vlak van oetlullen zonder toegevoegde waarde. |
Citaat:
Gouverneurs zijn tegenwoordig overbodig. Het zijn niet slechtbetaalde functies voor wie na een politieke loopbaan een parkeerplaats zoekt. Steve Stevaert was daar het voorbeeld van in Limburg. Schaf die functies af. Sommigen willen de Belgische provincies vergelijken met gewesten binnen andere Europese landen. Ocharme. Er is in ons land geen enkele affiniteit met provincies. Wel met de gemeente, wel met het gewest. Dat er mij eens iemand vertelt over welke specifieke unieke bevoegdheid een provincie beschikt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be