![]() |
De zee als vuilnisbak
We zouden ons eigenlijk moeten schamen:
http://vimeo.com/midway/midwayfilm |
We zouden ons diep moeten schamen inderdaad.
Filmpje is een dramatische weergave van hoe goed we bezig zijn met het 'vernietigen' van onze planeet. Het is al langer geweten dat zeeën en oceanen stortplaatsen zijn voor plastiekafval en andere. Ik sta er soms van versteld hoe onze planeet dit allemaal nog kan volhouden. :cry: |
Wat niet weet, niet deert.
Hoe dommer de mens, hoe minder problemen hij op de wereld ziet. |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Ik wil het probleem niet minimaliseren, deze doc. is daar duidelijk in: "Ocean debris turning Hawaiian beach 'into plastic'"
maar: Bijlage 89178 hier wordt gesuggereerd dat dit de maag inhoud is van een baby albatros. Men ziet een volledige aansteker, dat kan die naar mijn mening onmogelijk doorslikken en die rommel is vele malen zijn maag volume. En als het wel waar is blame the mother, want die jongen wordt gevoed door de moeder. |
hier word ik erg droevig van
maar een oplossing zie ik niet |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
2 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 89202 Bijlage 89203 |
Citaat:
Natuurlijk gaan albatrossen zich hier wel aan aanpassen. De exemplaren die beter onderscheid kunnen maken tussen plastiek en voedsel zullen zich beter voortplanten dan de anderen, en dan krijg je zoiets als 'evolutie'. Spijtig genoeg is dat plastiek nu niet echt de enige bedreiging van vogels en andere dieren. Ecologisch onderzoek maakt nogal duidelijk dat dieren perfect kunnen omgaan met één bedreiging, maar het moeilijk krijgen wanneer ze zich aan 2 of meer plots gewijzigde omgevingsfactoren moeten aanpassen. En de aanpassing aan dat plastiek is ook niet eindeloos. Uiteindelijk gaan heel die eilanden gewoon bedekt zijn met plastiek, gaat daar niet veel meer groeien, verdwijnt de fauna die afhangt van de flora, en verdwijnt de fauna die afhangt van de fauna die afhangt van de flora. |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 89204 |
Citaat:
Misschien wat bijlezen rond vogels.... Onze meeuwen hier zijn al veel te klein daarvoor en hebben een geheel andere manier van foerageren dan de Laysanalbatros waar het hier om gaat. Zoek het op, zou ik zeggen, ipv zo maar wat te schrijven ;-) |
Citaat:
|
Kent u de Malediven? De paradijselijke eilandgroep waar toeristen zo graag verblijven?
Onderstaande willen ze zien ... ![]() Waar ze hun ogen voor sluiten en wat ze liever niet zien is dit; http://www.dailymail.co.uk/home/mosl...#axzz2K3d2oPUn |
Ok, we kopen allemaal wel wat maar als je thuiskomt en je merkt hoe sommige dingen ingepakt zijn denk je ... wat met die papier/plastiekberg?
Uiteraard zijn er ook mensen die daar niet over nadenken en van mening zijn: Het zal mijn tijd allemaal wel duren. Reclame folders die hier in onze brievenbussen geworpen worden, ondanks de sticker(s) geen reclame, de meeste mensen werpen die gelijk in de papiercontainers die op de straat gestald staan aan onze gebouwen, zonder men ze ook maar gelezen heeft. Zoals ik al eerder schreef, soms snap ik niet dat onze planeet dit alles blijft verdragen ... :cry: ![]() |
http://www.knack.be/nieuws/dossiers/...0083129188.htm
Toch zijn er nog steeds veel mensen die dit niet willen inzien en van mening zijn: Het zal mijn tijd wel duren ... ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be