![]() |
Poll der polls: Hoe wil je de toekomst zien van België na 2014?
Wil je een splitsing?
Zo ja, welke soort? F***K ik geef het op |
ik zag het zo:
Een pure splitsing in 2 (of 3) afzonderlijke landen Een confederale splitsing, bijna hetzelfde als een splitsing maar dan met de naam België Laten zoals het is met minimale veranderingen Democratisch België, geen gewesten meer, overal 2-talige openbare diensten, verplicht NL of FR als 2e taal in lagere school |
Citaat:
|
Ik zie nog steeds geen poll?
|
Citaat:
;-) |
Maar waarom neem je zoveel tijd? Als je toch lange teksten wil typen, doe dat dan in een tekstverwerker en copy/paste. Ik geef toe, ik vind het ook geen goed systeem, maar ik heb nog nooit problemen gehad omdat ik weet wat de valkuilen zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
:-( nu al? oefen eerst wat in k&k |
Citaat:
|
|
Ik eis een poll.
|
Citaat:
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_Revolutie :-) |
Citaat:
Hoogopgeleiden negeren dergelijke frivoliteiten. |
Citaat:
|
zozie ik het
na de verkiezingen van 2014 wordt België een confederale staat, waar alle bevoegdheden naar de deelstaten gaan, wetten kunnen alleen in een Europese context aangepast worden voor samenwerking met de andere gewesten worden aparte besturen opgericht, net zoals dat nu met landen als Frankrijk of Nederland gebeurt, bvb de Fyra, TGV, culturele verdragen, douane, waterverdragen, uitbaggering Schelde, IJzeren Rijn, De naam België kan daardoor overbodig worden, maar kan bvb gewijzigd worden in Belgia Flandria en Belgia Wallonia, voor de duidelijkheid. Brussel blijft tweetalig en bestuurd door een Belgische Raad Omdat alles niet op 1, 2, 3 kan aangepast worden gebeurt die opdeling vanaf 2015, toevallig 200 jaar na 1815, de slag van Waterloo en duurt 15 jaar om de wetten en boedelscheiding uit te voeren dan zijn we in 2030, toevallig 200 jaar na de onafhankelijkheid van België Daartegen kan ook tussen Vlaanderen en Nederland een grotere verbondenheid, culturele samenwerking, onderwijs, enz uitgebouwd worden Ook zou meer werk kunnen gemaakt worden van een Benelux die meer internationale bevoegdheden krijgt om al de deelstaten te vertegenwoordigen waar nodig, hoofdstad Benelux = Brussel? |
Welke splitsing 8-)
|
Citaat:
|
Staatkundig gewenste ontwikkelingen moeten altijd plaatsgrijpen in functie van en ten faveure van de wereldwijde Nederlandstalige gemeenschap.
Dat zou best eens een hereniging met Nederland kunnen betekenen. |
Een grondige aanpak van 't Gravensteen,de omringende wallen beetje breder,serieus uitdiepen,de latrines autenthiek laten.
Alle flaminganten erin huisvesten. Meer moet er na 2014,aan Belgie niet gewijzigd worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be