Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kan die mens zich nog belachelijker maken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182606)

Rollercoaster 1 februari 2013 12:36

Kan die mens zich nog belachelijker maken?

Dan heb ik het niet over de persoon die de afbeelding van de masturberende vrouw op de muur aan bracht; maar wel over die zelfverklaarde kunstpaus.
Oordeel zelf:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1536501

Heeft die vent nu werkelijk niks beters te vertellen.
Stuur hem maar naar de logopedist om opnieuw te leren praten.

MaGNiFiCaT 1 februari 2013 16:23

Tja, als je zelf geen kunstkenner bent bent u niet in de mogelijkheid te begrijpen waarover Jan Hoet het heeft.

U spreekt van zelfverklaard kunstpaus, maar naar mijn weten heeft Jan Hoet zichzelf nog nooit tot 'kunstpaus' gebombardeerd.

En uw uitlating over dat Hoet naar een logopedist zou moeten gaan is beneden alle peil.
Heb je dan nergens vernomen dat Hoet van héél ver/diep is gekomen? Zijn leven hing aan een zijden draadje en hij is door het oog van de naald gekropen. Deze man is gewoon een oude zeer verzwakte man geworden. Maar dat mag hem niet beletten nog zijn mening over iets te vormen, en het mag hem evenmin beletten nog onder het volk te komen.

Over het 'kunstwerk' zelf: het is zoals Hoet zegt: in verhouding disproportioneel.
De manier waarop het gebracht is stelt niet veel voor, en de betekenis, een zelfbevredigende vrouw, is eigenlijk bijzonder vulgair.
Neen, het is géén meerwaarde voor de Louisalaan.

backfire 1 februari 2013 16:54

Dat krijg je als je stadsdichters afschaft ....

Rollercoaster 1 februari 2013 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6520269)
En uw uitlating over dat Hoet naar een logopedist zou moeten gaan is beneden alle peil.

Heb je die vent nu ooit al één deftige zin weten uitkramen? Ik niet.
Tja, als ge Fabiola als referentie neemt, is Hoet inderdaad heel erg rad van tong.
Zou Hoet Fabiola de profiteur haar kapsel kunst vinden?

Henri1 1 februari 2013 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6520363)
Tja, als ge Fabiola als referentie neemt, is Hoet inderdaad heel erg rad van tong.

De man zit 12 gedachten verder dan hetgeen hij aan het vertellen is.

Hij heeft wellicht een zeer hoog IQ en komt daardoor wat verward over.

Zucht 1 februari 2013 18:20

Citaat:

Tja, als je zelf geen kunstkenner bent bent u niet in de mogelijkheid te begrijpen waarover Jan Hoet het heeft.

U spreekt van zelfverklaard kunstpaus, maar naar mijn weten heeft Jan Hoet zichzelf nog nooit tot 'kunstpaus' gebombardeerd.

Heb je dan nergens vernomen dat Hoet van héél ver/diep is gekomen? Zijn leven hing aan een zijden draadje en hij is door het oog van de naald gekropen. Deze man is gewoon een oude zeer verzwakte man geworden. Maar dat mag hem niet beletten nog zijn mening over iets te vormen, en het mag hem evenmin beletten nog onder het volk te komen.

Over het 'kunstwerk' zelf: het is zoals Hoet zegt: in verhouding disproportioneel.
De manier waarop het gebracht is stelt niet veel voor, en de betekenis, een zelfbevredigende vrouw, is eigenlijk bijzonder vulgair.

't is toch rond de Louisalaan dat al die Brusselse rendez-vous hotelletjes, libertijnse sauna's en love shops gevestigd zijn ? Lijkt me helemaal spot-on.

Rollercoaster 1 februari 2013 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6520380)
Hij heeft wellicht een zeer hoog IQ en komt daardoor wat verward over.

Ik veronderstel dat dit sarcastisch bedoeld was?
Ik begin eerder te vermoeden dat die man licht dementerend is.

Henri1 1 februari 2013 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6520382)

U vergist zich.

Zipper 1 februari 2013 18:32

Citaat:

Volgens mij is Hoet net iets te hoog gegrepen, voor jou.

Klojo eerste klas 1 februari 2013 20:01

Dat wat hij in zijn handen had was dus kunst, in tegenstelling tot die 'graffiti'.....????? En dat kunstwerk was niet disproportioneel ????? :roll:
Ik ga morgen subiet een bril halen want blijkbaar zijn mijn ogen wreed achteruitgegaan in enkele minuten tijd.... :twisted:

meneer 2 februari 2013 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6520455)
Dat wat hij in zijn handen had was dus kunst, in tegenstelling tot die 'graffiti'.....????? En dat kunstwerk was niet disproportioneel ????? :roll:
Ik ga morgen subiet een bril halen want blijkbaar zijn mijn ogen wreed achteruitgegaan in enkele minuten tijd.... :twisted:

Vond ik ook.

meneer 2 februari 2013 00:36

Citaat:

Wat is daar vulgair aan, aan die vrouw ? Gij hebt dat nog nooit gedaan zeker ?:-)

ZION 2 februari 2013 00:39

Citaat:

Heb Hoet altijd aangenaam gevonden, leuk om hem bezig te horen.
Niet om de kunst op zich,maar om die gedrevenheid.
En een joke was hem niet vreemd.

MaGNiFiCaT 2 februari 2013 10:45

Citaat:

Wat heeft de Koningin-weduwe hier nu mee te maken?:?

Man, als ik jou uitspraken lees, moet ik constateren dat ik nog geen één zinnig iets heb gelezen van jou hand.

Nietzsche 2 februari 2013 11:44

Citaat:

Bijzonder vulgair? :?:cry::lol:

Gamla 2 februari 2013 17:05

Kunst moet begrijpelijk zijn voor het volk. Het raadselachtige kladwerk van de democraatjes is op zijn minst hypocriet te noemen.

Klojo eerste klas 2 februari 2013 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6521595)
Kunst moet begrijpelijk zijn voor het volk. Het raadselachtige kladwerk van van de democraatjes is op zijn minst hypocriet te noemen.

Ik zou eerder zeggen dat niemand voor mij moet beslissen wat kunst is. Als het voor X kunst is, en niet voor Y, dan moet X niet zeggen van Y dat hij een kunstbarbaar is. Zo X dat wel doet, dan mag Y met evenveel recht van X zeggen dat die een kakmadam/meneer is.

Gamla 2 februari 2013 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6521651)
Ik zou eerder zeggen dat niemand voor mij moet beslissen wat kunst is.

Als kunst begrijpelijk is - anders is het geen kunst - hoeft dat ook niet.

Klojo eerste klas 2 februari 2013 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6521663)
Als kunst begrijpelijk is - anders is het geen kunst - hoeft dat ook niet.

Als we hetzelfde principe zouden toepassen op wetenschap..... ?
Neem anders het voorbeeld van poëzie : ik vind dat de grootste zever aller tijden, maar ik ga dat niet de stempel 'kunst' ontnemen. Idem voor opera, ballet, synchroonzwemmen, enz.....

giserke 2 februari 2013 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6520382)

U vergist zich enorm!
Ik heb hem meegemaakt bi de oprichting van het Smak in Gent.
Wat die vent gepresteerd heeft hebben er maar weinigen nagedaan.

Ik vind zijn reactie op die muurschilderij juist zeer nuchter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be