![]() |
Voor BonBon: De poll der polls, splitsing, welke soort...
Citaat:
En nu on topic |
Citaat:
De opties trekken op niks: Een pure splitsing in 2 (of 3) afzonderlijke landen: Is het nu in 2 of in 3 landen? In 2 ok, in 3 niet ok. Laten zoals het is met minimale veranderingen Democratisch België, geen gewesten meer, overal 2-talige openbare diensten, verplicht NL of FR als 2e taal in lagere schoo En het Duits? Alweer vergeten? Alé, opnieuw! En nu met juist geformuleerde opties. |
Ja sorry he, ik heb ze niet verzonnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
(die optie mis ik hier) |
Oostkantons teruggeven aan de rechtmatige eigenaar (Duitsland)
Provincie Luxemburg teruggeven aan de rechmatige eigenaar (GH-Luxemburg) Blieberg, Aubel, Bitsingen,Wezet, Geldenaken, Edingen, Vloesberg, Komen, Moeskroen terug aanhechten bij Vlaanderen. Provincies Namen, Waals-Brabant, Henegouwen en Luik mogen kiezen of ze naar Frankrijk gaan, dan wel een door land ingesloten mini-staatje vormen. Vlaanderen met Brussel als fiere Vlaamse hoofdstad wordt onafhankelijk, eventueel kan een federatie met Nederland overwogen worden met een gezamenlijk koningshuis (om de koekendozen-romantiekers ook iets te gunnen). |
Citaat:
Als we splitsen weten we niet wat er met Brussel zal gebeuren, zij beslissen daar zelf over hé. |
De zuivere splitsing is de beste optie op de lange termijn. Zolang er dingen samen gedaan worden, zal er wrijving blijven bestaan. Zelfs in een confederale staat.
Vorig jaar uitgekomen: Vers une armée flamande? |
Citaat:
Als ik de eerste optie zou aanduiden, dan lijkt het alsof het mij niet kan schelen of er nu in 2 of in 3 gesplitst zou worden. Welnu, dat kan me wel schelen. Vandaar: nu kan ik niet antwoorden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is dat omdat ge de burgers van die andere regio's niet vertrouwd ? Dat ze niet die keuze zouden maken die overeenkomt met uw ideaal beeld ? (behalve die uitzondering die ge maakt voor de orangisten) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be