Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   huren van een woning (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18262)

Jazeker 26 juli 2004 18:52

huren van een woning

Iedereen weet dat wonen tegenwoordig duur is. Ik vroeg me af voor de huurders onder ons, wat de verhouding is tussen de huur die ze maandelijks afdragen en hun loon. als je samenwoont of gehuwd bent, kan je natuurlijk de inkomens van beide partners samentellen.

parcifal 26 juli 2004 19:03

Toen ik nog alleen woonde : +- 30% van het loon naar huurkosten.
Nu deel ik mijn appartement met een onderhuurster hetgeen
de kost naar 15% van mijn loon terugbracht.

ingenious 26 juli 2004 19:12

ik woon op een studentenkot, dus de huur is beperkt, maar het inkomen natuurlijk ook ;-)

Eternity 26 juli 2004 21:33

Ik ben nog student en woon thuis in :-)

Tiger777 26 juli 2004 21:36

Ik heb me net een kot in Gent gevonden. Ik vind het schandalig wat sommige huisjesmelkers durven vragen voor slecht onderhouden krotten met overal schimmels en vochtplekken. Bovendien durft men 10 studenten steken in een huisje waar amper een gezin van 4 comfortabel kan inwonen. De prijzen in Gent zijn schandalig voor de kwaliteit die men in plaats daarvoor krijgt.

Raf 26 juli 2004 21:40

Ik vind huren weggegooid geld. Van wat je maandelijks aan huurgeld betaalt, kan je in feite evengoed een hypotheek afbetalen (als je geen al te extravagante wensen hebt tenminste). Daarom hebben mijn vriend en ik een huis gekocht. Wij betalen ongeveer 1/5de van ons gezamenlijk inkomen af aan de hypothecaire lening.

Olivier 26 juli 2004 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Ik heb me net een kot in Gent gevonden. Ik vind het schandalig wat sommige huisjesmelkers durven vragen voor slecht onderhouden krotten met overal schimmels en vochtplekken. Bovendien durft men 10 studenten steken in een huisje waar amper een gezin van 4 comfortabel kan inwonen. De prijzen in Gent zijn schandalig voor de kwaliteit die men in plaats daarvoor krijgt.

Chance dat ge een hebt gevonden, op de hollander is de woningnood nog veel groter. De meeste studenten kunnen de eerste 2-3 maand van hun studie met de trein op en neer gaan.

Tiger777 26 juli 2004 22:06

'Tis nog redelijk vroeg he. Nog veel keus, maar kwalitatief maar poverkes zenne...

Jazeker 26 juli 2004 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik vind huren weggegooid geld. Van wat je maandelijks aan huurgeld betaalt, kan je in feite evengoed een hypotheek afbetalen (als je geen al te extravagante wensen hebt tenminste). Daarom hebben mijn vriend en ik een huis gekocht. Wij betalen ongeveer 1/5de van ons gezamenlijk inkomen af aan de hypothecaire lening.

Ik denk er ook zo over. Maar ik heb momenteel geen vaste partner en dan is het moeilijk om een huis te gaan kopen, he. Niet alleen financieel, maar zolang je niet weet wat je toekomstige situatie qua samenwonen, gezin etc... gaat zijn, kan je beter huren. Niemand gaat iets kopen met de bedoeling er dan 5 jaar te zitten en weer weg, he :?

Jazeker 26 juli 2004 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777

Ik heb een tijdje in Gent gezocht en het viel daar nog redelijk mee (al moet ik toegeven dat ik niet meer in de studentenklasse val). Ik zoek momenteel in Leuven en dat is een pak duurder :-(

maddox 27 juli 2004 06:04

In ons geval betalen we nu ongeveer 1/4 van ons gezamelijk inkomen aan hypotheek. Wat ongeveer hetzelfde zou zijn als huren. maar dan is het wel een appartement. Nu betalen we een woning af.
Als 1 van ons beiden zou vertrekken, dan houd het op. De verhoudingen zijn dan simpel. 2/5 van mijn loon zou aan de hypotheek opgaan[size=1](+1/5 voor de rest van de vaste kosten[/size]), of 3/5 van Babs uitkering als invalide([size=1]en als je weet dat de rest van de vaste kosten -gas electriciteit en grondlast de rest van de uitkering zou opslorpen[/size]).

't Is een bescheiden woning ,met veel werk om te modernizeren.Indien het zou mogen.

TomB 27 juli 2004 06:18

Citaat:

Hangt er een beetje vanaf hoe dikwijls je plant te verhuizen.

Raf 27 juli 2004 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Hangt er een beetje vanaf hoe dikwijls je plant te verhuizen.

Niet. Ik ben erg honkvast.

Astenblieft mensen 27 juli 2004 09:39

Citaat:

Ik kom uit Nederland waar de huizenprijzen ongeveer 3 keer zo hoog liggen als hier. Zeker in de randstad (Utrecht en Amsterdam) is het belachelijk hoog. Hier is het vrij normaal dat je een huis kunt kopen als je een redelijk inkomen hebt, in nederland moet je minstens met twee verdienen en dan nog heel veel geluk hebben. Mijn punt: ik huur, mijn ouders huren, mijn broer huurt... ik vind het helemaal prima. De absolute drang om zelf een huis te bezitten zit niet in mijn systeem. Het voordeel van huren is dat je kan gaan wanneer je wilt en dat je zonder groot kapitaal ergens kunt wonen. Ik ben niet vies van kopen, maar ik zou het zelf pas doen als ik samen ben met iemand en zeker weet dat ik op die plaats met die persoon een hele lange tjd zou willen wonen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be