Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen homo-T-shirt achter loket in Antwerpen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182649)

daiwa 2 februari 2013 03:58

Geen homo-T-shirt achter loket in Antwerpen.

Oei Bart, je hebt wat in gang gestoken, ik hoor de (s)linkse kerk al te keer gaan. :lol:

Maar consequent is hij wel.

Citaat:

Wie het gezicht is van de stad Antwerpen, wordt neutraliteit opgelegd. Een loketbeambte mag ook geen T-shirt dragen met het opschrift Eigen volk eerst . Ik wil ook niet dat iemand met een regenboog-T-shirt achter het loket zit. Omdat een homoseksueel via een dergelijke symboliek duidelijk maakt dat hij of zij die obediëntie is toegedaan. En andere mensen herkennen dat.'
http://www.standaard.be/krant/tekst/...h=2&oYear=2013

cookie monster 2 februari 2013 04:44

Neutraliteit ivm loketbediende & uiterlijkheden , prima ,
ze zijn er om mensen te helpen , niet om te showen !!
Maar in welke kleur of gedaante ??
Gegarandeerd dat er klachten zullen volgen !!

peter1962 2 februari 2013 07:34

Hij neemt een zeer goed en duidelijk standpunt in. En zet hiermee de lijn voort die patrick janssen had uitgezet trouwens voor het hoofddoekenverbod. Groot gelijk dat hij nu ook duidelijk gaat uitbreiden naar homokledij. Neutraliteit in publieke dienstverlening is een heel belangrijk principe.
Zijn voorbeeld is overigens schitterend : een burger heeft er geen boodschap aan dat de loketbeambte een homoseksuele islamiet is die voor het VB stemt.

dat face soldier 2 februari 2013 07:43

Zeer redelijk en weinig tegen op te brengen. Zij die pogen maken zich op voorhand al belachelijk.

Graham C. 2 februari 2013 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6520731)
Hij neemt een zeer goed en duidelijk standpunt in. En zet hiermee de lijn voort die patrick janssen had uitgezet trouwens voor het hoofddoekenverbod. Groot gelijk dat hij nu ook duidelijk gaat uitbreiden naar homokledij. Neutraliteit in publieke dienstverlening is een heel belangrijk principe.
Zijn voorbeeld is overigens schitterend : een burger heeft er geen boodschap aan dat de loketbeambte een homoseksuele islamiet is die voor het VB stemt.

Wat is 'homokledij'?

BonBon 2 februari 2013 08:11

Dus een allochtone vrouw met regenboog T-shirt, sluier, kruis rond 'r nek en een Lonsdale vestje zal niet aanvaard worden als loketbeambte? Bende racisten!

Hypochonder 2 februari 2013 08:43

De linkerzijde zal weer met hun voeten stampen van ellende als ze dit horen of lezen. Ik vind het alvast een volledig logische beslissing.

BonBon 2 februari 2013 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. (Bericht 6520739)
Wat is 'homokledij'?

Volgens het artikel is een regenboog-t-shirt een homo statement, maar dat kun je ook zeggen van de oorring, kettinkje, t-shirt met blote navel, roze broek, roze t-shirt, verwijfd sjaaltje, z'n stemgebruik, kort piekhaar bij vrouwen, enz enz. Als je wil kun je overal wel een symbool in stoppen.

Universalia 2 februari 2013 08:52

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...utm_medium=RSS

Ik kan Bart geen ongelijk geven.
Ik heb geen enkel probleem met iemand zijn/haar geaardheid maar als ik daar elke keer weer mee geconfronteerd moet worden ga ik dat wel beu worden denk ik.
Ik heb geen boodschap aan een loketbediende die mij wil duidelijk maken dat hij/zij een hoog reetkevergehalte heeft.

Racisten? er blijft nog steeds een enorm verschil tussen racisme en realisme. :roll:

djimi 2 februari 2013 08:54

Zou het uiteindelijk niet beter zijn om voor alle 'publieke functies' verplichte werkkledij - een uniform, dus - in te voeren?

Treinconducteurs, politie-agenten, straatvegers, postbodes, bewakers in musea, ... dragen zoiets toch ook al, en daar heeft voor zover ik weet nauwelijks iemand een probleem mee.

Sinds ik leerkracht ben draag ik ook telkens wanneer ik voor de klas sta een stofjas over mijn gewone kledij.

In het begin van mijn carrière reageerden zowel collega's als leerlingen daar nogal hevig op, maar ondertussen vindt niemand in de school dat nog 'bizar'.
Het keukenpersoneel en de kuisvrouwen dragen ten andere eveneens een uniform, maar dat heeft dan weer nooit voor hilariteit of afkeurende blikken gezorgd.

:?

ZION 2 februari 2013 09:11

Geen probleem mee.Echter,niet met het handje wapperen,en......achter het bureau blijven.

Graham C. 2 februari 2013 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6520755)
Volgens het artikel is een regenboog-t-shirt een homo statement, maar dat kun je ook zeggen van de oorring, kettinkje, t-shirt met blote navel, roze broek, roze t-shirt, verwijfd sjaaltje, z'n stemgebruik, kort piekhaar bij vrouwen, enz enz. Als je wil kun je overal wel een symbool in stoppen.

Precies! Ik neem aan dat de kersverse burgemeester van Antwerpen nu in de Antwerpse rechtspositieregeling een limitatieve opsomming zal opnemen van de kledij die als 'homokledij' kan geïnterpreteerd worden?

Misschien is het een eerste stap naar het invoeren van een uniform voor het stadspersoneel? Hij lijkt me wel het type dat uniformpjes genegen is...

Niet te geloven dat er hier mensen zitten die dit een goede zaak vinden... :?

Heeft die vent ècht niks beters te doen als burgemeester van een stad als Antwerpen?

Another Jack 2 februari 2013 09:26

Een schande dat mijn partij hieraan meedoet!

mkb 2 februari 2013 09:33

*Geeuw*, weer een hoop drama om niets.

Lapooh 2 februari 2013 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. (Bericht 6520768)

Heeft die vent ècht niks beters te doen als burgemeester van een stad als Antwerpen?

Zeker wel, maar dat haalt het nieuws niet.

Mosasaurus 2 februari 2013 09:43

Hoera
Hang thuis maar de gaylord uit

Another Jack 2 februari 2013 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus (Bericht 6520782)
Hoera
Hang thuis maar de gaylord uit

Ja, laten we op straat allemaal streepjespakken aandoen.

Rollercoaster 2 februari 2013 10:00

Groot gelijk Bart! Neutraliteit geldt ook voor homo's. Waarom zouden zij eigenlijk weeral een uitzondering moeten zijn?

Another Jack 2 februari 2013 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6520796)
Groot gelijk Bart! Neutraliteit geldt ook voor homo's. Waarom zouden zij eigenlijk weeral een uitzondering moeten zijn?

Begin dan eerst eens met een definitie van neutrale kledij op te stellen.

HRobin 2 februari 2013 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6520798)
Begin dan eerst eens met een definitie van neutrale kledij op te stellen.

Uniform lijkt me in die definitie te passen, denk je ook niet?

Of uniforme kledij zoals U wil.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be