Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   hoofddoekken verboden in gemeenschapsonderwijs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182651)

peter1962 2 februari 2013 07:17

hoofddoekken verboden in gemeenschapsonderwijs

Mooi zo. De raad van het GO stuurt een algemeen verbod uit naar al haar scholen om nog hoofddoeken toe te laten. Ik hoop dat de andere inrichtende machten hier ook een duidelijk standpunt in zullen nemen. Maar het gaat alvast de goede richting uit.
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...p-school.dhtml

Lapooh 2 februari 2013 09:37

Prima; dat werd hoogtijd.

Mosasaurus 2 februari 2013 09:46

Eindelijk

Nu afwachten wat de gedachtenpolitie van het CGKR gaat doen.

circe 2 februari 2013 10:59

gelukkig dat ons Joyce van den Hema al helemaal afgestudeerd is, want wat moest het kind anders gaan aanvangen?

rookie 2 februari 2013 12:12

nu nog uitbreiding van het kopvodverbod in alle openbare gebouwen zoals in .... moslimland Turkije

Raven 2 februari 2013 12:23

Dat is in sommige scholen nu al, en de naleefbaarheid daarvan is 0%. Hier wordt eens goed mee gelachen & gevloekt tegelijkertijd op de scholen.

Men kan de hoofddoek niet verbieden in een zwarte school, waar je klassen hebt met 8 op de 10 leerlingen van vreemde origine (take yer pick, Turk, Afghaan, Marrokaan, Algerijn, Pakistaan, ... ).

De leerkrachten kan dan de hoofddoek aftrekken, maar ik betwijfel dat die persoon de volgende dag nog zal ademen enzo.

Another Jack 2 februari 2013 12:26

Ik voorspel hetzelfde effect als het rookverbod in cafés...
Velen gaan het verbod gewoonweg naast zich neerleggen.

Gamla 2 februari 2013 12:26

Toen ik nog school liep stond het gemeenschapsonderwijs bekend als de 'vuilblikschool'. De ramp is dat er niets anders meer is. Thuisonderwijs jongens en meisjes. Daar al eens aan gedacht? Lever je kinderen niet uit aan integratiemisdadigers. Radicale segregatie is de boodschap.

djimi 2 februari 2013 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6521054)
Dat is in sommige scholen nu al, en de naleefbaarheid daarvan is 0%. Hier wordt eens goed mee gelachen & gevloekt tegelijkertijd op de scholen.

Men kan de hoofddoek niet verbieden in een zwarte school, waar je klassen hebt met 8 op de 10 leerlingen van vreemde origine (take yer pick, Turk, Afghaan, Marrokaan, Algerijn, Pakistaan, ... ).

De leerkrachten kan dan de hoofddoek aftrekken, maar ik betwijfel dat die persoon de volgende dag nog zal ademen enzo.

De school waar ik werk beantwoordt perfect aan uw definitie van 'zwarte school', en er is niet één - ik herhaal: NIET ÉÉN - leerlinge die de school mét hoofddoek op binnenstapt. Er was tot nu toe ook niet één - ik herhaal: NIET ÉÉN - leerlinge die eenmaal ze de school binnen was gestapt heeft geprobeerd het hier al jaren geldende hoofddoek-verbod te omzeilen.

Hier is de naleefbaarheid van dat verbod dus alleszins geen 0%, integendeel zelfs.

circe 2 februari 2013 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6521057)
Toen ik nog school liep stond het gemeenschapsonderwijs bekend als de 'vuilblikschool'. De ramp is dat er niets anders meer is. Thuisonderwijs jongens en meisjes. Daar al eens aan gedacht? Lever je kinderen niet uit aan integratiemisdadigers. Radicale segregatie is de boodschap.

ik spaar alvast voor thuisonderwijs voor mijn kleinkinderen.

Gamla 2 februari 2013 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6521148)
ik spaar alvast voor thuisonderwijs voor mijn kleinkinderen.

Goed zo! Jij bent een opa om van te dromen! Thuisonderwijs is een godsgeschenk. Je kleinkinderen zullen hun grootvader op handen dragen.
Het moet ten allen tijde worden vermeden dat kinderen worden verpest door de rode onderwijsmaffia.

Vrijheideerst 2 februari 2013 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 6521027)
nu nog uitbreiding van het kopvodverbod in alle openbare gebouwen zoals in .... moslimland Turkije

Daar is de omgekeerde beweging bezig.

circe 2 februari 2013 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6521190)
Goed zo! Jij bent een opa om van te dromen! Thuisonderwijs is een godsgeschenk. Je kleinkinderen zullen hun grootvader op handen dragen.
Het moet ten allen tijde worden vermeden dat kinderen worden verpest door de rode onderwijsmaffia.

het is wel "oma" : circe is een toverheks uit de Odyssee van Homeros

Another Jack 2 februari 2013 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6521190)
Goed zo! Jij bent een opa om van te dromen! Thuisonderwijs is een godsgeschenk. Je kleinkinderen zullen hun grootvader op handen dragen.Het moet ten allen tijde worden vermeden dat kinderen worden verpest door de rode onderwijsmaffia.

De grootvader van Circe's kleinkinderen is een homo.
Verandert dat iets in uw discours?

Another Jack 2 februari 2013 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6521197)
het is wel "oma" : circe is een toverheks uit de Odyssee van Homeros

Maar vooral hier op het forum.

Gamla 2 februari 2013 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6521199)
De grootvader van Circe's kleinkinderen is een homo.
Verandert dat iets in uw discours?

Ik blijf bij mijn stelling, Jack. Maar in dat geval dring ik er op aan dat oma (heb ik net begrepen) haar opvattingen vaarwel zegt.

Gamla 2 februari 2013 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Surround (Bericht 6521230)
Politie kan dit afdwingen. Wetten voor iedereen ook voor inteelt relioten uit de middeleeuwen

Wat zit jij nou te lullen over 'middeleeuwse inteelt'.

Nog een slachtoffer van de communistische leugenpropaganda. Ik raad je aan om de dringend de boeken van Nesta Webster in huis te halen.

Another Jack 2 februari 2013 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6521233)

Nog een slachtoffer van de communistische leugenpropaganda. Ik raad je aan om de dringend de boeken van Nesta Webster in huis te halen.

Je gaat volledig de mist in.
Hij zit op de kap van dames met hoofddoek, "'t is ene van de goei jom!"

peter1962 2 februari 2013 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6521054)

Bij ons bestaat dat alvast niet. Er is geen enkele hoofddoek te zien voorbij de schoolpoort. Iedereen volt het verbod op, geen relletjes. Wel tientallen meisjes die bij het buitengaan hun doek terug opzetten om naar huis te gaan.

peter1962 2 februari 2013 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6521233)

die gekkin die schreef over illuminatie en hun drang naar werelddominantie ?
Doe jezelf een plezier : gooit die rommel in de vuilbak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be