Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   CD&V N-VA (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Voorzit(s)ter Nieuw-Vlaamse Alliantie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18266)

Fribre 26 juli 2004 21:05

Voorzit(s)ter Nieuw-Vlaamse Alliantie

Juist op het radionieuws: tot het najaar delen Europarlementslid Frieda Brepoels en Vlaams Parlementslid Bart De Wever het voorzitterschap van de N-VA. In het najaar wordt er dan één van de twee gekozen bij de bestuursverkiezingen. Hoewel dat waarschijnlijk geen ledencongres is, voor wie zouden jullie opteren?

Tiger777 26 juli 2004 21:23

Bart de Wever om de simpele reden dat ik absoluut niet genoeg weet over Frieda Brepoels.

Groot Bakkes 26 juli 2004 21:26

Hum, het is echt een moeilijke keuze. Maar als ik me niet vergis vergadert het Europees parlement maar een beperkt aantal dagen per jaar, dus tenzij ik het fout heb kies ik voor Brepoels.

Fribre 26 juli 2004 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Bart de Wever om de simpele reden dat ik absoluut niet genoeg weet over Frieda Brepoels.

Een stukje uit het nieuws van TV Limburg over Frieda (zeer beknopt):

Frieda in Straatsburg 21/07/04Ga naar www.tvl.be. Klik op TVL-Nieuws Online, kies vervolgens de datum 21/07 en de clip Straatsburg.

Piet Hein 27 juli 2004 16:19

ik vind ze beide evenveel geschikt

Thomas Hx 27 juli 2004 16:39

Ongetwijfeld Frieda.

The Blackadder 27 juli 2004 20:13

Frieda reageerde reeds dat ze zich hoogstwaarschijnlijk niet kandidaat zal stellen in oktober.

"Europees parlementslid Frieda Brepoels
zal zich "heel waarschijnlijk" geen
kandidaat stellen bij de voorzitters-
verkiezingen van de Nieuw-Vlaamse
Alliantie in oktober.

Brepoels heeft dat gezegd aan het
persagentschap Belga. Ze is niet van
plan om haar Europese zetel te laten
staan om N-VA-voorzitter te worden.

Brepoels is maandag samen met Vlaams
parlementslid Bart De Wever aangewezen
als waarnemend voorzitter van de N-VA." - VRTNIEUWS

The Blackadder 27 juli 2004 20:19

Ik zou trouwens Frieda gestemd hebben ;)

Maar ja, buiten De Wever zie ik niet echt valabele kandidaten op dit moment. Misschien Kris Van Dijck, Piet De Zaeger? Ik heb er wel alle vertrouwen in dat Bart het goed zal doen als hij de stemming wint. Hij is mondig,l aat niet op zijn kop zitten, kan relativeren en bezit de nodige humor om er tegenaan te gaan.

Lesane 28 juli 2004 01:37

Fribre, gij loopt nogal hard van stapel. Wie zegt dat er buiten deze 2 personen niet iemand anders aangeduid kan worden? Is dit misschien niet dé ideale gelegenheid om met een nieuw gezicht naar buiten te treden? En waarom Frieda? Zit die niet in Europa? Komt dat dan geloofwaardig over, ik weet 't niet. Ik veronderstel overigens, zoals ze trouwens al zelf heeft aangegeven, dat ze het er druk genoeg zal hebben. En waarom Bart? Is hij niet onze fractievoorzitter in het Vlaams Parlement? Kan hij daar niet beter zijn energie in steken en er zijn gevatheid ten toon spreiden? Bijvoorbeeld in zijn reacties op Philip Dewinter? Me dunkt dat hij er nog werk genoeg zal hebben.

Persoonlijk denk ik dat het een niet al te oude, vlotte persoon moet zijn met de nodige ervaring. En aangezien Lieven Dehandschutter zo ne toffen peer is!!! ;-)
Piet De Zaeger is overigens ook ne coole, en zou dat ook wel goed kunnen, maar 't is een Lierse-supporter, dus ja... En ik weet niet of ie zich zou kunnen inhouden als 't moet. :-)

Willy Eeckhout 28 juli 2004 12:34

Zowel Frieda als Bart hebben mijn volle sympathie.

Maar zowel Frieda als Bart (op ATV) hebben al laten verstaan liever
geen voorzitter te worden.

Frieda zal zich ten volle geven in het Europees parlement,
en Bart als fractieleider in het Vlaams parlement.

Voor de N-VA naambekendheid, zou een nieuwe figuur welkom zijn.

Daarom zou het goed zijn dat er een totaal nieuwe
bekwame man/vrouw het voorzitterschap op zich neemt.

Ik stel voor dat men hier op het forum wat namen lanceert
die mogelijk als kandidaat in aanmerking komen, liefst met
een korte beschrijving van de persoon.

kempenaar 28 juli 2004 12:45

Eventueel Kris Van Dijck?
Of Jaak Peeters, mijns inziens een zeer bekwaam man.
De kempen eerst hé;-)

Zijn er op het forum geen kandidaten ? :-)

Marie-José 28 juli 2004 13:31

Marijke Samyn, is volgens mij zeer bekwaam om deze functie op zich te nemen.
Tuurlijk moet Marijke willen en tijd kunnen maken.

Persoonlijk ken ik Marijke niet, maar telkens zij N-VA vertegenwoordigt doet zij dit met brio!

Neem eens een kijkje op haar website die ik gevonden heb langs de zoekmachine google.www.marijkesamyn.com

Haar curriculum vitae heb ik wel gedeeltelijk gekopieerd voor op deze topic.

Citaat:

Ik werd geboren op 8 januari 1958 in Sinaai maar bracht mijn jeugd voor het grootste deel door in Lokeren.

Alhoewel mijn ouders Vlaamsgezind waren, werd er niet echt aan partijpolitiek gedaan. Wel stond mijn vader in 1970 op de VU-lijst in Lokeren, niet om een politiek mandaat te verwerven, maar als Vlaams militant.Ik werd lid van de VU toen ik 18 was.

Na mijn huwelijk met Hugo Coppieters verhuisde ik terug naar Sinaai. In het begin had ik het te druk met de opvoeding van de kinderen en met mijn job om me echt politiek te engageren. Ik werd pas actief in 1988 met de gemeenteraadsverkiezingen.

Alhoewel mijn eerste confrontatie met de kiezer voor mij persoonlijk best meeviel, was de VU spijtig genoeg toen reeds aan haar electorale terugtocht begonnen. Waartoe dat geleid heeft, hoef ik niet meer te zeggen: 2001 was ook voor mij een "verscheurend" jaar. Ik besloot me eventjes op de politieke vlakte te houden en de kat uit de boom te kijken. Na veel luisteren, lezen en vergelijken sloot ik me pas in december 2001, maar dan ook heel overtuigd, aan bij de N-VA.

Toen ging het bliksemsnel. Ik werd verkozen tot voorzitter van het arrondissement Waas, tot partijraadslid en in april 2002 tot partijbestuurslid.

Gelukkig steunt mijn gezin me volop en maken ze het mogelijk om zo'n 40-tal uren per week met de N-VA bezig te zijn, naast mijn voltijdse job als lerares Frans.

Het is inderdaad keihard werken en voor mijn hobby's, lezen, badmintonnen en voetbal kijken, blijft er niet veel tijd meer over. Maar je moet prioriteiten stellen en de mijne is duidelijk: de N-VA op de politieke kaart helpen zetten. Want alleen de N-VA gaat complexloos voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Een vraagje, als een niet-gekozene partij-voorzitter/voorzitster wordt, is die dan genoodzaakt zijn/haar beroepsactiviteiten te stoppen wegens deze functie.

En zo ja, wordt hij/zij dan bezoldigd door de partij?

kempenaar 28 juli 2004 14:28

Marijke Samyn?
'k weet niet, ik heb eens met haar gesproken... alhoewel ze een goed Vlaams nationalist zal zijn heeft ze toch niet de nodige uitstraling vind ik.

Thomas Hx 28 juli 2004 18:30

Naar mijn mening hebben we 1 persoon die hiervoor absoluut geschikt is. Marius Meremans, juist niet verkozen, maar een zeer getallenteerd persoon. Een sereuis persoon, dus de perfecte opvolger voor Bourgeois. Iemand met al een redelijke naambekend ( meer als Lieven en alle vooropgenoemde namen ) en al een redelijke achterban in streek. Als die daar aanslaagt bij de bevolking en het vlaams-nationaal publiek is dat in de rest van Vlaanden ongetwijfeld ook.

Tweede kandidaat is voor mij dan ook Lieve Vanhoutte, om krak dezelfde reden.

Beide zijn ook al schepen ( als ik me niet vergis )en hebben dus al een degelijke politieke ervaring en beiden hebben ook juist naast een parlementszetel gegrepen.

kempenaar 28 juli 2004 23:37

Luk Lemmens!

Tiger777 29 juli 2004 11:17

Even tussendoor, maar ik wou dit toch met jullie delen: Ik heb vandaag (eindelijk) mijn lidkaart van de NVA gekregen!

Lesane 29 juli 2004 16:59

Citaat:

Even tussendoor, maar ik wou dit toch met jullie delen: Ik heb vandaag (eindelijk) mijn lidkaart van de NVA gekregen!

Proficiat! De wijsheid komt met de jaren zeker. ;-)

Thomas Hx 29 juli 2004 17:47

Citaat:

Schitterend :wink:

Tiger777 29 juli 2004 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Proficiat! De wijsheid komt met de jaren zeker. ;-)

Eigenlijk heb ik het altijd al geweten, maar was ik gewoon te gierig :lol:

Thomas Hx 29 juli 2004 20:33

Citaat:

Eigenlijk heb ik het altijd al geweten, maar was ik gewoon te gierig :lol:

Dan ben je bij de verkeerde partij hoor, de gierighaards zitten hier niet 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be