![]() |
Aalst verwijdert koninklijke foto's uit het stadhuis
In Aalst viel zonder trompetgeschal
het koningspaar van zijn piedestal. Om wat daar gebeurt wordt niet echt getreurd : ze zien hen vast weer in 't Carnaval ! ![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...is-Aalst.dhtml |
Citaat:
Ik ben republikein, maar ik vind dit te ver gaan, tenslotte blijft dit een monarchie hier (voorlopig). |
Straatborden veranderen, met vlaggen en fotokaders rondzeulen.
Zou dat de Verandering zijn waar velen voor gestemd hebben?? |
Het verwijderen van belgische symboliek is belangrijk, net als het stelselmatig opruimen van dat apenland zelf. Afbeeldingen, monumenten, straatnamen,... het behoort allemaal tot het veld van de culturele strijd. Alles is politiek!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een partij die zich zo hard focust op het vernietigen van symboliek is een partij die fundamentalistisch is. Nog maar een kwestie van tijd voor talibansgewijs springstof wordt gberuikt voor het verwijderen van symbolen. Enkel maar hopen dat het weer niet de IJzertoren is die de lucht invliegt bij een tegenactie.
|
Citaat:
|
Is dovo al ingelicht?
|
Citaat:
Een domme zet. Werkt contraproductief. |
Het stadhuis is een gebouw van democratie.... dat ze daar een kaderke ophangen van de premier zou ik kunnen begrijpen, maar ondemocratisch aangestelde mensen zoals het koningspaar, dat past niet meer in onze moderne samenleving.
En daarbij, dat is nu een hoek minder om af te stoffen voor de kuisploeg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mooie zaak.
Democratie en het (geldverslindende) koningshuis hebben geen spat met elkaar te maken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be