![]() |
staatsleningen
Waarom mag de staat het spaargeld niet lenen, terwijl ze wel diezelfde 100den miljarden wel moet garanderen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw geld is toch verzekerd? honderden miljarden geparkeerd, werkloos? |
Citaat:
|
Citaat:
en de staat moet het garanderen, wie pleegt hier diefstal? waarom zet ik mijn geld op de bank en niet in mijn kast? het maakt mij niet uit welke dief het gebruikt, de bank of de staat, als volgend jaar mijn geld maar dezelfde waarde heeft |
Citaat:
99% van de bevolking is kennelijk onnozel genoeg om in de leugen van die 100duizend euro garantie te trappen. Als het ervan komt en de banken storten echt in, dan is die garantie waardeloos. Denk eens goed na en je ziet zelf in waarom, hoop ik toch. |
Citaat:
Als de staat het geld 'inpikt' zal iedereen het geld afhalen en in een sok stoppen. Dan hebben ook de banken geen geld meer en de overheid al helemaal niet. Dan is de staat eensklaps niet meer virtueel, maar werkelijke failliet. Dat is de reden waarom ze het spaargeld gewaarborgd hebben, om een bankrun te voorkomen. |
Citaat:
Wat maakt het dan nog uit van wie er geleend wordt? De zogenaamd veilige spaarder is zijn geld kwijt, De spaarder die leent aan de staat eveneens |
Citaat:
Een spaarbank die nog het principe 'full reserve' hanteerde, en spaargeld NIET uitleende. Toen kwam er een crisis. De Amsterdamse Wisselbank keek figuurlijk toe en lachte. Maar toen kwam de Amsterdamse Stad. Dwong de bank tot het uitlenen van spaargeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op papier mag het dan welverzekerd zijn, in praktijk kunnen ze die belofte niet nakomen. En los daarvan is de staat ook niet capabel om met geld om te gaan, dat bewijzen ze dag in dag uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be