![]() |
Van wie heeft Nietzsche afgeschreven ?
Quotes verzamelen van Nietzsche is makkelijk.
Iets moeilijker is het om in het werk van Nietzsche te ontdekken wie hij verbatim , of zo goed als verbatim, citeert. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit even volledig terzijde zijnde:
Eet Freud, blijf Jung. :-D |
Heeft Nietzsche afgeschreven ???? Foei !!!!!!!
http://forum.politics.be/member.php?u=23134 |
[22] Then wherefore should you, who are mortal, outwear Your soul with a profitless burden of care Say, why should we not, flung at ease neath this pine, Or a plane-tree's broad umbrage, quaff gaily our wine? (Translation of Sir Theodore Martin.)
|
Ik heb nog zo'n cursusje Nietzsche liggen van prof. Erik Oger.
Zeer interessant allemaal. |
Citaat:
|
Den dooie Nietzsche? Of den onze?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Waar de eenzaamheid ophoudt, daar begint de markt; en waar de markt begint, daar begint ook het rumoer der grote toneelspelers en het zoemen der giftige vliegen."
Zou Zarathoestra dat niet geschreven hebben ? |
|
Ik weet het wie Nietzsche (af)schreef en dat zelfs zonder een klinker te kopen.
Deze dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche :rofl: |
Eigenlijk heb ik me nooit verdiept in Nietzsche. Maar ik wou me hier niet laten kennen en besloot ook eens een citaat van hem te publiceren. Op goed geluk gezocht en tot mijn stomme verbazing is het eerste citaat dat ik van hem vind als het ware voor mij geschreven :
Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten.Ik heb een slecht geheugen en dat is vervelend maar het heeft het voordeel dat ik zonder problemen meer dan eens ten volle kan genieten van een boek of film. En de vervelende dingen die vergeet ik direct :-) Maar of dit een oorspronkelijke gedachte is van N. of dat hij die ergens gepikt heeft, dat weet ik niet hoor! |
Citaat:
![]() |
No prob, dear Demper, no prob ...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be