![]() |
Begroting 2013: 6/2: Debat & Stemming parlement
Ja ja, na meer dan een maand uitstel gaat men er eindelijk eens aan beginnen. Het werd trouwens tijd, er is al meer dan genoeg tijd verloren.
Maar, gaat men het goedkeuren? Door de voorlopige twaalfden van 2013 is minstens al 1/12de van de potentiële besparingen in het water gevallen en de gebruikte cijfers kloppen niet, zoals we weten. Zal men morgen eindelijk een begroting hebben? |
Ach, een begroting is een vodje papier.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gok op: "ja, ze keuren hem goed". Het tegendeel zou ik persoonlijk terecht vinden maar ja, ik geloof er niet in.
|
In een bedrijf wordt zo een budget uiteraard niet goedgekeurd en krijgt de CFO normaliter zijn C4. In dit land zal dit uiteraard wel goedgekeurd worden en zal de minister van begroting zichzelf fier als een gieter op de borst kloppen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ge zout er mee lachen als het niet zo schrijnend was. Uit de Tijd (de enige krant die we nog hebben):
'Begroting 2013 zit nu al met gat van 3 miljard' http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...=twitter&ckc=1 |
En dan moet je weten dat men bewust uitgegaan is van een foutieve economische groei van 0.7%.
Men wist bij de opmaak van de begroting dat men dit nooit kon halen. En natuurlijk gaan die klootzakken de begroting stemmen. |
Nogmaals: een begroting is een vodje papier.
Wat belangrijker is, is dit: Citaat:
Ik wil weten welke verdeelsleutel er gaat gebruikt worden per overheid en dan voor de lokale overheden per gemeente en stad. Want wees gerust: dit zal gebruikt worden om de lokale belastingen te verhogen. "We kunnen er niks aan doen, het moet"... Kent ge't? |
Citaat:
|
meerderheid niet in aantal. Begroting kan niet gestemd worden. Flahaut stelt stemming uit.
|
Allez, democratie in ons landje ... Ondanks dat ze bagger afleveren interesseren de bezwaren van de oppositie hen niet!
Citaat:
|
Volgens Le soir zou het ondertussen wél gestemd zijn.
http://www.lesoir.be/185581/article/...-adopte-budget |
Te snel gereageerd, sorry.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be