Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Is Noord-België Vlaanderen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182793)

De Brabander 6 februari 2013 14:57

Is Noord-België Vlaanderen?

Waarom noemen de flaminganten heel Noord-België Vlaanderen? Zijn Limburgers, Brabanders en Antwerpenaren wel Vlamingen? Stel je voor dat men half Duitsland Beieren of Saksen gaat noemen. Is dat geen regelrecht imperialisme?

DebianFox 6 februari 2013 14:59

Is de Brabander Hans1?

SDG 6 februari 2013 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6527092)
Waarom noemen de flaminganten heel Noord-België Vlaanderen? Zijn Limburgers, Brabanders en Antwerpenaren wel Vlamingen? Stel je voor dat men half Duitsland Beieren of Saksen gaat noemen. Is dat geen regelrecht imperialisme?

Om dezelfde reden dat 99% van de niet-flaminganten Noord-België ook 'Vlaanderen' noemen?

Txiki 6 februari 2013 15:12

Wat kan het iemand schelen?

Schelfie 6 februari 2013 15:14

Zit die pipo nog steeds vast in de middeleeuwen

Brabander: Waarom zijn de Zuidelijke Nederlanden België? Waarom zijn alle Euburonen, Nerviërs, Atuatici, Menapiërs, Morinen, ... "Belgen"? Waarom noemt men het niet Germania Inferior en Germania Superior? Dat is namelijk veel correcter historisch gezien.

Roderik 6 februari 2013 15:17

Citaat:

Noord Belgie is Zuid Nederland, met provinciale staten als Oost Limburg ,Zuid Brabant en Vlaanderen.
Door missers in het verleden ,zijn deze provincies in een Francofone staat terecht gekomen,
als verlengstuk van Frankrijk en als RK buffer tegen het protestante Noorden.
Ooit zullen de Nederlanden weer een geheel worden,als de tijd daar rijp voor is.

De Brabander 6 februari 2013 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6527101)
Om dezelfde reden dat 99% van de niet-flaminganten Noord-België ook 'Vlaanderen' noemen?

Is dat zo of verwar je de Noord-Belgen nu met de Vlaams-nationale media?

Travis66 6 februari 2013 15:30

Citaat:

Verdeel en heers? Probeer nog eens, deze keer met een minder belachelijk voorstel.

De Brabander 6 februari 2013 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6527103)
Zit die pipo nog steeds vast in de middeleeuwen

Brabander: Waarom zijn de Zuidelijke Nederlanden België? Waarom zijn alle Euburonen, Nerviërs, Atuatici, Menapiërs, Morinen, ... "Belgen"? Waarom noemt men het niet Germania Inferior en Germania Superior? Dat is namelijk veel correcter historisch gezien.

11 juli 1302 is nochtans een ordinaire middeleeuwse veldslag voor mij. Uw clubje denkt daar anders over.

Koenraad Noël 6 februari 2013 15:30

Diets Zuid-Nederland dan maar? :p

fox 6 februari 2013 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6527117)
11 juli 1302 is nochtans een ordinaire middeleeuwse veldslag voor mij. Uw clubje denkt daar anders over.

25 augustus 1830 was ook gewoon een relletje tijdens een opera in Brussel hoor. Uw clubje denkt daar anders over.

Koenraad Noël 6 februari 2013 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6527122)
25 augustus 1830 was ook gewoon een relletje tijdens een opera in Brussel hoor. Uw clubje denkt daar anders over.

Ordinair relletje? Het was hoogverraad!

De Brabander 6 februari 2013 15:39

Het was het begin van een revolutie voor het herstel van een eeuwenoude natie waarvan u vandaag staatsburger bent: België (niet dat u dat staatsburgerschap nog verdient, maar dat is een andere discussie).

Koenraad Noël 6 februari 2013 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6527127)
Het was het begin van een revolutie voor het herstel van een eeuwenoude natie waarvan u vandaag staatsburger bent: België (niet dat u dat staatsburgerschap nog verdient, maar dat is een andere discussie).

Het was het herstel van een scheuring die Willem van Oranje bewerkstelligt had. En zoals ook toen waren dissidente christenen de stoottroepen (protestanten, liberaal-katholieken).

Ik zie niet hoe ik anti-separatist kan zijn zonder het het separatisme van 1830 af te keuren.

MASTERLUKE 6 februari 2013 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6527127)

Pathetisch!

De schoofzak 6 februari 2013 15:50

Citaat:

Waarom ze dat doen, interesseert me geen reet.

Verder adviseer ik je eens om de grondvod na te lezen omtrent wat precies het Vlaams Gewest en de Vlaamse Gemeenschap zijn.

.

giserke 6 februari 2013 15:53

Citaat:

Zou jij eigenlijk niet beter verhuizen naade de Walen, en hele dagen Frans spreken?

Dat meot toch vermoeiend zijn voor U? Altijd tussen de salle flamand te moeten leven?

Vigilante VL 6 februari 2013 16:06

Citaat:

Volgens Vojislav Seselj, een extreem-rechtse Serviër en genocidale psychopaat, bestonden/bestaan er ook geen Kroaten, Bosniërs, Montenegrijnen, Kosovaren, Sandzak moslims enz...
Dat zijn allemaal Serviërs volgens hem, bekeerlingen van het Westen of de Turken.

Vojislav zit nu op de beklaagdenbank in Den Haag, if you catch my drift...

ZION 6 februari 2013 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6527102)
Wat kan het iemand schelen?

Mij! Ik woon daar. En ik ben een Belg .En Kortrijk kan me gestolen worden.

De schoofzak 6 februari 2013 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZION (Bericht 6527166)
Mij! Ik woon daar. En ik ben een Belg .En Kortrijk kan me gestolen worden.

Mijn deelneming.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be