![]() |
Onrust in Tunesië
De brutale moord op de seculiere linkse leider Chokri Belaïd gisteren heeft Tunesië in een totale crisis gestort.
Belaïd was een scherpe criticus van de regering en hij was door Salafisten met de dood bedreigd. De daders zijn op motorfietsen ontkomen. Er zijn rellen uitgebroken en partijkantoren in brand gestoken. De president wil dat zijn kabinet aftreedt. Zijn partij is daar tegen. Er is een algehele staking uitgeroepen. NRC ‘Land in totale shock’Het leek even goed te gaan in Tunesië. Maar de spanningen liepen op tussen de seculieren en moslimbroeders. Salafisten oefenen een terreur uit op alles wat in hun ogen niet haram is. De overheid laat het op zijn beloop, de president uit zijn afkeer maar doet niets. Gaat Tunesië dezelfde weg op als Libië en Egypte of wordt de relatief kleine groep Salafisten geliquideerd? |
Citaat:
De islamisten wijzen een regering van nationale eenheid af, alsook verkiezingen. De vermoorde seculiere leider had net voor zijn dood gewaarschuwd voor de ontmanteling van de staat en de oprichting van milities om de bevolking te terroriseren en het land in een spiraal van geweld te storten om alzo de 'liga voor de bescherming van de revolutie' (een groep die blijkbaar goede contacten met de regering heeft) te helpen. De vraag is nu. Wie steunt die Liga voor de bescherming van de revolutie...rechtstreeks én onrechtstreeks? In binnen en buitenland. Het westen zou beter haar idealen op een rechtlijnige manier verdedigen en seculiere staten en de democratie verdedigen ook al betekent dat het aan de macht komen van seculiere nationalistische bewegingen die een eerder linkse koers willen voeren. Bedenk wat er kan gebeuren als de islamisten omver geworpen worden in de golfmonarchieën. Dan staat het westen daar in haar bloot hemd zonder 'vrienden'. Het westen zou de Salafisten van de Liga voor de bescherming van de revolutie als terroristen dienen te bestempelen. Als het westen dat niet doet wil dat ook wat zeggen natuurlijk. En daarbij zijn er nog andere islamisten die men kan steunen. |
1 Bijlage(n)
Degenen die er alleen voor staan:
|
Citaat:
Ik heb contacten met mensen uit tunesie en die verwittigden me al verleden jaar dat het helemaal geen goede kant uitging. Hier werd het allemaal bij de onbestaande "Arabische lente" gevoegd, allemaal dikke zever. Ik ben blij dat ik mede het asiel van een gevluchte "persoon" heb kunnen waarmaken. Racist zijn is blijkbaar een forum bezigheid volgens jullie linkiewinkies. |
Citaat:
Waar is er in die zandbakken van jullie,geen onrust? En het Westen,tralala..... Trol aan kameraad Poetin,om de rust te trollen! Wat blijven jullie hier rondtrollen? Trol naar de zandbak,en trol daar. Jullie trollen zich trolbelachelijk. |
Citaat:
Maar sssst...! Je mag daar niet over praten want dan ben je een trol... Hopelijk rekenen de mensen ginder (degenen die ik er ken doen dat alvast niet) niet op hulp uit het Westen...:-( |
Citaat:
|
Citaat:
Ze is klein aan 't worden,de wereld. In Uw omgeving zegt men toch ook vlug,ssst,wanneer het over het brandje,je weet wel,toen in Europa gaat? U gaat een lans breken voor Jihad,Hamas,en andere "strijders"? De wonderen geraken de wereld niet uit. VB en PvdA,twee handen.......Ernstig blijven,Joris. |
De "gematigde" moslimbroeders zijn het aan het verspelen.
Misschien komt er nu eens 'n échte democratische revolutie? En waar zit Vrankx? |
Citaat:
Er zitten trouwens meerdere seculiere partijen in de oppositie. Het heeft niets te maken met de PVDA of Hamas. Het gaat om Tunesië en haar recht op democratie. |
Citaat:
Een schandalige moord,dat wel.Maar des te schandaliger,aangezien het een "linkse" moslim betreft,niet Johan? Links/rechts bestaat niet in het M.O,enkel machtsgeilheid. In Perziè moest de "Westers gezinde" sjah,verdwijnen.De linkie's hier, juichten.Eindelijk een ayatollah Khomeiny aan de macht.Toen werdt het pas leuk in Iran. |
En dan vragen ze zich af waarom ze leeglopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zion die de sharia verdedigt eerder dan een seculiere staat. Doet me aan verdeel en heers denken. Maar dan wel ten koste van Europa en de democratie. Al goed dat het VB die mensen niet klakkeloos volgt. |
Meer over hoe de Moslimbroederschap de Sharia gebruikt, Islam vernietigen
Citaat:
Meer over hoe de Moslimbroederschap de Sharia gebruikt om de Islam van binnenuit te vernietigen en de Moslims primitieve principes tracht op te dringen. De MB brengen geen vooruitgang, maar wel een grote achterwaartse stap! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Meer : http://forum.politics.be/showthread.php?t=174777 |
Ik ben er niet zeker van of Morsi zich zo gemakkelijk zal laten doen als de westers gesteunde dictator Mubarak. Gemengde signalen. Iedereen probeert Egypte nu naar zijn kant te trekken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Morsi noch de massonieke MB zijn betrouwbaar.
Egyptian President Mohamed Morsi Caught Lying about Working for NASA |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be