Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Waarom Bart De Wever geen nazi is (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182867)

Libro 8 februari 2013 10:49

Waarom Bart De Wever geen nazi is

Zeer interessant opiniestuk gelezen op de website van Knack: http://www.knack.be/opinie/columns/j...0245378919.htm

De Meester legt de vinger op de wonde. De Wever is geen nazi, de N-VA is niet fascistisch. Elke vergelijking met WOII werkt contraproductief want de kiezer prikt daar zo door en zou nog voor N-VA stemmen omwille van alle onzin die erover wordt geschreven. De opmerking over het neoliberale discours van de partij klopt daarentegen wel. Door dit discours zal ik zelf nooit op de N-VA stemmen tenzij er nog veel over WOII geleuterd gaat worden.

ZION 8 februari 2013 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6529179)
Zeer interessant opiniestuk gelezen op de website van Knack: http://www.knack.be/opinie/columns/j...0245378919.htm

De Meester legt de vinger op de wonde. De Wever is geen nazi, de N-VA is niet fascistisch. Elke vergelijking met WOII werkt contraproductief want de kiezer prikt daar zo door en zou nog voor N-VA stemmen omwille van alle onzin die erover wordt geschreven. De opmerking over het neoliberale discours van de partij klopt daarentegen wel. Door dit discours zal ik zelf nooit op de N-VA stemmen tenzij er nog veel over WOII geleuterd gaat worden.

Hebt U al meer nieuws over WOIII, misschien?

Libro 8 februari 2013 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZION (Bericht 6529237)
Hebt U al meer nieuws over WOIII, misschien?

:?

Raven 8 februari 2013 14:05

Bart De Wever is niet Hitler, dat klopt.

Wél is hij Emmanuel Goldstein :wink:

Maar met die naam krabt de SP-A & Groen! kiezer aan de kin en kijkt die dwaas voor zich uit, dus werd er op de kaviaars-receptie van 2012 bij de SP-A beslist om toch maar te gaan voor Hitler

stropke1000 8 februari 2013 17:16

Citaat:

Juist , hoe meer je zegt dat ze dom bezig zijn, hoe dommer ze zullen reageren
kan je zeggen dat de duitse bevolking dom was in de jaren 30?
Ze hebben er wel voor gekozen om bepaalde bevolkingsgroepen te terroriseren,af te slachten, uit te moorden,
?

system 8 februari 2013 17:25

Alwéér een zeverdraad over De Wever.

Libro 8 februari 2013 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 (Bericht 6529593)
Juist , hoe meer je zegt dat ze dom bezig zijn, hoe dommer ze zullen reagerenkan je zeggen dat de duitse bevolking dom was in de jaren 30?
Ze hebben er wel voor gekozen om bepaalde bevolkingsgroepen te terroriseren,af te slachten, uit te moorden,
?

Neem het volk ernstig en voer een echt debat in plaats van allen tegen één nonsens te verkopen.

Libro 8 februari 2013 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6529604)
Alwéér een zeverdraad over De Wever.

Ik wever graag over Bart De Zever.

De Brabander 8 februari 2013 19:32

Citaat:

Hij is geen nazi. Hij heeft alleen nazi-trekjes. Zo wil hij het liefst alle critici uitschakelen en de grondwet schenden. Dat is typerend voor fascisten en nazi's.

Libro 8 februari 2013 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6529805)
Hij is geen nazi. Hij heeft alleen nazi-trekjes. Zo wil hij het liefst alle critici uitschakelen en de grondwet schenden. Dat is typerend voor fascisten en nazi's.

Da's gewoon eigen aan een politicus. Verhofstadt kon nog het minste met kritiek om en voor de franstaligen geldt de Grondwet maar voor zover zij er hun voordeel uit kunnen halen.

daiwa 8 februari 2013 20:25

Citaat:

De tradionele partijen hebben nooit anders gedaan.

stropke1000 8 februari 2013 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6529776)
Neem het volk ernstig en voer een echt debat in plaats van allen tegen één nonsens te verkopen.

Verkoop Bart de Wever aan iemand anders,niet aan mij
Hij leid alleen maar naar een egoistische wereld

quercus 8 februari 2013 20:54

Citaat:

De Belgische grondwet is een ondemocratische grendelgrondwet welke, met behulp van alarmbelprocedures, bijzondere meerderheden, belangenconflicten en andere vormen van grendels, ervoor zorgt dat in deze bananenstaat de democratische Vlaamse meerderheid permanent in de tang wordt gehouden door de francofone minderheid. Precies daardoor slaagt die minderheid erin, via het federaal niveau, haar mening en haar beleid op te dringen aan de minderheid.

Wie dus mordicus die grendelgrondwet wil instandhouden getuigt niet van een democratische ingesteldheid. Dat is typerend voor fascisten en nazi's.

Zipper 8 februari 2013 21:07

over personen is dat moeilijk te zeggen (ook al duldt De Wever nauwelijks tegenspraak, zowel in Antwerpen als binnen zijn partij), dit in tegenstelling tot bepaalde milieus die blijkbaar (niet mijn woorden) aangebrand zijn :

http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=o_MxLOv9yyQ

quercus 8 februari 2013 21:35

Citaat:

De sossen beginnen nattigheid te voelen. Een aantal onder hen (waaronder deze JM De Meester) begint te beseffen dat ze er nooit zullen in slagen Bart De Wever te "pakken" met het Nazi-modderverhaal. Ze merken dat dit bij de mensen volstrekt niet aanslaat. Dus gaan ze langs een andere weg proberen door nu een andere (iets minder oude) koe uit de sloot te halen. Met name de kwakkel van "Mijn baas is Voka". Rond die (in feite vrij dwaze) uitspraak wordt nu een flink bobijntje gesponnen. Alhoewel het op zichzelf een heel stuk minder geloofwaardig is dan wanneer omtrent een SPa-voorzitter iets vergelijkbaar zou gezegd worden zoals: "Zijn baas is het ABVV". :roll:

Ernst Niessen 8 februari 2013 22:10

Citaat:

[...] alle critici uitschakelen en de grondwet schenden. [...]

Het Belgische systeem ten opzichte van de Vlamingen?

Libro 8 februari 2013 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 (Bericht 6529876)
Verkoop Bart de Wever aan iemand anders,niet aan mij

Ik ben ook geen fan van BDW of de N=VA hoor. Ik wil alleen ernstig genomen worden door politici i.p.v. als een onmondig kind of naïeve oetlul beschouwd te worden.

Citaat:

Hij leid alleen maar naar een egoistische wereld
Wat is er mis met wat meer egoïsme in deze wereld?

De Brabander 9 februari 2013 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 6529960)
Het Belgische systeem ten opzichte van de Vlamingen?

Ik hoor hier nooit over Zeeuws- en Frans-Vlamingen spreken. Volgens de Belgische Vlamingen zijn dat misschien geen mensen.

Max van Dietschland 10 februari 2013 09:11

Het neoliberale discours is het grootste zwakke punt van Dewever. Dat is inderdaad waar. Nu zijn er heel wat andere mensen binnen NVA die veel minder dat discours delen, die op economisch vlak meer centrum gericht zijn.

Ik ben eens benieuwd als er een nieuwe voorzitter komt of het sociaal economisch standpunt van de partij zal wijzigen. Vergeet niet dat het economisch standpunt van NVA onder Geert Bourgeois toch wel een stuk minder rechts-liberaal was dan onder Dewever.

stropke1000 11 februari 2013 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6529985)
Ik ben ook geen fan van BDW of de N=VA hoor. Ik wil alleen ernstig genomen worden door politici i.p.v. als een onmondig kind of naïeve oetlul beschouwd te worden.

Wat is er mis met wat meer egoïsme in deze wereld?

als je dat niet weet is verder praten zinloos

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be