Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gocha, de multiculturele papegaai van Vlaanderen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18288)

thePiano 27 juli 2004 13:46

Gocha, de multiculturele papegaai van Vlaanderen.

En dit is dan Gocha, onze papegaai.

Ongeveer drie weken geleden sloot een joods-Georgische snackbar op de Isabellalei in Antwerpen haar deuren en Gocha is sindsdien ons groot amusement. Zij is ongeveer zes jaar oud, fluit, danst en houdt haar klep geen vijf minuten toe. Het is een 'zij' ook al is Gocha in feite een jongensnaam. Zij kwettert in het Georgisch en het Russisch maar mijn Aaantwaarps zal er spoedig een multiculturele papegaai van maken ;)

Tsiko, vandaag 27 juli 2004

Tegendradigaard 27 juli 2004 13:55

dierenbeul zo'n klein kooike...
'k gaan de gaia verwittigen
hij heeft der al ne kromme rug van gekregen dat arm vogelke...

thePiano 27 juli 2004 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
dierenbeul zo'n klein kooike...
'k gaan de gaia verwittigen
hij heeft der al ne kromme rug van gekregen dat arm vogelke...

Tjah, het is dat of opgegeten worden door de kat :-o

Tzuvar Raemborr 27 juli 2004 14:21

:lol: Is Piano plots pro inburgeringscursussen en taallessen? :p

thePiano 27 juli 2004 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
:lol: Is Piano plots pro inburgeringscursussen en taallessen? :p

Domme opmerking. Ik run zelf een migrantenorganisatie ( http://www.amarcord.be ) en wij organiseren die cursussen namelijk zelf, ttz: bijscholing. Bovendien is mijn (Georgische) echtgenote gerechtstolk en vertaler Nederlands/Georgisch en andersom.

Ik ben namelijk van mening dat elke nieuwkomer eerst de streektaal moet leren, al was het maar om zijn/haar zelfredzaamheid te verhogen. Zonder taal nooit geen behoorlijke job, geen communicatie met de autochtone bevolking, geen herscholing of bijscholing mogelijk enz.

Het eerste wat wij -als migrantenorganisatie- dan ook doen is de nieuwkomer zo snel mogelijk inschrijven in een cursus Nederlands en wij zorgen dan persoonlijk voor bijscholing in de originele Georgische en/of Russische moedertaal.

Tegendradigaard 27 juli 2004 15:12

Das precies ne vogel voor de kat....

Starlight 27 juli 2004 15:27

Een hele mooie kat!

Tegendradigaard 27 juli 2004 15:29

das nen helen troost voor die papegaai, opgegeten door een schoon kat...

Tzuvar Raemborr 27 juli 2004 20:45

Geef mij toch maar katten :)

Weet er trouwens iemand of papegaaien honden kunnen commanderen? Niet dat die papegaai beseft wat hij uitkraamt, maar als dat nu toevallig "Zit, Fikske!" is? Zomaar iets dat mij nu juist te binnen schiet, zou wel geinig zijn.

Enfin, nog veel plezier met uwe nieuwen huisgenoot eh Piano :) En dat-ie snel Nederlands leert en werk vindt :p

ingenious 28 juli 2004 00:27

Citaat:

En dat-ie snel Nederlands leert en werk vindt :p

nederlands? plat antwaarps zulde bedoelen zekers? :roll:

oriana 28 juli 2004 01:05

Citaat:

Geef mij toch maar katten :)

Weet er trouwens iemand of papegaaien honden kunnen commanderen? Niet dat die papegaai beseft wat hij uitkraamt, maar als dat nu toevallig "Zit, Fikske!" is? Zomaar iets dat mij nu juist te binnen schiet, zou wel geinig zijn.

Enfin, nog veel plezier met uwe nieuwen huisgenoot eh Piano :) En dat-ie snel Nederlands leert en werk vindt :p

Yep, mijn oom had zo'n papegaai en die maakte dat beest gek met telkens, "pekkie, betjes" te roepen (antwerps voor eten) en ook "pekkie koek?"
En die hond trapte d'er telkens weer in.
Papegaai heette niet voor niets Flip :lol:

Griffin 28 juli 2004 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Yep, mijn oom had zo'n papegaai en die maakte dat beest gek met telkens, "pekkie, betjes" te roepen (antwerps voor eten) en ook "pekkie koek?"
En die hond trapte d'er telkens weer in.
Papegaai heette niet voor niets Flip :lol:

:rofl: :rofl: Ik zou onze hond nog wel es willen zien reageren op zo'n sprekende vogel!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be