Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Extreem Blok gedagvaard omwille van Brusselse verkiezingsslogan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=18296)

Black Girlke 27 juli 2004 20:26

Extreem Blok gedagvaard omwille van Brusselse verkiezingsslogan

Vlaams Blok gedagvaard omwille van Brusselse verkiezingsslogan
14:36:51

BRUSSEL - Het Vlaams Blok is verontwaardigd omdat het Brussels parlement twee van zijn mandatarissen dagvaardt wegens het gebruik van een verkiezingsslogan bij de jongste verkiezingen in Brussel. Het ging om een persiflage van een campagne die door de Brusselse hoofdstedelijke raad was opgezet.

De slogan 'Vlaams Blok, logisch toch! Touche pas �* la démocratie' verwees naar een campagne die het Brussels parlement lanceerde ter bevordering van de democratische waarden. De gebruikte slogans waren 'Democratie, logisch toch! en 'Touche pas �* la démocratie".

Voor het Vlaams Blok was de campagne een stemadvies en een waarschuwing tegen bepaalde politieke partijen, in de eerste plaats het Vlaams Blok. Voor de partij is er sprake van de ,,regelrechte aanwending van overheidsgelden voor partijpolitieke doeleinden''.

Als reactie daarop lanceerde het Blok een persiflagecampagne. Daarvoor kregen nu Brussels parlementslid Johan Demol en kamerlid Bart Laeremans een dagvaarding in de bus. Ze moeten zich op 6 september voor de rechter verantwoorden.

Peace 27 juli 2004 20:35

België wordt stilaan het land van de kluchten en de clowns.

Rechtbanken zijn gedegradeert tot een circus mt alles erop en eraan.

Het wordt tijd dat het Vlaams Blok eens orde op zaken zal stellen.

De schoofzak 27 juli 2004 20:43

Dat ze maar gauw weer een Vlaamse rechter zoeken die lid is van een Franstalige afdeling (afdeling met een zetel in een Vlaamse gemeente natuurlijk) van een elitaire service-club.

Tzuvar Raemborr 27 juli 2004 20:57

:lol: Het eerste wat ik daarvan hoor, een prachtig initiatief van het Blok! Brussel maakt zich volslagen belachelijk met die dagvaarding.

En voor hen die willen beginnen zeuren over copyright etc, mag het Blok nu ook de verantwoordelijken voor deze affiches gaan vervolgen? Of hanteren jullie twee maten en gewichten?

Tiger777 27 juli 2004 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
:lol: Het eerste wat ik daarvan hoor, een prachtig initiatief van het Blok! Brussel maakt zich volslagen belachelijk met die dagvaarding.

En voor hen die willen beginnen zeuren over copyright etc, mag het Blok nu ook de verantwoordelijken voor deze affiches gaan vervolgen? Of hanteren jullie twee maten en gewichten?

Je slaat nagels met koppen! :-)

Hans1 27 juli 2004 22:02

Citaat:

Die affiches zijn niet aggressief en bedoeld om te lachen. Vlaams-Blok-affiches zijn meestal wel aggressief en niet om te lachen, niet in het minst wegens de belachelijke snuiten die er soms opstaan.

Tzuvar Raemborr 27 juli 2004 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Die affiches zijn niet aggressief en bedoeld om te lachen. Vlaams-Blok-affiches zijn meestal wel aggressief en niet om te lachen, niet in het minst wegens de belachelijke snuiten die er soms opstaan.

Als "Vlaams Blok, logisch toch! Touche pas �* la démocratie" agressief is, zijn "Democratie, logisch toch" en "Touche pas �* la démocratie" dat ook. :roll:

Raven 27 juli 2004 22:11

Citaat:

Om te lachen? Ik kan daar niet mee lachen zenne.

Zo is het waarschijnlijk ook de bedoeling dat de mensen "lachen" met de "Dood aan dewinter, leve de Lente"-slogan die maanden voor de verkiezingen overal opdoken in Gent. Gezien de recenste verkiezingsuitslag in Gent (waar het Vlaams Blok verlies begon te lijden), kon er kennelijk ook niemand anders met zoeits lachen.

Toen ik dus zag hoe het Vlaams Blok weer (stevig) begon te groeien, heb ik wel een spontane slappe lach gekregen ;-) .

Oeteke 28 juli 2004 07:26

en de politici zijn weer goe bezig!
Hopla, weer 10.000 stemmen meer.

Ze snappen het nog altijd nie zenne.
Men dagvaardt het blok voor het minste, terwijl de Commie-partij het geld uit onze zakken steelt, terwijl wij der zelf bijstaan, en niets doen.

Dat Vlaanderen maar snel onafhankelijk wordt.
Het zal dan veel beter gaan met onze VLAAMSE portemonnee, en dan kunnen die kutwalen/Brusseleirs nie meer zeiken.

Ik snap nie waarom WIJ eigenlijk naar de walen of niet-vlamingen luisteren.
We kunnen toch zeggen:

ofwel gade gelle luisteren, en krijgde geld, ofwel gaan we apart.

Het zal snel gedaan zijn.

MIJN GELD VOOR VLAMINGEN!!!

Eternity 28 juli 2004 08:01

Citaat:

Minder wetten, meer tetten ;-)

Ontopic: dit soort van aanklachten is alleen stemmenwinst voor het Vlaams blok ...

De Garde 28 juli 2004 09:45

Citaat:

Smaken verschillen, humor dus ook.

De Garde 28 juli 2004 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Minder wetten, meer tetten ;-)

Ontopic: dit soort van aanklachten is alleen stemmenwinst voor het Vlaams blok ...

en de lachkramp.

Cyperken 28 juli 2004 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke

Je zou zelf zeggen op den duur dat het dat is wat ze eigenlijk willen bereiken. ;-)

skaldis 28 juli 2004 15:22

Citaat:

Daarvoor kregen nu Brussels parlementslid Johan Demol en kamerlid Bart Laeremans een dagvaarding in de bus. Ze moeten zich op 6 september voor de rechter verantwoorden

Die zijn toch alletwee politiek onschendbaar of bestaat dat nietmeer ?

Hans1 28 juli 2004 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke

Ze snappen het nog altijd nie zenne.
Men dagvaardt het blok voor het minste, terwijl de Commie-partij het geld uit onze zakken steelt, terwijl wij der zelf bijstaan, en niets doen.

Dat Vlaanderen maar snel onafhankelijk wordt.
Het zal dan veel beter gaan met onze VLAAMSE portemonnee, en dan kunnen die kutwalen/Brusseleirs nie meer zeiken.

Ik snap nie waarom WIJ eigenlijk naar de walen of niet-vlamingen luisteren.
We kunnen toch zeggen:

ofwel gade gelle luisteren, en krijgde geld, ofwel gaan we apart.

Het zal snel gedaan zijn.

MIJN GELD VOOR VLAMINGEN!!!

Aan uw tekst te zien, ben ik vrij gerust dat we terug naar een unitair België gaan ! ;-)

Distel 28 juli 2004 23:37

Citaat:

Aan uw tekst te zien, ben ik vrij gerust dat we terug naar een unitair België gaan ! ;-)

Geen reden dus om de doodsreutel van de club van 0,27% nog langer te rekken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be