Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dewinter/Turtelboom ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182979)

Universalia 11 februari 2013 12:36

Dewinter/Turtelboom ...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...utm_medium=RSS

Daar gaan koppen rollen denk ik.

En het zullen niet de enige mollen zijn.

Wordt vervolgd ...

-Jo- 11 februari 2013 13:35

Filip Dewinter zou moeten blij zijn.

Het zaakje is ontploft op een ideaal moment, geen verkiezingen in het onmiddelijke vooruitzicht en met een kersverse voorzitter die kuis en vernieuwing belooft.

Uiteraard zijn er nog infiltranten in het VB. Maar ook in N-VA en in niet-partijpolitieke organisaties in de Vlaamse Beweging. Logisch. Wie dacht dat dit niet gebeurde, was wel héél naïef.

Boduo 11 februari 2013 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6532698)

Wordt vervolgd ...

benieuwd hoe ons tortelduifje hier uit spartelt

jogo 11 februari 2013 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6532698)

Wordt vervolgd ...

FDW zint niet op vete met Debie, dus zelf een mol.

giserke 11 februari 2013 13:56

Dat komt er van als een staatseenheid neit onder democratische controle staat.

-Jo- 11 februari 2013 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6532843)
Dat komt er van als een staatseenheid neit onder democratische controle staat.

? :roll:

ALLE machthebbers laten oppositiekrachten in de gaten houden, laten ze dwarsbomen, saboteren,... "Democratische controle" is slechts oogverblinding voor wat werkelijk gebeurt.

giserke 11 februari 2013 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6532859)

ALLE machthebbers laten oppositiekrachten in de gaten houden, laten ze dwarsbomen, saboteren,... "Democratische controle" is slechts oogverblinding voor wat werkelijk gebeurt.

Nog eens:

Ga uw fascistisch gezwets elders verkopen.

De staatsveiligheid is een overheidsorganisatie die in een normale democratische rechtstaat zoals andere overheidsdiensten onder controle dient te staan van de democratie. Het parlement dus.

Txiki 11 februari 2013 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6532831)
benieuwd hoe ons tortelduifje hier uit spartelt

Turtel en de staatsveiligheid zullen de rangen sluiten. Wie hier slecht gaat uitkomen, is eerst Debie, dan Dewinter. En ze gaan het onder elkaar moeten uitvechten.

Ik blijf met dezelfde vraag zitten: waarom pakt Debie daar mee uit?

santos 11 februari 2013 15:40

Turtelboom zou dat niet moeten weten tenzij er sprake is/was van echt gevaar wat er toch niet lijkt te zijn vandaar dat Debie zeker dacht bon ik ga nog eens op de voorpagina komen.
De bedoeling is toch dat de staatsveiligheid zijn werk in alle onafhankelijkheid doet.

giserke 11 februari 2013 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6532926)
Turtel en de staatsveiligheid zullen de rangen sluiten. Wie hier slecht gaat uitkomen, is eerst Debie, dan Dewinter. En ze gaan het onder elkaar moeten uitvechten.

Debie is een flik.
Die stond dus ook op de achterste rij toen ze het verstand uitdeelden.
En hij denkt nu nog eens 5min in de belangstelling te staan.

djimi 11 februari 2013 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6532878)
Nog eens:

Ga uw fascistisch gezwets elders verkopen.

De staatsveiligheid is een overheidsorganisatie die in een normale democratische rechtstaat zoals andere overheidsdiensten onder controle dient te staan van de democratie. Het parlement dus.

Inderdaad, en zoals we allen weten is

1) la Belgique een normale democratische rechtstaat/rechtsstaat

en

2) het feit dat er daar in la Belgique geen één, geen twéé, maar minstens vier parlementen zijn het beste bewijs dat het een democratie is!

:belgievl:

jogo 11 februari 2013 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6532926)

iets met het zinkend schip?

CLAESSENS Joris 11 februari 2013 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 6533191)

Hij staat al jaren op de wal, dus wel een beetje laat daarvoor niet?
Ik denk dat hij inderdaad 'de buhne' mist enerzijds en mogelijk wat goodwill wil kopen voor zijn 'dossier'.

djimi 11 februari 2013 17:57

Citaat:

Misschien was iemand van mening dat er de laatste tijd teveel over die De Wever werd gepraat?

Boduo 11 februari 2013 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6532859)

Juist !
De machthebbers bv in de VS, laten OVERAL ter wereld al 50 jaar lang �*lles dwarsbomen wat te maken heeft met Cuba.
Toch kregen ze Fidel & C° niet onder de knie.
Integendeel: er zijn mensen opgestaan als Chavez, Molares, Correa (dan nog gehuwd met een Belgische !), ...
Die mannen heben in Z. Amerika al enkele miljoenen proletariërs een beter bestaan gegeven.(Jo) Het is natuurlijk nog niet zoals bij ons maar in Brazilië is nu opnieuw een "linkse" (vr) president die het beleid van haar voorganger 100 % voortzet.
Brazilië is, dankzij de voorgaande linkse president op het gebied van de vliegtuigconstructie opgeklommen tot de 3de producent v.d. GANSE WERELD !!! Nog vóór Rusland !

Boduo 11 februari 2013 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6532973)
Turtelboom zou dat niet moeten weten tenzij er sprake is/was van echt gevaar wat er toch niet lijkt te zijn vandaar dat Debie zeker dacht bon ik ga nog eens op de voorpagina komen.
De bedoeling is toch dat de staatsveiligheid zijn werk in alle onafhankelijkheid doet.

Ok maar Turteltje moet dan wel een beetje beter opletten als ze iets zegt over een organisatie als de (burgerlijke) staatsveiligheid.
Ze weet dan nog NIETS over de militaire geheime dienst.

Universalia 11 februari 2013 18:11

Citaat:

Zou het een schat verbergen (aan informatie misschien?)

Citaat:

Hij staat al jaren op de wal,
Staan daar niet de 'beste' stuurlui? Of was dat aan den toog. Nee, dat waren de wereldverbeteraars ...

:rofl:

Ik heb er totaal geen idee van welk staartje dit zaakje nog gaat krijgen, hopelijk een leuk!

kelt 11 februari 2013 18:17

Ik vrees dat Filip Dewinter deze keer gelijk heeft en vooral,dat dergelijke zaken uitklaring vragen ,want inderdaad,andere partijen kunnen ook met een mol zitten tot in de binnenste cenakels.Dit gaat niet aan.Een partij die mag deelnemen aan de verkiezingen moet geen dergelijke praktijken ondergaan.ER is genoeg te doen voor de Staatsveiligheid!

Ik heb veel sympathie voor mevrouw Turtelboom op haar aartsmoeilijke departement,maar voorgelogen worden of in onwetendheid gehouden worden door mensen binnen haar eigen departement(hetgeen ik vermoed) zal DRASTISCHE maatregelen van haar vereisen.

Verkozenen des Volkes (zowel meneer Dewinter als mevrouw Turtelboom) moeten dit niet pikken van ambtenaren,want het zijn de politici die dan weer de boter opgegeten zullen hebben terwijl de ambtenaren ter plaatse zouden mogen blijven....

Zodus:

1)Heeft Mevrouw Turtelboom in duidelijke bewoordingen geinformeerd of er mollen zaten in politieke partijen en wat was dan het antwoord?
2)Was de zelfverklaarde mol binnen het VB echt, ja of nee?
3)Waar staat in de wet dat zoiets mag?

andev 11 februari 2013 18:22

Citaat:

Dacht ergens gelezen of gehoord te hebben dat Debie van de leugens/beweringen van Turtelboom genoeg had ivm geen controle door de staatsveiligheid op politici en heeft hij ze voor schut willen zetten omdat hij het levende bewijs was van het tegendeel...
Over zijn houding/verhouding tov Dewinter, da's nog een vraag...

Boduo 11 februari 2013 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6533212)
Ik vrees dat Filip Dewinter deze keer gelijk heeft en vooral,dat dergelijke zaken uitklaring vragen ,want inderdaad,andere partijen kunnen ook met een mol zitten tot in de binnenste cenakels.Dit gaat niet aan.Een partij die mag deelnemen aan de verkiezingen moet geen dergelijke praktijken ondergaan.ER is genoeg te doen voor de Staatsveiligheid!

Ik heb veel sympathie voor mevrouw Turtelboom op haar aartsmoeilijke departement,maar voorgelogen worden of in onwetendheid gehouden worden door mensen binnen haar eigen departement(hetgeen ik vermoed) zal DRASTISCHE maatregelen van haar vereisen.

Verkozenen des Volkes (zowel meneer Dewinter als mevrouw Turtelboom) moeten dit niet pikken van ambtenaren,want het zijn de politici die dan weer de boter opgegeten zullen hebben terwijl de ambtenaren ter plaatse zouden mogen blijven....

Zodus:

1)Heeft Mevrouw Turtelboom in duidelijke bewoordingen geinformeerd of er mollen zaten in politieke partijen en wat was dan het antwoord?
2)Was de zelfverklaarde mol binnen het VB echt, ja of nee?
3)Waar staat in de wet dat zoiets mag?

Ik vrees dat de staatsveiligheid eigenlijk NIET behoort bij haar mi(ni)s(t)erie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be