Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gentse vrederechter in ss-nva-kledij op karnaval: niet meer 'neutraal' voor mij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183056)

De schoofzak 13 februari 2013 08:53

Gentse vrederechter in ss-nva-kledij op karnaval: niet meer 'neutraal' voor mij

Advocaten en rechters, ook plaatsvervangende vrederechters, mogen zich amuseren in hun vrije tijd. Hoe meer ze zich amuseren, hoe liever ik het zelfs heb.

Maar er zijn grenzen.

Ik geloof nooit dat ik, als flamingant, voor die rechter zou komen, hij nog altijd neutraal zal zijn. Misschien zal hij wel neutraal zijn, maar ik heb het recht om dat niet te geloven. Of om daaraan te twijfelen.

Daarom moet die man ontslagen worden als vrederechter.

Hij zal het zelf wel geweten hebben wat hij riskeerde; hij is ten slotte jurist en dus wellicht geen grote dommerik.

titel: Verklede nazi-carnavalist blijkt advocaat
ondertitel: Stafhouder fronst wenkbrauwen over advocaat/plaatsvervangend rechter

http://www.standaard.be/artikel/deta...30212_00467786

Citaat:

AALST (SINT-TRUIDEN)/BRUSTEM/ENGELMANSHOVEN/GELINDEN/GROOT-GELMEN/HALMAAL/KERKOM-BIJ-SINT-TRUIDEN/ORDINGEN/SINT-TRUIDEN/ZEPPEREN/DURAS/GORSEM/RUNKELEN/WILDEREN/VELM - Gents advocaat verkleedt zich tijdens carnaval als SS'er. ‘Niet zo snugger', vindt stafhouder.

Van kop tot teen gekleed in een SS-uniform. In zijn ene hand een glas champagne, in de andere tientallen vlaggetjes met daarop het logo van de ‘SS-VA' en het onderschrift ‘Kreften. Zaugen. Memmen' in plaats van de slogan ‘Denken. Durven. Doen.'

Alain De Ruyck (42), advocaat en plaatsvervangend vrederechter in Gent, is één van de carnavalisten van de carnavalsgroep Eftepie die met hun ophefmakende act, een SS-parodie op de N-VA, deelnamen aan Aalst carnaval.

De Ruyck en zijn kameraden kregen vooraf al een storm van reacties over zich heen omdat ze zich zouden verkleden als nazi's. Maar zelf ziet hij daar absoluut geen graten in. Ook vindt hij niet dat het misschien vreemd oogt dat een advocaat – en ook plaatsvervangend magistraat – zich in een SS-uniform hijst.

Toch moet zijn stafhouder van de Gentse balie even de wenkbrauwen fronsen als hij de foto van De Ruyck in nazi-outfit ziet. ‘'Als magistraat verkleed gaan als nazi lijkt me toch niet bepaald snugger', zegt stafhouder Didier Goeminne. Hij gaat zich zelfs beraden of hij eventuele stappen moet ondernemen. ‘Sowieso ga ik hem daarover aanspreken. Maar als mensen daar aanstoot aan nemen en ze dienen klacht in bij mij, dan moet ik ook een tuchtonderzoek tegen advocaat De Ruyck starten.'

‘De mensen die mij kennen weten dat ik dit al jaren doe. En nooit sta ik hier met een achterliggende gedachte. Dit zijn gewoon drie dagen op een heel jaar dat ik plezier maak. Zo hoort carnaval nu eenmaal te zijn', besluit De Ruyck.

Txiki 13 februari 2013 08:57

Och jongens toch, eerst valt het allemaal onder de grappen en grollen van carnaval "de hoogdagen van het recht op vrije meningsuiting", neemt officieel niemand er aanstoot aan en nu die man een advocaat en plaatsvervangend vrederechter blijkt te zijn, moet hij ontslagen worden...

Laat dat toch passeren. Het leven gaat verder hoor. Er zijn erger dingen dan zo'n onnozele carnavalstunt.

Modjo 13 februari 2013 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6535265)
Och jongens toch, eerst valt het allemaal onder de grappen en grollen van carnaval "de hoogdagen van het recht op vrije meningsuiting", neemt officieel niemand er aanstoot aan en nu die man een advocaat en plaatsvervangend vrederechter blijkt te zijn, moet hij ontslagen worden...

Laat dat toch passeren. Het leven gaat verder hoor. Er zijn erger dingen dan zo'n onnozele carnavalstunt.

Ik volg Txiki volledig. De man is al op leeftijd en zal zan functie wel perfect uitvoeren.

Wat hier gebeurt is wat de man op zijn vlaggen had staan: Kreften. Zaugen. Memmen!

Klachten zullen er wel komen, zoals mensen die de denkwijze van schoofzak volgen.

Amon_Re 13 februari 2013 09:50

Citaat:

²

Mosasaurus 13 februari 2013 10:07

Onze rechtspraak neutraal ??? Laat me niet lachen

graaf de bethune 13 februari 2013 10:34

Ik daag die bewuste advocaat uit om de volgende maal in boerka-outfit mee te gaan tijdens de stoet. Oei, nu zeg ik iets dat niet politiek correct is. Ik denk dat de advocaat vlug zou teruggefloten worden door de loge, de politici, collega's rechters als hij dat zou doen. Hoe selectief kan men zijn. Ik hoop dat er hier klachten tegen komen zodat onze SS-Friedenrechter buiten kan gegooid worden op de straatstenen , waar hij thuishoort.

vlijmscherp 13 februari 2013 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6535335)
Ik daag die bewuste advocaat uit om de volgende maal in boerka-outfit mee te gaan tijdens de stoet. Oei, nu zeg ik iets dat niet politiek correct is. Ik denk dat de advocaat vlug zou teruggefloten worden door de loge, de politici, collega's rechters als hij dat zou doen. Hoe selectief kan men zijn. Ik hoop dat er hier klachten tegen komen zodat onze SS-Friedenrechter buiten kan gegooid worden op de straatstenen , waar hij thuishoort.

er waren er die in boerka gekleed waren hoor. Geen officiële groepen, maar toch.

Vrijheideerst 13 februari 2013 10:46

Hoe debiel ik het ook vond, ik volg Txiki.

Bob 13 februari 2013 10:51

Citaat:

Zoals rechters die oordelen naar hun eigen groot gelijk ?
Eén van de (velen) belgische problemen zijn trouwens politiek benoemde rechters.

Bob 13 februari 2013 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6535336)
er waren er die in boerka gekleed waren hoor. Geen officiële groepen, maar toch.

Ook rechters ?

vlijmscherp 13 februari 2013 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6535356)
Ook rechters ?

geen idee, ik ken die mensen niet. is dat dan belangrijk?

Jakko 13 februari 2013 10:58

Citaat:

meneer 13 februari 2013 11:07

hoe zotter hoe beter !

Citaat:

Nog grappiger : SS-klak, een SS-vest over een jihadisten-djellabba, lange baard, en met vlaggen van zowel Al Quaida als het hakenkruis in de handen !

Modjo 13 februari 2013 11:12

Citaat:

Ik zit daar niet mee in, van mij mag dat ook.

Als jezus mag ook, gekruisigd aan het kruis.

De Brabander 13 februari 2013 11:15

Vrijheid van meningsuiting telt plots niet meer voor Vlaams-nationalisten ?

Het "Vlaams" Blok werd dus terecht veroordeeld als ik jullie goed begrijp?

De Brabander 13 februari 2013 11:17

Citaat:

Dus tegen een burka zou u geen klacht neerleggen? Rare kronkeling in uw redenering. Wie carnaval probeert te censureren brengt de democratie in opspraak.

Txiki 13 februari 2013 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6535352)
Zoals rechters die oordelen naar hun eigen groot gelijk ?
Eén van de (velen) belgische problemen zijn trouwens politiek benoemde rechters.

Dat heeft nu eens niks met carnaval te zien, se.

Txiki 13 februari 2013 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6535377)

En wat heeft dit er allemaal mee te maken?

Jakko 13 februari 2013 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6535377)

Grappig, Groen en Liga voor de mensenrechten gaan weer processen. Is er al een klacht ingediend tegen de betreffende SS-rechter?

Bob 13 februari 2013 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6535360)
geen idee, ik ken die mensen niet. is dat dan belangrijk?

Ja. Personen die verondersteld zijn om neutraal rechte te spreken, moeten in ne karnevalstoet niet in boerka rondlopen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be