Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dexia –Fyra en de rest in een politiek corrupt land (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183059)

RASPOUTINE 13 februari 2013 12:20

Dexia –Fyra en de rest in een politiek corrupt land
 
Wie heeft er smeergeld gekregen voor de aankoop van de Fyra van de Aldi…
Wie heeft er iets ontvangen in het door mij nu vastgestelde corrupte België is in deze zaak is nu een relevante vraag?
Met de Dexia affaire heeft men in dit land duidelijk gemaakt dat men alles ging doen om bepaalde bestuurders en aandeelhouders te beschermen.
De lijken moesten in de kasten blijven.
Dankzij een algemene medewerking die je alleen maar in een corrupt te vinden is werden alle wegen naar de waarheid verbroken.
Dexia en kompanen mochten daarom niet failliet gaan.
Het ging dus niet om het geld van de spaarders en cooperanten .
Ik heb in alle dossiers die ik verzamel nog nooit zoveel geschreven pers gezien dan in de Dexia & affaire.
Het feit dat dit niet heeft geholpen om aan de waarheid te komen is meer dan een teken dat dit land en bepaalde van zijn leiders die alles in handen hebben wel degelijk corrupt zijn.
Als men daar aan toevoegt dat de openbare omroep als televisie onder censuur van een zeker directie de waarheid tegenhoudt die sommigen binnen deze dienst wilden brengen is dit een bijkomende bevestiging van de aanwezige dictatuur.
Ook in de actualiteit krijgen wij hiervan de bevestiging het “gesjoemel” is overal.
Zelf een koe wordt in onze mond vandaag (in hun Europa) een paard…
Mijn verzameling over het Belgische gesjoemel is talrijk, het past zelf niet meer in één kast

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...corruptie.aspx

Spreek nu of zwijg voor altijd- Zelf de Staatsveiligheid is gaan spreken...

subocaj 13 februari 2013 12:37

Als kapitalisme een communistische dictatuur word en de norm enkel de waarde van het geld is, krijg je dit op wereldschaal.
De slaven van het kapitaal, de politici, doen hun werk.
Wij staan erbij, kijken ernaar en maken ons druk over een regenboog T-shirt achter een loket.

Boduo 13 februari 2013 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6535461)
Wie heeft er smeergeld gekregen voor de aankoop van de Fyra van de Aldi…
Wie heeft er iets ontvangen in het door mij nu vastgestelde corrupte België is in deze zaak is nu een relevante vraag?
...
...Ook in de actualiteit krijgen wij hiervan de bevestiging het “gesjoemel” is overal.
Zelf een koe wordt in onze mond vandaag (in hun Europa) een paard…
Mijn verzameling over het Belgische gesjoemel is talrijk, het past zelf niet meer in één kast

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...corruptie.aspx

Spreek nu of zwijg voor altijd- Zelf de Staatsveiligheid is gaan spreken...

In de actualiteit komt nu een Siemens-trein waarvan de bestelling voorlopig is opgeschort.
Wat we zelf maken, maken we beter: wij Belgen maken al j�*�*�*�*�*�*�*ren zéér goede treinen. In Brugge bij Bombardier maakt men al 100 jaar
kwaliteitsprodukten.
Als het alleen (?) de prijs is die telt, ja dan sukkel je verder goedkope brol.

RASPOUTINE 13 februari 2013 13:56

In volle Apartheid
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6535522)
In de actualiteit komt nu een Siemens-trein waarvan de bestelling voorlopig is opgeschort.
Wat we zelf maken, maken we beter: wij Belgen maken al j�*�*�*�*�*�*�*ren zéér goede treinen. In Brugge bij Bombardier maakt men al 100 jaar
kwaliteitsprodukten.
Als het alleen (?) de prijs is die telt, ja dan sukkel je verder goedkope brol.

Ze zullen altijd blijven zeggen dat het allemaal in handen is van de wetgeving omtrent de "aanbestedingen", Belgisch of Europees.

Maar wat als de "offertes" worden doorgegeven?

Onder de prijs gaan stelt vanaf dan weinig voor...

In Australië hebbben ze een logo van al wat "productie is van eigen land" gebracht welk op alle de nationale producten komt te staan.
De inwoners verkiezen nu die eigen producten boven de Chinese rommel, zelf dat het eigen product aanzienlijk meer kost.

Dus toch eigen land en eigen volk "eerst".

Is dat dan toch de enige weg om te overleven?

Is (hun) Europa dan toch alleen maar een postjesmakkerij voor eigen EU politiek volk?

Als je weet dat onze schoolkinderen in "containers" zitten terwijl dat deze van de Eu binnen de Europese scholen alleen maar met super de luxe te maken hebben. Zelf het busvervoer van Eurobussing bestaat zonder hinder, terwijl dat bij ons de meeste schooltransporten zijn afgeschaft wegens geen geld.

Als dat geen "apartheid" is dan weet ik het niet?

Carnivore 13 februari 2013 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6535461)
Wie heeft er smeergeld gekregen voor de aankoop van de Fyra van de Aldi…
Wie heeft er iets ontvangen in het door mij nu vastgestelde corrupte België is in deze zaak is nu een relevante vraag?
Met de Dexia affaire heeft men in dit land duidelijk gemaakt dat men alles ging doen om bepaalde bestuurders en aandeelhouders te beschermen.
De lijken moesten in de kasten blijven.
Dankzij een algemene medewerking die je alleen maar in een corrupt te vinden is werden alle wegen naar de waarheid verbroken.
Dexia en kompanen mochten daarom niet failliet gaan.
Het ging dus niet om het geld van de spaarders en cooperanten .
Ik heb in alle dossiers die ik verzamel nog nooit zoveel geschreven pers gezien dan in de Dexia & affaire.
Het feit dat dit niet heeft geholpen om aan de waarheid te komen is meer dan een teken dat dit land en bepaalde van zijn leiders die alles in handen hebben wel degelijk corrupt zijn.
Als men daar aan toevoegt dat de openbare omroep als televisie onder censuur van een zeker directie de waarheid tegenhoudt die sommigen binnen deze dienst wilden brengen is dit een bijkomende bevestiging van de aanwezige dictatuur.
Ook in de actualiteit krijgen wij hiervan de bevestiging het “gesjoemel” is overal.
Zelf een koe wordt in onze mond vandaag (in hun Europa) een paard…
Mijn verzameling over het Belgische gesjoemel is talrijk, het past zelf niet meer in één kast

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...corruptie.aspx

Spreek nu of zwijg voor altijd- Zelf de Staatsveiligheid is gaan spreken...


In mijn draadje, over hetzelfde artikel heeft er zelfs iemand gereageerd met "who gives a fuck?"
Niet moeilijk dat onze corrupten gewoon verder doen.

Punt is, élke regering is corrupt. Àllemaal.
En wij laten maar betijen.

Carnivore 13 februari 2013 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6535561)
Ze zullen altijd blijven zeggen dat het allemaal in handen is van de wetgeving omtrent de "aanbestedingen", Belgisch of Europees.

Maar wat als de "offertes" worden doorgegeven?

Onder de prijs gaan stelt vanaf dan weinig voor...

In Australië hebbben ze een logo van al wat "productie is van eigen land" gebracht welk op alle de nationale producten komt te staan.
De inwoners verkiezen nu die eigen producten boven de Chinese rommel, zelf dat het eigen product aanzienlijk meer kost.

Dus toch eigen land en eigen volk "eerst".

Is dat dan toch de enige weg om te overleven?

Is (hun) Europa dan toch alleen maar een postjesmakkerij voor eigen EU politiek volk?

Als je weet dat onze schoolkinderen in "containers" zitten terwijl dat deze van de Eu binnen de Europese scholen alleen maar met super de luxe te maken hebben. Zelf het busvervoer van Eurobussing bestaat zonder hinder, terwijl dat bij ons de meeste schooltransporten zijn afgeschaft wegens geen geld.

Als dat geen "apartheid" is dan weet ik het niet?

2+

RASPOUTINE 13 februari 2013 15:33

So What?
 
Ook de man van BATC en BAt en regie enz... zie bij commentaar over zijn vetrekpremie

"so what".

Dit is alleen maar een bewijs hoe diep het allemaal zit en waarom ik als enig oplossing om er een einde aan te maken een "onafhankelijk Vlaanderen" zie.
Wij Vlaamse burgers kunnen het corrupt België niet aan. Er zij te veel mensen die nu een deel van de taart krijgen.

-Al de spaarcenten van de banken halen zodanig dat alles waar dat zij mee bezig zijn (gesjoemel) wordt gestopt en aan de oppervlakte komt is er een tweedde

De derde is een volksopstand waarvan men weet waar het begint maar niet waar het eindigt.

Ordentelijk lijkt mij een "onafhankelijk" Vlaanderen de beste om komaf te maken met al die profiteurs waarvoor jullie niet alleen elke dag voor werken maar ook zal doorgaan naar kinderen en kleinkinderen.

Zij zullen de dupe zijn onder hetzelfde beleid, kan dit?

Zij hebben onze welvaart gestolen en vragen u van nu nog eens af te rekenen en om voor minder loon te werken, inlveren en meer flexibiliteit tot dat u 73 jaar bent.
Hoe gek zijn deze mensen is ook een goede vraag?

Hebben jullie een ander weg?

Boduo 13 februari 2013 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6535561)
Ze zullen altijd blijven zeggen dat het allemaal in handen is van de wetgeving omtrent de "aanbestedingen", Belgisch of Europees.

Maar wat als de "offertes" worden doorgegeven?

Onder de prijs gaan stelt vanaf dan weinig voor...

In Australië hebbben ze een logo van al wat "productie is van eigen land" gebracht welk op alle de nationale producten komt te staan.
De inwoners verkiezen nu die eigen producten boven de Chinese rommel, zelf dat het eigen product aanzienlijk meer kost.

Dus toch eigen land en eigen volk "eerst".

Is dat dan toch de enige weg om te overleven?

Is (hun) Europa dan toch alleen maar een postjesmakkerij voor eigen EU politiek volk?

Als je weet dat onze schoolkinderen in "containers" zitten terwijl dat deze van de Eu binnen de Europese scholen alleen maar met super de luxe te maken hebben. Zelf het busvervoer van Eurobussing bestaat zonder hinder, terwijl dat bij ons de meeste schooltransporten zijn afgeschaft wegens geen geld.

Als dat geen "apartheid" is dan weet ik het niet?

3 +

Zwitser 13 februari 2013 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6535561)
In Australië hebbben ze een logo van al wat "productie is van eigen land" gebracht welk op alle de nationale producten komt te staan.
De inwoners verkiezen nu die eigen producten boven de Chinese rommel, zelf dat het eigen product aanzienlijk meer kost.

Die nieuwste treinen voor Cityrail in Sydney worden in China gebouwd. Australië is van export afhankelijk en weet dat het dus ook moet importeren.

Zwitser 13 februari 2013 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6535461)
Wie heeft er smeergeld gekregen voor de aankoop van de Fyra van de Aldi…

De V250 is door Nederlanders bestelt. De NMBS wou treinen van Alstom. Het is dus duidelijk van wie de NMBS Top geld gekregen heeft...

Boduo 13 februari 2013 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6535808)
De V250 is door Nederlanders bestelt. De NMBS wou treinen van Alstom. Het is dus duidelijk van wie de NMBS Top geld gekregen heeft...

NMBS kocht ook Siemens rommel. Leveringen: opgeschort !
Zouden ze daar niet beter Belgische treinen kopen ?
Die hebben hun waarde al 100 jaar bewezen.

Carnivore 13 februari 2013 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6535818)
NMBS kocht ook Siemens rommel. Leveringen: opgeschort !
Zouden ze daar niet beter Belgische treinen kopen ?
Die hebben hun waarde al 100 jaar bewezen.

Bouwen wij hier treinen, in dìt land?

En onze spoorwegen kopen in het buitenland?

Ha ja natuurlijk.

subocaj 13 februari 2013 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6535808)
De V250 is door Nederlanders bestelt. De NMBS wou treinen van Alstom. Het is dus duidelijk van wie de NMBS Top geld gekregen heeft...

Ja? Van wie?

Zwitser 13 februari 2013 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6535818)
NMBS kocht ook Siemens rommel. Leveringen: opgeschort !
Zouden ze daar niet beter Belgische treinen kopen ?
Die hebben hun waarde al 100 jaar bewezen.

Die hebben bewezen ook niet vrij van problemen te zijn. Denk maar aan de problemen met de koppelingen van de M6 rijtuigen. En die zijn in België gebouwd.
Het is overigens pas sinds de NMBS niet meer automatisch Belgisch koopt dat we beginnen treinen te krijgen met een comfort niveau dat ergens een beetje op trekt. België was het laatste land in Europa dat nog rijtuigen met banken in 2+3 opstelling liet bouwen...
Al hebben sommige IC treinen nog steeds een interieur dat men in Zwitserland niet eens op een stoptrein zou willen...

Zwitser 13 februari 2013 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6535869)
Ja? Van wie?

Alleszins niet van Ansaldobreda, maar mogelijk dus wel van Alstom.

RASPOUTINE 14 februari 2013 11:35

De vrijheid van de pers of valt alles onder het (politiek) staatsgeheim
 
VRT nieuwsdienst onder censuur.
Is dit een directeur van de nieuwsdienst binnen wat zijn beroep is of zou moeten zijn waardig ?
Of moet de man, indien hij de persvrijheid niet kan waarborgen aan deze dienst niet beter ontslag nemen ?

Meer bepaald :

http://vlaanderen.mediargus.be/Frame...&IsReview=True

http://hoofdredactie.deredactie.be/

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ui...0105809088.htm

http://www.bloggen.be/alexandra_blog...php?ID=1897184


Schijnbaar is het alleen maar Elio Di Rupo en Bruno Tobback die van niets weten... Wie nog?
Terwijl dat de burgers het wel weten, wie zijn de hypocrieten, vermits dat het geen "pipo's" en ook geen "monkeys" zijn?


Wie zijn dan volgens Di Rupo de "parvenus" waarop hij ging jagen is ook een goede vraag?
Zijn die dan alleen maar in Wallonië en Charleroi of is zijn jacht overal open, incluis binnen zijn (eigen) regering.

Quid: voorbeeldfunctie?

Ondertussen krijgen er sommigen nog een eiland bij... allemaal in West-Vlaanderen en binnen de Noordzee die zo iedereen weet onder voogdij staat van...

Vrijheideerst 14 februari 2013 11:56

Wat is de oplossing van de BUB voor dit vraagstukje?

Boduo 14 februari 2013 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6535870)
Die hebben bewezen ook niet vrij van problemen te zijn. Denk maar aan de problemen met de koppelingen van de M6 rijtuigen. En die zijn in België gebouwd.
Het is overigens pas sinds de NMBS niet meer automatisch Belgisch koopt dat we beginnen treinen te krijgen met een comfort niveau dat ergens een beetje op trekt. België was het laatste land in Europa dat nog rijtuigen met banken in 2+3 opstelling liet bouwen...
Al hebben sommige IC treinen nog steeds een interieur dat men in Zwitserland niet eens op een stoptrein zou willen...

Er bestaat geen enkel technisch produkt dat volledig vrij is van problemen, groot of klein.
In Buenos Aires rijden er in de metro NU nog treinen van 100 (!) jaar oud, gebouwd in Belgie.
Binnenkort gaan ze naar een museum.
Hebben ze in Zwitserland ook treinen van 100 jaar oud ?
Waarschijnlijk niet want daar is �*lles super.

Zwitser 14 februari 2013 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6536836)
Er bestaat geen enkel technisch produkt dat volledig vrij is van problemen, groot of klein.
In Buenos Aires rijden er in de metro NU nog treinen van 100 (!) jaar oud, gebouwd in Belgie.
Binnenkort gaan ze naar een museum.

En iedereen in Buenos Aires haalt opgelucht adem...

Allemaal goed en wel, techniek van 100 jaar oud, maar klaag dan niet als er eens af en toe twee treinen op elkaar klappen en er 100 doden vallen.

Citaat:

Hebben ze in Zwitserland ook treinen van 100 jaar oud ?
Waarschijnlijk niet want daar is �*lles super.
Er rijd in Zwitserland in de dagelijkse dienst materiaal rond dat 60 jaar oud is en er beter uit ziet dan NMBS materiaal van 20 jaar oud.

Maar voor de oudste treinen nog in dagelijkse dienst moet je in Oostenrijk zijn.

koe de poing 14 februari 2013 18:26

De Fyra is toch vooral een Hollandse trein hoor mannekes


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be