Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Etienne Vermeersch: "Ik, conservatief? Wel, wel" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183116)

BonBon 14 februari 2013 19:15

Etienne Vermeersch: "Ik, conservatief? Wel, wel"

De Morgen heeft een reactie gepost van Etienne Vermeersch op een eerder opiniestuk van Fikry El Azzouzi, die vond het blijkbaar leuk Vermeersch te beledigen wars van enige kennis terzake. Hij wist niet dat Etienne Vermeersch altijd al het geweten was van progressief links en dat De Morgen een antwoord niet kon weigeren, eindelijk eens een duidelijk antwoord op de onzin die dagelijks in de opiniestukken van De Morgen staan.

Etienne Vermeersch was vroeger links te noemen met zijn kritiek op de kerk en koning maar is niet met de wind gedraaid zoals de politiekers, hij blijft bij z'n standpunten (kerk=islam) maar dat zet hem tegenwoordig in het kamp van Vlaams rechts blijkbaar. Huidige links is conservatief rechts geworden.

Fikry El Azzouzi gisteren in De Morgen:
"Samen met 'Flair' en 'Story' ben jij, Etienne Vermeersch, het geweten van Vlaanderen"
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...aanderen.dhtml

Etienne Vermeersch vandaag in De Morgen:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...-Wel-wel.dhtml

fonne 14 februari 2013 19:20

Vandaag staat links voor reactionair, royalistisch, elitair, regime-getrouw en fanatiek gelovig (in de Islam dan wel).

Helias 14 februari 2013 19:34

Grappig, deze botsing. De arrogante paus van de vrijzinnigheid stond boven alle kritiek zolang hij hij alleen het christendom op de korrel nam. Maar één woord over de Islam en de aanvallen en verdachtmaking beginnen.

Txiki 14 februari 2013 19:38

Bij sommigen komen de gazetten precies een dag later aan.

BonBon 14 februari 2013 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6537245)
Bij sommigen komen de gazetten precies een dag later aan.

Het stond vandaag pas op de site denk ik, daarom die dag verschil. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om nog geld te geven aan De Morgen.

Txiki 14 februari 2013 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6537246)
Het stond vandaag pas op de site denk ik, daarom die dag verschil. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om nog geld te geven aan De Morgen.

't Stond er gisteren ook al op. Maar soit, dat is van geen belang. Ik had gewoon even het vreemde gevoel "tiens dat heb ik precies al eens gelezen", maar niet helemaal zeker en dan twijfelen he.

On topic: het is een belachelijk opstel van Fikky. Zo eenvoudig is dat. Maar het heeft me toch verbaasd dat Vermeersch ervoor in zijn pen gekropen is. Alé, op zo'n schotschrift moet die knar toch niet reageren?

circe 14 februari 2013 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vermeersch
U bent er inderdaad in geslaagd mij een tekst van u te doen lezen. Vermoedelijk voor de laatste maal

haha heerlijk!
ook sommige commentaren zijn leuk. Al is het niveau van DM toch wel héél zielig, eentje slaagt er zelfs in om ook in antwoord op EV te vertellen dat alles is opgelost als het N VA maar wat vriendelijker tegen de Walen zou zijn en nog vriendelijker tegen het koningshuis :twisted:

Eén van de betere commentaren was geeft volledig mijn visie weer:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chris wouters
Mr Vermeersch, bespaar u de moeite. Wat de excuus auteur Azouzi schrijft is het gewoon het resultaat van een moeizame en opgedrongen alfabetisering.

Scherven A. Mok 14 februari 2013 19:50

Verwonderd me eerlijk gezegd dat Vermeersch zich de moeite getroost om op zulk een misbaksel van een argumentloze tekst te antwoorden.

circe 14 februari 2013 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6537256)
Verwonderd me eerlijk gezegd dat Vermeersch zich de moeite getroost om op zulk een misbaksel van een argumentloze tekst te antwoorden.

ja het was een twijfelgeval hé. Ik ben de tekst van Fikky beginnen lezen, maar na een paar paragrafen bagger te doorlopen ben ik gestopt.
Eerst vond ik het de jeugdige hoogmoed maar dat klopt niet : het is zuivere islamitische arrogantie wat die jongen uitbraakt.

Enfin, weer wat abonnees minder voor DM denk ik. Tenzij de lezers al van zulkdanig laag niveau zijn dat ze niet beter weten.

Another Jack 14 februari 2013 20:08

Benieuwd naar de reactie van Fikry...

peter1962 14 februari 2013 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6537227)
De Morgen heeft een reactie gepost van Etienne Vermeersch op een eerder opiniestuk van Fikry El Azzouzi, die vond het blijkbaar leuk Vermeersch te beledigen wars van enige kennis terzake. Hij wist niet dat Etienne Vermeersch altijd al het geweten was van progressief links en dat De Morgen een antwoord niet kon weigeren, eindelijk eens een duidelijk antwoord op de onzin die dagelijks in de opiniestukken van De Morgen staan.

Etienne Vermeersch was vroeger links te noemen met zijn kritiek op de kerk en koning maar is niet met de wind gedraaid zoals de politiekers, hij blijft bij z'n standpunten (kerk=islam) maar dat zet hem tegenwoordig in het kamp van Vlaams rechts blijkbaar. Huidige links is conservatief rechts geworden.

"Samen met 'Flair' en 'Story' ben jij, Etienne Vermeersch, het geweten van Vlaanderen"

Na lezing van zijn column zou ik eerder denken dat deze nobody denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden. Als een nobele onbekende met nul komma nul credentials denkt om Vermeersch te mogen/kunnen kapittelen dan vergist hij zich. Tenzij hij inhoudelijk iets te vertellen heeft, wat hier niet het geval was.
Alleen al voor volgende zin uit zijn schrijfsel moet ik kotsen van zijn betoog :
Citaat:

Met je aanhoudende pleidooien voor een hoofddoekenverbod hou je bewust vrouwenemancipatie tegen
En die bebaarde scribulent meent dat hij hier even de stem van de progressieve geest mag proberen te simuleren ? Waar haalt die man het lef om Vermeersch een conservatief te noemen terwijl hij op een pseudo-grappige maar mislukte manier pleit voor het ultieme symbool van vrouwonvriendelijkheid, achterlijk symbolen gedweep, religieus fanatisme en een met veel frasologie omfloerst gevoel dat mannen moeten pleiten voor vrouw onderdrukkende maatregelen.
Degoutant.

Goudbever 14 februari 2013 20:58

Is en blijft nen oude zeiker

4x10E6 14 februari 2013 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6537227)

Bon, als het stekje van conservatief rechts door huidige links bezet wordt; wie mag dan wel de plek van progressief links ingenomen hebben?

De nieuwtaligen op dit forum hebben hier vast wel een sluitend antwoord op.

war is peace
freedom is slavery
ignorance is strength

Carnivore 14 februari 2013 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6537325)
Bon, als het stekje van conservatief rechts door huidige links bezet wordt; wie mag dan wel de plek van progressief links ingenomen hebben?

war is peace
freedom is slavery
ignorance is strength

De echte vrijdenkers.
Occupy, anonymous, de voedselteamer, de bio-wietroker, en al de anderen die al dan niet gedwongen tot eigen beheer/beleid overgaan, zonder die bende corrupte zakken boven ons.

lombas 14 februari 2013 21:17

Ik zie niet in waarom conservatisme onverenigbaar is met hoe Vermeersch zich in zijn wederwoord "verdedigt".

Ik zie overigens niet in waarom Vermeersch zich ueberhaupt zo "in zijn poep gebeten" voordoet - zijn schrijfstijl is assertief op het licht snauwende af. Met conservatisme is toch niets mis?

Xenophon 14 februari 2013 21:33

- lol -

Je mag zeggen van Vermeersch wat je wil, maar van Friky El Pipo schiet niet veel over, Vermeersch veegt hem van tafel.

BonBon 14 februari 2013 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6537337)
Ik zie niet in waarom conservatisme onverenigbaar is met hoe Vermeersch zich in zijn wederwoord "verdedigt".

Ik zie overigens niet in waarom Vermeersch zich ueberhaupt zo "in zijn poep gebeten" voordoet - zijn schrijfstijl is assertief op het licht snauwende af. Met conservatisme is toch niets mis?

Het is meer dan het label conservatief, hij werd uitgescholden voor
- oerconservatieve 65-plusser
- fundamentalistische verlichtingspastoor
- extremistische pastoor van eigen kerk
- superheld uit den Aldi
- gebrek aan fantasie
- wereldvreemd
- Samen met Flair en Story
- een dwaler
- Goedkoop
- als een steen tegenover een dozijn eieren

Een hele scheldtirade in een relatief kort stuk, dat krijg je als je zo iemand opinie stukken laat schrijven zonder controle of weerwoord.
Zo kweek je eikels.

Een moslim die een linkse moraalfilosoof zoals Vermeersch een fundamentalist noemt, hoe zot kun je het bedenken. sigh

Echte Waal 14 februari 2013 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6537246)

Als het zo is moet je ook ni op hun site gaan informeren snoepje :evil::evil:

Gwyndion 14 februari 2013 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6537355)

Tuurlijk wel, kost DM geld :D.

BonBon 14 februari 2013 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6537355)

Ken je vijand, dat blijft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be