![]() |
Gent zonder allochtonen?
Wie gaat er dan nog voor Termont en zijn sossen stemmen?
Of is het de zoveelste volksverlakkerij? Waar houdt men zich met bezig, alsof er geen echte problemen genoeg zijn? Of Gentse Turk, of Gentse -----, dan zoveel mooier klinkt? Of de "Gentse Belg" zich nu beter, veiliger of terug thuis voelt, betwijfel ik. |
Het woord allochtoon was ook volslagen belachelijk.
Vreemdeling is wat ze zijn en zo moeten ze ook genoemd en behandeld worden. Hier geboren of niet. |
Hoe lang gaat die zever voort duren ?
Ik ben geboren op een buiten gemeente en woon 20 jaar in Antwerpen , Ik zal mijzelf nooit Antwerpenaar noemen . Ik ga 15 jaar Vietnam en de filipijnen , als ik daar ga wonen zal ik nooit Ph worden en mij nooit zo noemen . Het zijn enkel de moslims die zich noemen zoals het hen uitkomt om er baat bij te hebben . Turk van 16 Turkse overgrootouders is een Turk en blijft een Turk . Als ik morgen een scheutje van een eik plant in spanje / portugal of nederland . het is en blijft een eik . |
Citaat:
en zeggen . Ik ben een Turk . Iets waar ze in de volksmond HO zo fier op zijn en niet willen verloochenen, maar oei als het op hun rechten profitariaat aankomt is vreemdeling of allochtoon ineens een vies woord . |
Ik ken het verschil niet tussen een Turk of Marokaan en zo verder.
Voor mij blijven het allochtonen. En dat zal voor iedereen zo blijven. |
Als we karnemelk 'benzine' noemen kunnen we misschien op karnemelk rijden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zat je er als kind naar te kijken. Ik vond het toen al niks. Wat deed die rare kwast hier? |
Ik ben een 1/4 Hollandse 3/4 Belg ,
zo wens ik voortaan aangesproken te worden , anders jullie ALLEMAAL racisten zijn :mrgreen: Capice ????!!!! :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Enkele gevatte opmerkingen :)
Citaat:
|
Citaat:
Hoe komt het dat die gasten daar in Gent nog zoveel op hun neus te zetten hebben? De "echte" Gentse bevolking slaapt of is bijna uitgeroeid? Dat is alvast een stukje uit een artikel van DSonline vandaag: Citaat:
|
Ik ben blij voor de Gentenaars, omdat al hun problemen nu opgelost zijn.
Hoe verheven zijn ze nu niet zeg ? Een toonbeeld voor de wereld. . |
Citaat:
|
Een zonnige ochtend jaar 1302 vroeg ik aan mijn lieve vader wat het woord allochtoon eigenlijk wilde zeggen daar ik dacht dat het met een buitenaards
![]() Mijn vader bekeek mij met een ernstige frons op zijn gezicht en begon gelijk over passe partouts (soort klopsleutel dus :rofl:) voor kuisheidsgordels. Dus geen zinnige uitleg over allochtoon dus ik naamde ze dan maar de badkakkers Bovenstaande tekst een levendig bewijs van hoe idioot het is om zoveel heisa te maken over een woordje of toch niet? :cheer: p.s. Er blijft nog steeds een enorm verschil tussen racisme aan de ene kant en realisme aan de andere kant, bepaalde groepen willen dat om de één of andere duistere reden (lees: ruzie willen zoeken) niet begrijpen. België is |
Dat gaat nog vonken geven:
titel: In Gent wonen meer Bulgaren dan Turken http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb Citaat:
|
Citaat:
Goed dat het woord geschrapt is. "Vreemdeling" is duidelijker. "Gastarbeider" niet, omdat velen van hen en hun nakomelingen toch niet "arbeiden" als gasten. |
Citaat:
|
Citaat:
Oostende zonder allochtonen ? Kortrijk zonder von Kwiekenborne ? Lapscheure zonder Dumpie ? :oops: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be