Lof der Zotheid |
26 februari 2013 00:02 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo-
(Bericht 6544376)
Ik wens het einde van het Westerse, Atlantische bestel en bovenal van dat westerse financiële systeem. Dit is op joodse leest geschoeid. Het zionisme maakt onlosmakelijk deel uit van dat Westerse Atlantisme en het zionistisch lobbywerk beïnvloed de wereldpolitiek en dus ook de Europese politiek (zowel EU als nationale staten) zéééééér sterk. Vooral daarom moet het verdwijnen, en dus zijn op dat vlak de Arabieren een bondgenoot. Ik zeg wel: op dat vlak én in hun eigen thuislanden.
|
1. Ik begrijp uw standpunt over het Westerse, Atlantische bestel. Echter moet u beseffen dat een bondgenootschap met de Arabieren zoals u zich dat voorstelt, eentje van relatief korte duur is, waarna de Arabieren zich moeten terugtrekken (volgens uw model). Het probleem is, dat de Arabieren/moslims zich niet terugtrekken, maar zich integendeel verspreiden. Dan krijgt u een islamitisch bestel in plaats van een Westers bestel. Of dat zoveel beter is?
2. Ik denk dat we het er beiden over eens kunnen zijn dat dat voorbeeld met die verbale ruzie niet relevant is met het eigenlijke thema.
3. De misdaden die de Arabische Soedanezen met de zwarte Soedanezen uithalen hebben weinig met het Westerse, Atlantische bestel te maken, aangezien ze plaats vinden binnen de Dar al-Islam, lees: het islamitische bestel. Van hetzelfde voor wat er de Koerden wordt aangedaan. En wat te denken over wat de Chinezen zo in Tibet uitspoken? Dat heeft ook bitter weinig met het Westerse, Atlantische bestel te maken. Bij de Turken en de Koerden geef ik u ten dele gelijk dat het op zijn minst door het Westen gedoogd wordt. Punt is echter, dat het Westerse bestel, hoeveel fouten het ook inderdaad heeft, niet volledig aansprakelijk gesteld kan worden voor het leed in de wereld, waarmee ik geenszins zeg dat ze er niet aansprakelijk voor is.
|