Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nu of vroeger, nooit leefden er Nederlandstaligen in het Waalse gewest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183335)

Zucht 21 februari 2013 12:55

Nu of vroeger, nooit leefden er Nederlandstaligen in het Waalse gewest

... volgens Magnette.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ma...0251670124.htm
Citaat:

Het België van de toekomst is voor Magnette ‘een federale staat met drie gewesten en een minderheid in elk van die gewesten: Franstaligen in Vlaanderen, Vlamingen in Brussel en Duitstaligen in Wallonië’.
Voor wie nog zou denken dat het alleen "de Brusselaars en niet de Walen" zijn die niets van Néérlandophones moeten weten.

BonBon 21 februari 2013 13:17

Geen rechten voor vlamingen in Wallonië, dat zijn we van hen wel gewoon. Ze hebben altijd actief de Vlamingen verfranst, straatnamen veranderd en geen Nederlandse scholen voorzien. Als het nu nog niet duidelijk is ...

De schoofzak 21 februari 2013 13:24

Ik heb het ook gelezen, en vond het schandalig.

Wellicht rekent hij er op dat bij onderhandelingen de Vlamingen dit punt zullen opwerpen, en dat die Magneet dan zal zeggen "ok, die toegeving doe ik, maar jullie nu ook een toegeving".

Mannekes: b. moet barsten, en nogal gauw. Het wordt echt hogen tijd.
In de aanloop naar de verkiezingen ga ik nog wat extra uurtjes draaien voor de campagne, en uit mijn eigen zak nog een extra centje steun bezorgen aan de partij.

.

Zipper 21 februari 2013 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6543845)
Ik heb het ook gelezen, en vond het schandalig.

Wellicht rekent hij er op dat bij onderhandelingen de Vlamingen dit punt zullen opwerpen, en dat die Magneet dan zal zeggen "ok, die toegeving doe ik, maar jullie nu ook een toegeving".

Mannekes: b. moet barsten, en nogal gauw. Het wordt echt hogen tijd.
In de aanloop naar de verkiezingen ga ik nog wat extra uurtjes draaien voor de campagne, en uit mijn eigen zak nog een extra centje steun bezorgen aan de partij.
.

goe zot.

De schoofzak 21 februari 2013 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6543859)
goe zot.

Ik heb daar dubbel plezier van, om wat van mijn eigen zeldzame centjes af te staan aan de Vlaamse zaak.
Eerstens omwille van het geven;
tweedens omdat ik dat altijd doe via een of andere erkende vzw die een belastingsattest afgeeft.

Daarmee bewerkstellig ik dat zelfs belgicisten bijdragen aan de Vlaamse zaak !

.

Zipper 21 februari 2013 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6543878)
Ik heb daar dubbel plezier van, om wat van mijn eigen zeldzame centjes af te staan aan de Vlaamse zaak.
Eerstens omwille van het geven;
tweedens omdat ik dat altijd doe via een of andere erkende vzw die een belastingsattest afgeeft.
Daarmee bewerkstellig ik dat zelfs belgicisten bijdragen aan de Vlaamse zaak !

.

en dan maar afgeven op het ACW die belastingen zou ontwijken.

Le Téméraire 21 februari 2013 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 6543905)
en dan maar afgeven op het ACW die belastingen zou ontwijken.

Giften (hoger dan 40 €) geven altijd recht op een belastingaftrek. Of dat nu aan het ACW, de N-VA, Unicef, het Rode Kruis, of het WWF is. Ge gebruikt de term belastingontwijking nogal selectief gij...

Koenraad Noël 21 februari 2013 14:58

Aha, dus Magnette wil bepaalde Franstalige gemeenten (terug)schenken aan Vlaanderen?

Txiki 21 februari 2013 15:08

Citaat:

Het België van de toekomst is voor Magnette ‘een federale staat met drie gewesten en een minderheid in elk van die gewesten: Franstaligen in Vlaanderen, Vlamingen in Brussel en Duitstaligen in Wallonië’.
Neen. Het België van de toekomst is een herinnering aan een ter ziele gegane illegale staat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be