Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Breaking news : Ford Genk sluit NU reeds (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183362)

demonen 21 februari 2013 22:16

Breaking news : Ford Genk sluit NU reeds

Maandag as krijgen de vakbonden bij Ford een te nemen of te laten VOORSTEL. Hierover kan niet onderhandeld worden en staken heeft geen zin want Ford wenst NU terug op te starten of het is voorbij (lees : ze hebben geen interesse om open te blijven).
Indien het Fordpersoneel dit voorstel weigert dan SLUIT de plant ONMIDDELLIJK.
Keuren zij het goed komt de bal bij de toeleveranciers.
Indien zij niet ONMIDDELLIJK en NORMAAL (800 wagens/dag) produceren worden zij door Ford in gebreke gesteld en sluit de plant ONMIDDELLIJK.
Meerdere direkties van toeleveranciers hebben hun personeel reeds ingelicht dat er geen geld is voor een sociaal plan. Hier is geen werkbereidheid meer.
Besluit : Er wordt nooit nog 1 wagen geassembleerd bij Ford-Genk en over enkele weken hebben 10.000 mensen hun C4.
PS Dit "ULTIEM voorstel" komt op de dag vd nationale staking dus een dikke middenvinger naar de vakbonden.
De sluiting werd aangekondigd op 24 oktober 2012. Die dag bestond de plant in Genk exact 50 jaar. Een dikke middenvinger aan de Overheid.
Genk is 20 Euro/uur/werknemer duurder dan Ford Valencia of te wel een half miljard dollar per jaar!!

Stingray 21 februari 2013 23:53

Leg me eens uit hoe ze hun fabrieken gaan leeg halen ? Dat zal nog een heel zware moeilijke klus worden. Deurwaarders of niet. Al eens ooit een woeste massa arbeiders van 4000 man gezien. Ik wens die deurwaarder veel succes.

Ik geef de vakbonden in deze gewoon gelijk. Dat ze hun middenvinger terug opsteken naar Ford. Ze hebben niets te verliezen. Ford wel, namelijk de inhoud van hun fabriek.
Die paar duizend euro aalmoes maakt de zaak ook niet meer. To hell with them.

Anselmo 22 februari 2013 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6544477)
Leg me eens uit hoe ze hun fabrieken gaan leeg halen ? Dat zal nog een heel zware moeilijke klus worden. Deurwaarders of niet. Al eens ooit een woeste massa arbeiders van 4000 man gezien. Ik wens die deurwaarder veel succes.

Ik geef de vakbonden in deze gewoon gelijk. Dat ze hun middenvinger terug opsteken naar Ford. Ze hebben niets te verliezen. Ford wel, namelijk de inhoud van hun fabriek.

Hopelijk trekt FORD dan de veroorzaakte schade niet af van de nog uit te betalen onslagvergoedingen.
Ik zie ze ertoe instaat indien de vakbonden tot vernielingen overgaan.

Stingray 22 februari 2013 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6544496)
Hopelijk trekt FORD dan de veroorzaakte schade niet af van de nog uit te betalen onslagvergoedingen.

Van die paar duizend euro aalmoes die ze voorgesteld hebben. Ik wens ze veel succes.

Anselmo 22 februari 2013 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6544498)
Van die paar duizend euro aalmoes die ze voorgesteld hebben. Ik wens ze veel succes.

Als men sprak over € 35.000 de man x 4.000 weknemers is dit met € 140 mio toch een aardig sommetje.

Stingray 22 februari 2013 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6544504)
Als men sprak over € 35.000 de man x 4.000 weknemers is dit met € 140 mio toch een aardig sommetje.

Laatste wat ik gehoord heb was in de orde van € 10.000 per man. Als ik Ford arbeider was met zo'n twintig jaar op mijn conto, zou ik die best willen riskeren om de fabriek kort en klein te slaan.

Anselmo 22 februari 2013 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6544510)
Laatste wat ik gehoord heb was in de orde van € 10.000 per man. Als ik Ford arbeider was met zo'n twintig jaar op mijn conto, zou ik die best willen riskeren om de fabriek kort en klein te slaan.

Ik begrijp wel de woede, maar blinde vernieling brengt zelden meer op dan nuchter onderhandelen .

Stingray 22 februari 2013 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6544519)
Ik begrijp wel de woede, maar blinde vernieling brengt zelden meer op dan nuchter onderhandelen .

Hoe vertaalt U dan de houding van Ford ? Als goedbedoeld ? Komaan zeg, hoe blind kan je zijn ?

giserke 22 februari 2013 02:57

Jammer van die mensen,

Maar, wie zoekt die vindt.

Pin en Puk 22 februari 2013 03:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6544496)

Ik denk dat ze dat nu sowieso al nietmeer gaan doen

giserke 22 februari 2013 03:23

Greece 2

Zwitser 22 februari 2013 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6544510)

Als ik Ford arbeider was dan zou ik nu al naar een andere baan beginnen zoeken, en niet tijd verliezen met het kort en klein slaan van een fabriek.

Ik denk dat iemand die gaat solliciteren ipv. te betogen veel meer kans op een nieuwe job maakt...

Zwitser 22 februari 2013 06:16

Citaat:

Ik geef de vakbonden in deze gewoon gelijk. Dat ze hun middenvinger terug opsteken naar Ford.

De vakbonden hebben al jaren hun middenvinger permanent in de lucht. De werkgevers zijn daar al lang niet meer van onder de indruk.

vlijmscherp 22 februari 2013 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6544606)
Als ik Ford arbeider was dan zou ik nu al naar een andere baan beginnen zoeken, en niet tijd verliezen met het kort en klein slaan van een fabriek.

Ik denk dat iemand die gaat solliciteren ipv. te betogen veel meer kans op een nieuwe job maakt...

iemand van 50 die vooral aan de band heeft gewerkt, heeft 0% kans op een nieuwe job. ik weet niet hoe ik zou reageren.

BonBon 22 februari 2013 08:40

Citaat:

Wat is die inhoud waard als je arbeiders niet meer willen werken en gewoon een grote ontslagpremie willen binnenrijven? Het wordt tijd dat de vakbond eens gaat opdraaien voor de schade die ze toebrengen, het is niet omdat je staakt dat je een complete inhoud van een fabriek mag vernielen of gijzelen.

En dan klagen diezelfde vakbonden dat grote firma's niet meer willen investeren en alleen saneren, je zou voor minder. Onze vakbonden jagen investeerders weg, tegenwoordig doen ze veel meer kwaad dan goed.

BonBon 22 februari 2013 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6544628)
iemand van 50 die vooral aan de band heeft gewerkt, heeft 0% kans op een nieuwe job. ik weet niet hoe ik zou reageren.

Met de uitkering die zij gaan krijgen? Een goeie zetel kopen en enkele hobby's uitbouwen, zalig.

Natuurlijk gaan die geen werk vinden, hun Ford-wedde ligt zo hoog dat ze minder zouden verdienen met te werken dan hun uitkering.

vlijmscherp 22 februari 2013 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6544641)
Met de uitkering die zij gaan krijgen? Een goeie zetel kopen en enkele hobby's uitbouwen, zalig.

dat betwijfel ik.

Txiki 22 februari 2013 08:42

Ford in de fik. Opgelost.

BonBon 22 februari 2013 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6544644)
Ford in de fik. Opgelost.

En al die 'arbeiders' een miljoenen proces aan hun been, dat zou pas rechtvaardig zijn. Vakbonden denken hier dat ze boven de wet staan en zo handelen ze ook.

BonBon 22 februari 2013 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6544642)
dat betwijfel ik.

Welke uitkering zouden ze krijgen dan? Kan dit nergens terugvinden, wat ze wel eisen is een ontslagvergoeding van 77.000 euro in plaats van de standaard 3.700 euro die in de wet is voorzien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be