Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   nog 6,8% met de nieuwe voorzitter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183430)

peter1962 22 februari 2013 22:50

nog 6,8% met de nieuwe voorzitter

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ert-CD-V.dhtml

Gerolf maakt een goede start ! Aan dat tempo is in 2014 zelfs groen en pvda nog groter dan zijn club. Als ze onder de vijf % duiken kan Philip toch nog werk moeten gaan zoeken. Een paar dagen geleden zaten sommigen hier nog te dromen van kiezers die terug zouden keren naar het vlaams blok. 't zal nog niet voor nu zijn.

Xenophon 22 februari 2013 22:53

Hahahah, de eeuwigdurende strijd tegen het VB.

Waar is dat nu weer goed voor?

peter1962 23 februari 2013 08:34

zie het als teken van mijn warme appreciatie ;-)

Nog niet zo lang geleden zaten hier verschillende VB gezinde forumleden jolig te doen als de peilingen uitkwamen, nu is het radiostilte.

De schoofzak 23 februari 2013 17:53

Ze zullen zeker in Antwerpen wel altijd boven de 5 procent blijven.

Want inderdaad, onder de 5 procent, worden de gegeven stemmen, niet "opzettelijk" maar "via het kiessysteem" proportioneel verdeeld onder de andere partijen. En onder die andere partijen zitten ook niet-V-partijen ...

.

Another Jack 23 februari 2013 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6545653)
Hahahah, de eeuwigdurende strijd tegen het VB.

Waar is dat nu weer goed voor?

Die strijd is voorbij.
Integendeel:
Als ik pragmatisch denk, is een toename van het aantal VB-stemmen ten koste van de Reus op Lemen Voeten zelfs een positieve zaak.

Echte Waal 23 februari 2013 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6546431)
Die strijd is voorbij.
Integendeel:
Als ik pragmatisch denk, is een toename van het aantal VB-stemmen ten koste van de Reus op Lemen Voeten zelfs een positieve zaak.

"Grote Leider" AUB

Xenophon 23 februari 2013 18:31

Citaat:

Die strijd is voorbij.
Integendeel:

De strijd tegen het VB is inderdaad voorbij. Het heeft de traditio's veel stemmen gekost en het heeft ons hier - aan de rand van de afgrond, gebracht, we kunnen met recht stellen dat het een Pyrrus overwinning is geworden.

En de Vlaamse stem is er groter en standvastiger door geworden. De strijd tegen het VB is voorbij, maar de strijd gaat verder.

Ik begrijp uw ongerustheid, er zijn er die nog gaan roepen op het VB.

peter1962 23 februari 2013 19:30

Citaat:

Die strijd is voorbij.
Integendeel:

Dat is zo, zuiver pragmatisch en vanuit partijpolitiek standpunt kun je eerder hopen dat het VB terug groeit naar pakweg 10% ot 12% door een deel aan n-va verloren kiezers terug te halen.
Maar zo bekijk ik het niet, de politieke arm van het bruine gedachtengoed zie ik liever afsterven door onder de 5% te duikelen. Als dat n-va nog een percent of twee extra oplevert, dan is dat maar zo. Daar is democratisch niks mis mee.
Hun parlementairen kunnen dan nog een tweetal jaren voort teren op hun vergoeding die ze krijgen bij niet-verkiezing. En dan hebben ze plots heel veel vrije tijd. Er zijn nog knelpuntberoepen genoeg, bv in de bouw, poetshulp, bejaardenverzorging, kelner enz.

mvd 23 februari 2013 20:32

Het VB is volgens mij nog geen verleden tijd, voor hun anti-islamdiscours is zeker nog een publiek. Het enige gevaar voor hen is dat ze uit het parlement verdwijnen in 2014 en (helemaal) uit elkaar vallen.

system 23 februari 2013 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6545647)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ert-CD-V.dhtml

Gerolf maakt een goede start ! Aan dat tempo is in 2014 zelfs groen en pvda nog groter dan zijn club. Als ze onder de vijf % duiken kan Philip toch nog werk moeten gaan zoeken. Een paar dagen geleden zaten sommigen hier nog te dromen van kiezers die terug zouden keren naar het vlaams blok. 't zal nog niet voor nu zijn.

Het is anders niet zo moeilijk te begrijpen. De ene partij tankt bij de andere terwijl de andere dus lekt aan de ene.

De NVA en het VB.

SDG 23 februari 2013 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6546557)
Het is anders niet zo moeilijk te begrijpen. De ene partij tankt bij de andere terwijl de andere dus lekt aan de ene.

De NVA en het VB.

Wanneer precies haalde het VB 40% van de stemmen?

Txiki 23 februari 2013 21:16

Citaat:

De NVA en het VB.

En waar zijn dan al die kiezers van cd&v, vld en sp.a naartoe?

peter1962 23 februari 2013 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 6546543)
Het VB is volgens mij nog geen verleden tijd, voor hun anti-islamdiscours is zeker nog een publiek. Het enige gevaar voor hen is dat ze uit het parlement verdwijnen in 2014 en (helemaal) uit elkaar vallen.

Juist. Als dat zou gebeuren dan blijven enkel de overtuigde militanten over. Alle kopstukken verliezen dan hun riante parlementaire wedde, de medewerkers die op de loonlijst van de partij staan verliezen hun job, de financiële piramide zakt dan in elkaar. Partijfinanciering hangt volledig af van resultaten. Als ze in 2014 onder de 5% gaan is het verhaal voorbij. Met enkel basimilitanten en geen kader en geen geld ligt een partij op haar gat. Tenzij er iemand zo naief is om te geloven dat gerolf en philip dan pro deo de partij gaan besturen.

Je hebt gelijk dat er zeker een publiek is voor wie het anti-islamdiscours de belangrijkste motor is van hun stemgedrag. Op heden weten we niet hoe groot die groep is, en in welke mate zij al dan niet bereid zijn om over te stappen naar een andere partij. Iedereen gaat er nogal snel vanuit dat die mensen allemaal naar n-va gaan. Persoonlijk denk ik dat de zaken niet zo eenvoudig liggen.

Voorbeeldje : we hebben nu met Maggie De Block de eerste politica die zonder veel show aktie onderneemt om illegalen terug te sturen en die daar open over communiceert. Zonder ranzigheid. Zonder schuim op de mond. Maar zij is wel in record snelheid de populairste o-vld'er geworden. Zij zou wel eens de kentering kunnen brengen in de afkalving van die partij. Zij is de eerste die efficiëntie toont, daar waar de anderen enkel slogans verkopen. Dat telt voor veel kiezers.

Jakko 23 februari 2013 22:43

Citaat:

De NVA en het VB.

N-VA=O Vld FULL + CD&V FULL + SP.A FULL

Pin en Puk 23 februari 2013 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6545920)
zie het als teken van mijn warme appreciatie ;-)

Nog niet zo lang geleden zaten hier verschillende VB gezinde forumleden jolig te doen als de peilingen uitkwamen, nu is het radiostilte.

Radiostilte ?
Die hebben hun ontvangerke gewoon verdraaid op RADIO t" WEVERKE

Maikel Joosten 23 februari 2013 23:47

Ik zie 2014 al hellemaal zitten------> ^-^

Another Jack 23 februari 2013 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 6546749)
Ik zie 2014 al hellemaal zitten------> ^-^

Uw leeuw precies niet, hij loopt precies op blokken...

Maikel Joosten 23 februari 2013 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6546759)
Uw leeuw precies niet, hij loopt precies op blokken...

Ik vind het nochtans een schone.

Pin en Puk 24 februari 2013 00:00

Ik had gedacht dat het VB terug op zijn poten zou komen met Annemans, maar de tegenstand van BDW is onklopbaar op dit moment

Maikel Joosten 24 februari 2013 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6546772)
Ik had gedacht dat het VB terug op zijn poten zou komen met Annemans, maar de tegenstand van BDW is onklopbaar op dit moment

Ik had ook gedacht dat Annemans een soort van impact zou genieten maar het VB lijkt toch meer in stukken te liggen dan ooit tevoren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be