Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kris Peeters: "Ik kan BDW verslaan." (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183434)

Perzik 23 februari 2013 09:58

Kris Peeters: "Ik kan BDW verslaan."

http://www.knack.be/nieuws/belgie/kr...0252751707.htm
Citaat:

Vlaams minister-president Kris Peeters ziet daarin geen probleem. ‘Ja, CD&V kan de kloof met N-VA dichten. En ja, ik kan Bart De Wever verslaan,’ zegt hij in een interview met Het Laatste Nieuws.
Ok dan hoe gaat hij dat doen?
Citaat:

‘Ik ga uit van onze eigen kracht, ‘ zegt Peeters. ‘Ik ga de N-VA niet bashen. Wat wij te bieden hebben, moet volstaan om een pak Vlamingen te overtuigen.
Aaah daar is het zever in pakskes.

Mss gaat hij zeggen 'als BDW niet federaal (maar wel regionaal) opkomt heb ik hem verslagen, want hij durft niet'.

Zijn interview staat ook in schril contract met het volgende:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...0252577847.htm
Citaat:

In Vlaanderen blijft de N-VA groeien. In de peiling van La Libre groeit de partij nog eens 3,6% in vergelijking met november tot 39%. Daarmee ligt de partij van Bart De Wever mijlenver voor op het trio van traditionele partijen met sp.a (14,9%) als verrassende tweede. CD&V verliest 2,4% en strandt op 14,1% terwijl Open Vld 10% haalt.

Paultje 23 februari 2013 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6545959)

Mss gaat hij zeggen 'als BDW niet federaal (maar wel regionaal) opkomt heb ik hem verslagen, want hij durft niet'.

niet moeilijk om dat te beweren daar BDW toch niet voor het ministerschap gaat

kelt 23 februari 2013 11:11

Eerlijk gezegd zou ik liever Meneer Peeters in een ploeg met een aanzienlijk versterkte N-VA blijven zien....

Men moet zorgvuldig zijn met het kiezen van "vijanden",een partij-etiket zou de dag van vandaag geen automatisch kwaliteits- of afkeur-label mogen vormen....

Ik hoop ook dat BDW verder NIET reageert hierop,zoals ik ook hoop dat de N-VA-ministers in de Vlaamse regering niet,of op de vlakte,reageren.....

Xenophon 23 februari 2013 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6546022)
Eerlijk gezegd zou ik liever Meneer Peeters in een ploeg met een aanzienlijk versterkte N-VA blijven zien....

Men moet zorgvuldig zijn met het kiezen van "vijanden",een partij-etiket zou de dag van vandaag geen automatisch kwaliteits- of afkeur-label mogen vormen....

Ik hoop ook dat BDW verder NIET reageert hierop,zoals ik ook hoop dat de N-VA-ministers in de Vlaamse regering niet,of op de vlakte,reageren.....

Dat gaat niet, als de N-VA niet aan de Belgische leiband loopt dan is er voor de N-VA geen plaats.

Wat denk je, dat de "Vlaamse" regering er is om de Vlaamse belangen te verdedigen?

bartelx 23 februari 2013 11:29

Citaat:

CD&V ondergaat op dit ogenblik de negatieve slipstream van de ACW-affaire. Als ACW (en CD&V) een antwoord vinden om de ARCO-coöperanten correct terug te betalen, dan zou deze negatieve perceptie terug wel eens teniet kunnen gedaan worden.

kelt 23 februari 2013 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6546035)
Dat gaat niet, als de N-VA niet aan de Belgische leiband loopt dan is er voor de N-VA geen plaats.

Wat denk je, dat de "Vlaamse" regering er is om de Vlaamse belangen te verdedigen?

ik herinner er aan dat de N-VA en de CD&V zowel in de Vlaamse regering als in talloze Vlaamse gemeentes best wel samenwerken hoor.. ;-)

oppositie-/coalitie- heen en weer bashing tussen een bestuursniveau en de oppositie, terwijl diezelfde partijen (maar niet diezelfde MENSEN!)broederlijk samenwerken in andere bestuursniveau's...het is even wennen maar het is deel van het politieke proces.......De politici zelf zijn zo verstandig om de pers niet te volgen in vermeende "fatale scheuren" omdat er iemand eens iets zegt.

In de Vlaamse Regering is de N-VA een "junior-partner",dat heeft de kiezer zo beslist bij de vorige verkiezingen voor dit niveau........dat moet gerespecteerd worden.

Xenophon 23 februari 2013 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6546052)
ik herinner er aan dat de N-VA en de CD&V zowel in de Vlaamse regering als in talloze Vlaamse gemeentes best wel samenwerken hoor.. ;-)

oppositie-/coalitie- heen en weer bashing tussen een bestuursniveau en de oppositie, terwijl diezelfde partijen (maar niet diezelfde MENSEN!)broederlijk samenwerken in andere bestuursniveau's...het is even wennen maar het is deel van het politieke proces.......De politici zelf zijn zo verstandig om de pers niet te volgen in vermeende "fatale scheuren" omdat er iemand eens iets zegt.

In de Vlaamse Regering is de N-VA een "junior-partner",dat heeft de kiezer zo beslist bij de vorige verkiezingen voor dit niveau........dat moet gerespecteerd worden.

Ja, in de Vlaamse regering lopen ze (de N-VA) aan de Belgische leiband, comform hun uitslag.

Maar we hebben het over de volgende Vlaamse regering.

Hypochonder 23 februari 2013 11:50

Peeters moet N-VA niet verslaan, hij moet overstappen naar N-VA onder het motto 'if you can't beat them, join them.'

bartelx 23 februari 2013 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6546055)

Maar we hebben het over de volgende Vlaamse regering.

U kent de uitslag?

Visionair van aard?

Xenophon 23 februari 2013 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6546057)
Peeters moet N-VA niet verslaan, hij moet overstappen naar N-VA onder het motto 'if you can't beat them, join them.'

Dat komt niet erg overeen met zijn "België eerst, Vlaanderen laatst" overtuiging. Waarom denk je dat de man één van de topmensen is in een Belgicistische partij?

Hypochonder 23 februari 2013 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6546063)
Dat komt niet erg overeen met zijn "België eerst, Vlaanderen laatst" overtuiging. Waarom denk je dat de man één van de topmensen is in een Belgicistische partij?

Ik weet het niet. Ik ben wel van mening dat mocht zo'n kanon overstappen naar N-VA CD&V het wel zou kunnen vergeten in Vlaanderen.

Echte Waal 23 februari 2013 12:03

Citaat:

:roll:
Denk je nu echt dat iemand als Peeters de nood voelt om de voeten van iemand als De Zever te likken?
Denk je dat hij ene "grote leider" nodig heeft?
Hij zegt het precies: ik ga tegen De Zever en ik zet zijn ploat af.

Hypochonder 23 februari 2013 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6546071)
Denk je nu echt dat iemand als Peeters de nood voelt om de voeten van iemand als De Zever te likken?

Denk jij nu echt dat N-VA Peeters nodig heeft om de Walen in het verdomhoekje te steken? Het zou gewoon handig zijn en het proces versnellen, het is niet essentieel.

Xenophon 23 februari 2013 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6546067)
Ik weet het niet. Ik ben wel van mening dat mocht zo'n kanon overstappen naar N-VA CD&V het wel zou kunnen vergeten in Vlaanderen.

Ja, natuurlijk, op die manier wel. Maar, het gaat niet gebeuren, er zijn nu eenmaal tegengestelde belangen.

4x10E6 23 februari 2013 12:20

Citaat:

waarom al die moeite doen, meneer Peeters? meneer De Wever is opweegs zichzelf te verslaan.

Xenophon 23 februari 2013 12:25

Peeters klinkt een beetje te optimistisch, zijn zelfvertrouwen is totaal ongeloofwaardig. Hij doet me wat denken aan de Fuhrer die toen de Russen aan de rand van Berlijn stonden vol vertrouwen was dat hij de oorlog ging winnen.

Ze halen 14% in de peilingen, Peeters gaat zorgen dat ze op miraculeuze wijze naar 36% stijgen... :roll:

ZION 23 februari 2013 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6546071)

"When two tribes go to war".Mooi toch?

djimi 23 februari 2013 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6546082)
... meneer De Wever is opweegs zichzelf te verslaan.

Als hij daar evenveel tijd voor nodig heeft als meneer Janssens, Patrick ziet het er niet goed uit voor meneer Peeters, Kris.

Als hij het even snel weet te doen als meneer De Croo, Alexander is er nog hoop.

Vito 23 februari 2013 13:06

Citaat:

Ik heb dit scenario een tijdlang als niet-realistisch beschouwd, doch ik begin te twijfelen.

Maar vergeet niet dat Peeters de primadonna is van CD&V, voor de rest hebben ze daar geen karakterkop meer. In N-VA zou Peeters BDW voor moeten laten. Sinds Caesar weten we wat primadonna's denken over tweede zijn bij de eerst tov eerste bij de tweede....

Hypochonder 23 februari 2013 14:31

Persoonlijk vind ik dat Peeters een oersaaie indruk maakt. Dat zou helemaal niet erg zijn ware het niet dat de man blijk geeft van wenig leiderschap en een gebrekkige lange termijnvisie. De manier waarop hij reageerde op de sluiting van Ford Genk was bvb beneden alle peil.

De kiezers in Vlaanderen hebben dit soort politici echter graag, dat blijkt uit de peilingen en de verkiezingsuitslagen. En verder is er bij de traditionele partijen niks beters te vinden de Peeters, het is allemaal grijze eenheidsworst.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be