![]() |
Argentijnen ontvluchten consumptiedwang in ecodorpen
In Argentiniƫ schieten de ecodorpen als paddenstoelen uit de grond. De bewoners zoeken een alternatief voor het ongebreidelde consumeren.
... http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...codorpen.dhtml |
Citaat:
|
Zelf heb ik om de nabij een jaar in de jungle van Suriname tussen de negers geleefd, dit zonder stromend water en elektra. An sich een leuk leventje voor even, waar het niet dat de bekrompenheid en hebberigheid van mijn medebewoners mij knettergek kon krijgen.
|
Citaat:
|
Dat lijkt me wel wat.
In Uruguay zijn er al 10-tallen jaren eco dorpen. |
Zelf heb ik om de nabij een jaar in de jungle van Suriname tussen de negers geleefd, dit zonder stromend water en elektra.
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
En het maken van een roestvast stalen zonneboiler is echt wel het meest milieuvriendelijke dat je kan doen. |
Wij hebben dat, de warmteopbrengst is bedroevend.
|
Citaat:
|
Citaat:
edit : ik hoop niet dat U dacht dat ik een watermeloen was, groen aan de buitenkant en rood vanbinnen. Wanneer het mij zint snel ik mij naar eco-gebieden van mijn keuze in een comfortabele 4x4, diesel natuurlijk. I like the power! ;-) In dit geval is deze vorm van warmwateropwekking weldegelijk veel rentabeler dan mbv elektriciteit. 't is trouwens Q ---> Q zonder enige transformatie dus, minimum loss... |
Citaat:
|
Die warm water collectoren werken heel goed in warme streken. Maar om bij 39 in de schaduw te gaan warm douchen? Ik niet.
Geef mij maar een mandi-bak met een gayong. Wel is het zo dat haar wassen beter gaat met warm water. |
Citaat:
idd bv heb je een aluminium dak, laat daar water over stromen, dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Nml binnen wordt de temperatuur aangenaam en het water dat je opvangt is lekker warm tot heet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be