Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Frank Hosteaux (PVDA+) : "in mijn partij zitten rare mannen !" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183514)

Anselmo 25 februari 2013 12:56

Frank Hosteaux (PVDA+) : "in mijn partij zitten rare mannen !"

In haar pogingen om als partij eindelijk de grote doorbraak te lukken en met het "merkcx-tijdperk" te breken heeft de partij met zijn verruiming een aantal vreemde vogels aangetrokken.
Hosteaux heeft zich wel een zekere aanhang weten te verzekeren en die stemmen zag PVDA en nu + graag komen.
De wittebroodsweken hebben niet lang geduurd en feitelijk voor een "bijkomstigheid" de discutie omtrent de doodstraf - moet deze man terug uit de partij verdwijnen.
Daarom ook zijn reactie in de titel van deze draad.
Te vrezen valt dat ook PVDA niet voor "groeipijnen" ook nog in de toekomst - immuum zal blijken.
Gaat de PVDA+ nu ook de kenmerken vertonen van een traditionele partij ?

Citaat:

PVDA+ dreigt ermee lid uit gemeenteraad te zetten

De PVDA+ overweegt om gemeenteraadslid Frank Hosteaux uit de partij te zetten. Hosteaux haalde zaterdag de woede van zijn partij op de hals door op facebook te pleiten voor de herinvoering van de doodstraf.
.........

Dat hij zowat al zijn rode kameraden over zich heen krijgt, met Peter Mertens op kop, lijkt Hosteaux niet te deren.
‘Peter Mertens, ach, daar ga ik me nu eens niks van aantrekken.'

Frank Hosteaux stapte in mei 2012 over van SP.A naar PVDA+. Geen gelukkige transfer, blijkbaar. ‘Ik had het me anders voorgesteld', geeft Hosteaux toe. ‘In die partij zitten toch nogal wat rare mannen, hoor.'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30224_00482098

quercus 25 februari 2013 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6548623)
In haar pogingen om als partij eindelijk de grote doorbraak te lukken en met het "merkcx-tijdperk" te breken heeft de partij met zijn verruiming een aantal vreemde vogels aangetrokken.
Hosteaux heeft zich wel een zekere aanhang weten te verzekeren en die stemmen zag PVDA en nu + graag komen.
De wittebroodsweken hebben niet lang geduurd en feitelijk voor een "bijkomstigheid" de discutie omtrent de doodstraf - moet deze man terug uit de partij verdwijnen.
Daarom ook zijn reactie in de titel van deze draad.
Te vrezen valt dat ook PVDA niet voor "groeipijnen" ook nog in de toekomst - immuum zal blijken.
Gaat de PVDA+ nu ook de kenmerken vertonen van een traditionele partij ?

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

-Jo- 25 februari 2013 13:07

Dit zal niet wegnemen dat de PVDA bij de volgende verkiezingen zal winnen en een grote kans op parlementaire intrede maakt.
De PVDA staat nu, waar het VB in 1988 stond: lokale doorbraak in een aantal steden en gemeenten waaronder Antwerpen (het politiek lab van Vlaanderen), en aan de vooravond van nationale doorbraak.

Nvalid 25 februari 2013 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6548636)
Dit zal niet wegnemen dat de PVDA bij de volgende verkiezingen zal winnen en een grote kans op parlementaire intrede maakt.
De PVDA staat nu, waar het VB in 1988 stond: lokale doorbraak in een aantal steden en gemeenten waaronder Antwerpen (het politiek lab van Vlaanderen), en aan de vooravond van nationale doorbraak.

en waaraan zou de doorbraak van de pvda te danken zijn?

Nvalid 25 februari 2013 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6548636)

Jakko 25 februari 2013 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6548649)

Het is anders niet zo moeilijk. De ene partij tankt bij de andere dus lekt de ene.

-Jo- 25 februari 2013 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6548648)

Oh dat is steeds een hele reeks factoren:
* het juiste moment, elke politieke beweging en organisatie heeft een momentum (of over langere geschiedenis meerdere om de zoveel tijd).
* interne veranderingen bij de PVDA (breuk met het oubollige maoïsme naar de buitenwereld toe, intern is het er wel nog steeds).
* gunstige omstandigheden zoals stijgende armoede, veralgemenend gevoel bij werknemers dat ze er aan de lopende band tegen gezet worden door politiek en kapitaal, neergang van andere politieke alternatieven (oa VB), ...
Enz...

Zoiets is nooit toe te schrijven aan 1 iets. Ok, in het geval van N-VA speelt Bart Dewever een zeer grote rol, maar hij is niet het enige zoals zo vaak verkeerdelijk wordt gedacht.

mvd 25 februari 2013 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6548684)
* het juiste moment, elke politieke beweging en organisatie heeft een momentum (of over langere geschiedenis meerdere om de zoveel tijd).
* interne veranderingen bij de PVDA (breuk met het oubollige maoïsme naar de buitenwereld toe, intern is het er wel nog steeds).
* gunstige omstandigheden zoals stijgende armoede, veralgemenend gevoel bij werknemers dat ze er aan de lopende band tegen gezet worden door politiek en kapitaal, neergang van andere politieke alternatieven (oa VB), ...
Enz...

Zoiets is nooit toe te schrijven aan 1 iets. Ok, in het geval van N-VA speelt Bart Dewever een zeer grote rol, maar hij is niet het enige zoals zo vaak verkeerdelijk wordt gedacht.

Je vergeeet ook nog het toenemende aantal allochtonen, veel moslims zijn de spa beu, omwille van de weigering om criminaliteit aan te pakken, het hoofddoekenverbod in Antwerpen onder Janssens, etc..

Anselmo 25 februari 2013 14:20

Nog iets over Frank Hosteaux en waarom de PVDA+ zich aan deze persoon mispakt heeft.
Als ex-dokwerker kent FH Antwerpen-Noord, Seefhoek/Stuivenberg door en door.
Hij vertolkt, meestal ongezouten, de mening die daar heerst en uit zich met het directe taalgebruik wat men daar gewend is.
De man is er populair en sociaal zeer actief en zit en/of stimuleert een groot aantal burgerinitiatieven en wijkcomités.
In haar strijd tegen het Vlaams Belang heeft P.Janssen hem gerecruteerd en gebruikt als middel om die partij in haar bolwerk uit te dagen.
Met succes, want vanop een onverkiesbare plaats kwam hij in de gemeenrteraad.
Achteraf noemde PJanssen Hosteaux een splinterbom in zijn partij en zorgde ervoor dat hij als onafhankelijke moest verder zetelen.
Er werd toen gefluisterd dat deze man eerder in de partij van Dewinter thuishoorde.
De PVDA+ moet het parcours van Hostiaux gekend geweest zijn en was dus gewaarschuwd, maar de zucht naar stemmengewin heeft het gehaald op het verstand.
Nu zitten zij met de patatten.

subocaj 25 februari 2013 14:27

Citaat:

PVDA+ dreigt ermee lid uit gemeenteraad te zetten

De PVDA+ overweegt om gemeenteraadslid Frank Hosteaux uit de partij te zetten. Hosteaux haalde zaterdag de woede van zijn partij op de hals door op facebook te pleiten voor de herinvoering van de doodstraf.
.........

Dat hij zowat al zijn rode kameraden over zich heen krijgt, met Peter Mertens op kop, lijkt Hosteaux niet te deren.
‘Peter Mertens, ach, daar ga ik me nu eens niks van aantrekken.'

Frank Hosteaux stapte in mei 2012 over van SP.A naar PVDA+. Geen gelukkige transfer, blijkbaar. ‘Ik had het me anders voorgesteld', geeft Hosteaux toe. ‘In die partij zitten toch nogal wat rare mannen, hoor.'
Nu niet meer.

Vrijheideerst 25 februari 2013 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6548684)
Enz...

Dus omdat PVDA zogezegd met het maoisme brak zullen ze opeens de massale doorbraak kennen?

En welke interne veranderingen? één debiel minder?

subocaj 25 februari 2013 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6548707)
Nog iets over Frank Hosteaux en waarom de PVDA+ zich aan deze persoon mispakt heeft.
Als ex-dokwerker kent FH Antwerpen-Noord, Seefhoek/Stuivenberg door en door.
Hij vertolkt, meestal ongezouten, de mening die daar heerst en uit zich met het directe taalgebruik wat men daar gewend is.
De man is er populair en sociaal zeer actief en zit en/of stimuleert een groot aantal burgerinitiatieven en wijkcomités.
In haar strijd tegen het Vlaams Belang heeft P.Janssen hem gerecruteerd en gebruikt als middel om die partij in haar bolwerk uit te dagen.
Met succes, want vanop een onverkiesbare plaats kwam hij in de gemeenrteraad.
Achteraf noemde PJanssen Hosteaux een splinterbom in zijn partij en zorgde ervoor dat hij als onafhankelijke moest verder zetelen.
Er werd toen gefluisterd dat deze man eerder in de partij van Dewinter thuishoorde.

De PVDA+ moet het parcours van Hostiaux gekend geweest zijn en was dus gewaarschuwd, maar de zucht naar stemmengewin heeft het gehaald op het verstand.
Nu zitten zij met de patatten.

Zou Bart zich niet wat inspannen om hem binnen te halen om het bijeengeraapt zootje van overlopers wat te verstevigen of heeft hij misschien schrik dat hij de doodstraf gaat eisen voor zakkenvullers.

Ik mag dat eeuwige rebelse in hem wel.

Anselmo 25 februari 2013 14:42

Hosteaux is een sociaal voelende volksmens met het hart op de tong.
Als stemmentrekker worden je ideeën door "fijnbesnaarde" en al dan niet "pseudo" linkse intellectuelen als PJanssen en Peter Mertens hoogstens geduld .....tot na de verkiezingen.
Dan moet je je mond houden.
Hosteaux is nu al voor de zoveelste keer tegen de linkse muur gelopen en moet nu weer 6 jaar tot de volgende verkiezingen wachten .... of zien we hem tegen mei 2014 al terug ?

Belask0 25 februari 2013 15:26

die rooie nazis

vlijmscherp 25 februari 2013 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6548729)
Zou Bart zich niet wat inspannen om hem binnen te halen om het bijeengeraapt zootje van overlopers wat te verstevigen of heeft hij misschien schrik dat hij de doodstraf gaat eisen voor zakkenvullers.

over welke Bart heb jij het? wie gaat er zo iemand willen binnenhalen? ik snap dat de PVDA+ zo iemand binnen gehaald heeft.

R.Verhiest 25 februari 2013 15:39

De man hoort thuis bij de "moslimfundamentalisten"

Anselmo 25 februari 2013 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6548729)

Ik had gehoopt eens een draadje zonder de drie letters NVA of BDW te kunnen openen.
Daarom dacht ik met de toch al zo verwaarloosde PVDA een afwisseling gevonden te hebben.
Nee dus.
Het heeft niet lang geduurd of iemand vind wel een link naar Bart.
Proficiat.:roll:

R.Verhiest 25 februari 2013 15:46

Hij steekt er dan ook héél veel van zijn latijn in !

Nierika 25 februari 2013 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest (Bericht 6548823)
Hij steekt er dan ook héél veel van zijn latijn in !

Je wachtwoord verloren van je oude account Roger?;-)

-Jo- 25 februari 2013 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6548716)
Dus omdat PVDA zogezegd met het maoisme brak zullen ze opeens de massale doorbraak kennen?

En welke interne veranderingen? één debiel minder?

:roll:

Lees het nog eens rustig opnieuw en tracht het dit keer te begrijpen.

Zelfs de meeste andere dom-rechtsen kunnen het. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be