Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voor mei 2014 geen eengemaakt statuut te verwachten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183619)

Le Téméraire 27 februari 2013 12:54

Voor mei 2014 geen eengemaakt statuut te verwachten

Voila, het sociaal overleg heeft de discussie over het eenheidsstatuut nog maar eens uitgesteld. Of correcter, toevertrouwd aan een werkgroep. Iedereen weet wat dat betekent, denk ik, voor de verkiezingen hoeven we hiervan niets meer te verwachten. Zeker niet met die totaal onrealistische timing. Als ik onderstaande lees, schuiven de sociale partners de bal gewoon door naar de regering.

Citaat:

Werkgroep voor statuut arbeiders en bedienden

Een ander belangrijk punt op de agenda was de gelijkstelling van het statuut voor arbeiders en bedienden. Zoals verwacht is daarvoor een werkgroep opgericht. Die zal samengesteld zijn uit vertegenwoordigers van de regering, vertegenwoordigers van de werkgevers- en werknemersorganisaties én de voorzitter van de Groep van 10.

'Dat is voor mij de belangrijkste beslissing van de dag', zei Pieter Timmermans, gedelegeerd bestuurder van het VBO. Voor eind maart moet de werkgroep voorstellen aan de regering voorleggen.
Bron: De Standaard

demonen 27 februari 2013 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire (Bericht 6551429)
Voila, het sociaal overleg heeft de discussie over het eenheidsstatuut nog maar eens uitgesteld. Of correcter, toevertrouwd aan een werkgroep. Iedereen weet wat dat betekent, denk ik, voor de verkiezingen hoeven we hiervan niets meer te verwachten. Zeker niet met die totaal onrealistische timing. Als ik onderstaande lees, schuiven de sociale partners de bal gewoon door naar de regering.

'Dat is voor mij de belangrijkste beslissing van de dag', zei Pieter Timmermans, gedelegeerd bestuurder van het VBO. Voor eind maart moet de werkgroep voorstellen aan de regering voorleggen.
Voor juli 2013 MOET er een akkoord zijn anders wordt België beboet door EU (miljarden boete)

Eduard Khil 27 februari 2013 13:15

geen apart statuut: iedereen kameraad!

Vrijheideerst 27 februari 2013 13:17

Ik versta dat niet. België is het enige land in de Eu waar dit onderscheid nog bestaat.

Hoe antiek is het om bvb wekelijks je loon gestort te krijgen?

Eduard Khil 27 februari 2013 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6551463)
Ik versta dat niet. België is het enige land in de Eu waar dit onderscheid nog bestaat.

iedere week de poef moeten betalen int café hé.
Die arbeider-kameraden moeten iets doen met hun geld

Vrijheideerst 27 februari 2013 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 6551469)
iedere week de poef moeten betalen int café hé.
Die arbeider-kameraden moeten iets doen met hun geld

Maar wat met de poef aan De Leeuw & Leemans? met of zonder notionele intrestaftrek?

Le Téméraire 27 februari 2013 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6551454)
Voor juli 2013 MOET er een akkoord zijn anders wordt België beboet door EU (miljarden boete)

Juist, daarom dat ik zeg: onrealistische timing.

Ge gaat me niet vertellen dat de sociale partners op een maand tijd gaan realiseren waar ze de afgelopen twintig jaar niet in geslaagd zijn. Het zal eerder zo lopen dat de sociale partners een reeks onsamenhangende, slecht uitgewerkte voorstellen zal afleveren aan de regering eind maart. De regering zal dan één of ander snel in elkaar geflanst compromis uitwerken tegen juni (of nog wat later als ze wat uitstel los krijgen) waarmee niemand akkoord gaat en we een sociaal onrustig najaar krijgen. En waarschijnlijk zal de uitvoering van dat compromis ergens gepland worden voor na de verkiezingen van 2014, want vanaf januari begint de campagne.

Ik lees dus nog steeds dat ik voor mei 2014 niets hoef te verwachten.

Anselmo 27 februari 2013 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire (Bericht 6551429)

Waarom niet ineens ook het beambtenstatuut ( met o.a. apart pensioenstelsel, ziekteregeling, enz) in de eenmaking betrekken?
Dat zou eens iets anders zijn.
Bovendien liggen er aanzienlijke besparingen maar voor 't oprapen.

De schoofzak 27 februari 2013 15:18

Citaat:

Kan je daarvoor een link opgeven, want volgens mij klopt dit niet en zuig je dit uit je duim.

Er is, volgens mij, wel een andere reden waarom dit hete hangijzer opgelost moet worden tegen een bepaalde datum. Maar de aard van die reden, daar trekken de meeste politiekers uit de oude machtspartijen zich geen teelbal van aan.

.

speurneus 27 februari 2013 15:51

Citaat:

'

:lol::lol::lol:

Boduo 27 februari 2013 17:06

Citaat:

Jaja, "breaking news" ???

demonen 27 februari 2013 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6551463)

België is het enige land in de wereld waar ambtenaren een hoger pensioen krijgen dan mensen uit de privé. In België bedraagt het ambtenarenpensioen gemiddeld het DUBBELE van een werknemerspensioen.

daiwa 28 februari 2013 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6551471)
Maar wat met de poef aan De Leeuw & Leemans? met of zonder notionele intrestaftrek?

De Leeuw lost dat wel op.
Eerst de oorlog verklaren en dan colaboreren met de vijand.

Stingray 28 februari 2013 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 6551459)
geen apart statuut: iedereen kameraad!

Inderdaad : iedereen het statuut gelijk aan dat van bediende !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be