Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   geld kan niet op: minimum uitkeringen omhoog, en sociale lasten omlaag ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183620)

brother paul 27 februari 2013 12:58

geld kan niet op: minimum uitkeringen omhoog, en sociale lasten omlaag ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...30227_00485178

Hoe doe je dat zomaar, zonder te rekenen op papier
Minimumuitkeringen verhogen, kost toch wel een paar honderden miljoenen ?

En ondertussen de sociale lasten verlagen voor bedrijven???

Weer gehoogel voor de camera met cijfers, en een kwestie van de indruk te geven van we doen iets

Moest Elio deftig zoiets veranderen zou hij bvb de uitkeringen moeten verhogen GEKOPPELD aan een verplichte tewerkstelling in de gemeente waar je 'de uitkering trekt'
En zou hij de sociale lasten afbouwen GEKOPPELD aan een verhoging van lasten op aardgas bvb

Dus ik snap er weer niets van die goeie nieuws-show.

Gwyndion 27 februari 2013 13:08

Zouden ze niet beter de belastingen verlagen voor de laagste lonen ipv dit bedrag op te trekken? Op het vlak van werkgelegenheid lijkt me dit beter dan de lonen (en dus de lasten van de werkgevers) te verhogen wat natuurlijk extra belastingen schept voor de overheid.

Pin en Puk 27 februari 2013 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6551445)
Zouden ze niet beter de belastingen verlagen voor de laagste lonen ipv dit bedrag op te trekken? Op het vlak van werkgelegenheid lijkt me dit beter dan de lonen (en dus de lasten van de werkgevers) te verhogen wat natuurlijk extra belastingen schept voor de overheid.

Laagste lonen of leefloners betalen geen belastingen.
Doch deze moeten niet al te vlug gaan juigen.
Ze zullen hun leefloon of minimumloon verhogen tot zodanig dat deze in een schijf komen te zitten dat ze wel belastingen moeten betalen.

Het enige positieve is dat vervangingsinkomens ( vb voor mindervaliden van meer dan 80% ) deze ook naar boven worden getrokken.
Deze categorie moet nooit belastingen betalen - Vervangingsinkomens mag men niet belasten en zelfs een deurwaarder kan daar niet aan.

Mede 1 van de redenen dat een invalide bijna nooit een lening kan aangaan, niettegenstaande er bij zijn die netto rond de 3000€ trekken ( Natuurlijk staan deze reeds met 1 been in hun graf)

Groentje-18 27 februari 2013 23:29

En naar wie gaan die uitkeringen? Alvast niet naar iedereen die er nood aan heeft ... Integendeel.

Xenophon 27 februari 2013 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6551434)

Weer gehoogel voor de camera met cijfers, en een kwestie van de indruk te geven van we doen iets

Moest Elio deftig zoiets veranderen zou hij bvb de uitkeringen moeten verhogen GEKOPPELD aan een verplichte tewerkstelling in de gemeente waar je 'de uitkering trekt'
En zou hij de sociale lasten afbouwen GEKOPPELD aan een verhoging van lasten op aardgas bvb

Als werklozen moeten gaan werken voor hun uitkering, dan krijgen ze toch een arbeidscontract?

En de arbeiders die nu veel belasting betalen om als ze werkloos worden een uitkering te krijgen, die mogen dan direct een flinke belastingvermindering krijgen vermits ze geen werklozensteun meer zullen ontvangen in geval van werkloosheid?

Stingray 28 februari 2013 00:13

wie gaat dat betalen, wie heeft zoveel pingpingping...

brother paul 28 februari 2013 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6552137)
Als werklozen moeten gaan werken voor hun uitkering, dan krijgen ze toch een arbeidscontract?

En de arbeiders die nu veel belasting betalen om als ze werkloos worden een uitkering te krijgen, die mogen dan direct een flinke belastingvermindering krijgen vermits ze geen werklozensteun meer zullen ontvangen in geval van werkloosheid?

IK denk als je alle werklozen verplicht om aan een minimumgezinsinkomen van 1000euro + 20% bvb betaalt om werk te verrichten in de gemeente dat je op slag 30% minder werklozen gaat hebben, of dat je nog netto geld gaat overhebben ja..;
Ik zou het model aandurven, je zou een onderzoek moeten doen om de preciesere cijfers te kunnen schatten, maar ik ben bijna zeker dat je het meerloon die je daar spendeert kunt recuperen van de mensen die gaan zeggen nee sorry ik moet geen steun meer, ik aanvaard dat geld omdat ik het krijg.

eno2 28 februari 2013 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6552128)

:rofl:

eno2 28 februari 2013 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6552193)
IK denk als je alle werklozen verplicht om aan een minimumgezinsinkomen van 1000euro + 20% bvb betaalt om werk te verrichten in de gemeente dat je op slag 30% minder werklozen gaat hebben, of dat je nog netto geld gaat overhebben ja..;
Ik zou het model aandurven, je zou een onderzoek moeten doen om de preciesere cijfers te kunnen schatten, maar ik ben bijna zeker dat je het meerloon die je daar spendeert kunt recuperen van de mensen die gaan zeggen nee sorry ik moet geen steun meer, ik aanvaard dat geld omdat ik het krijg.

Sweat dreams about the chain gang

Terug naar de slavenmaatschappij

Xenophon 28 februari 2013 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6552193)

Een gezin waar vader moeder en een zoon alle drie werkloos zijn moeten dan elk een hele maand werken voor 400€?

Tegen dat de vervoerskosten dan betaald zijn moeten ze opleggen...

:D

Wat gaan ze nu nog allemaal uitvinden...

koe de poing 28 februari 2013 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6551434)

Den dop is serieus afgenomen
wie nu niet werkt, wordt automatisch arm.
Bedankt sociale zekerheid.

brother paul 28 februari 2013 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6552197)
Sweat dreams about the chain gang

Terug naar de slavenmaatschappij

en waarom is werklozen doen werken in nuttige overeidsprojecten en 'marshallplannen' een vorm van slavernij ?
Ik vind 70% afgeroomd worden beste ook een aardige vorm van slavernij/ Nog gekker is dat door de belastingen te heffen tref je een heel deel van de minder bekwame mensen die verplicht aan de dop zitten omdat bvb de textielsector volledig weggeconcurreerd is door de lage lonen, en dan ga jij vertellen dat wanneer je ze een andere job aanbieddt in bvb de isolatiesector of groene economie we bezig zijn met slavernij ?

brother paul 28 februari 2013 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6552200)
Een gezin waar vader moeder en een zoon alle drie werkloos zijn moeten dan elk een hele maand werken voor 400€?

Tegen dat de vervoerskosten dan betaald zijn moeten ze opleggen...

:D

Wat gaan ze nu nog allemaal uitvinden...

Wel kijk ik denk als er drie mensen werkloos zijn, en alle drie werken dat ze toch wel 3600euro zouden mogen verdienen ?

Don Quichote 28 februari 2013 08:19

Mensen die niet werken moeten het moeilijk hebben.

Dat is een fundament van een werkbare maatschappij.

Don Quichote.

Paultje 28 februari 2013 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 6552128)
Doch deze moeten niet al te vlug gaan juigen.
Ze zullen hun leefloon of minimumloon verhogen tot zodanig dat deze in een schijf komen te zitten dat ze wel belastingen moeten betalen.

Het enige positieve is dat vervangingsinkomens ( vb voor mindervaliden van meer dan 80% ) deze ook naar boven worden getrokken.
Deze categorie moet nooit belastingen betalen - Vervangingsinkomens mag men niet belasten en zelfs een deurwaarder kan daar niet aan.

Mede 1 van de redenen dat een invalide bijna nooit een lening kan aangaan, niettegenstaande er bij zijn die netto rond de 3000€ trekken ( Natuurlijk staan deze reeds met 1 been in hun graf)

categorie 66% word wel degelijk belast ,alleen worden wij niet maandelijks belast maar jaarlijks ge hele som in een keer dus enige voordeel dat ik heb is dat ik aanzien word met een persoon ten laste mijzelf dus en ik heb wel degelijk een lening voor mijn appartement gekregen maar ik zeg er dan wel bij dat ik 70% van mijn appartement zelf betaald heb

vlijmscherp 28 februari 2013 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 6552268)

Don Quichote.

mensen die niet werken maar wel hun best doen om aan werk te geraken, moeten geholpen en gesteund worden.

brother paul 28 februari 2013 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 6552268)

Don Quichote.

Wel ik zet niet dat je moet veralgemen dat alle zieken moeten gaan opdraven, maar je kunt toch wel 300.000 mensen activeren ?

brother paul 28 februari 2013 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6552284)
mensen die niet werken maar wel hun best doen om aan werk te geraken, moeten geholpen en gesteund worden.

Dus je geeft ze vaneerstekeer een job bij de overheid ? schitterend toch ?

vlijmscherp 28 februari 2013 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6552287)
Dus je geeft ze vaneerstekeer een job bij de overheid ? schitterend toch ?

waarom? mogen werklozen nog niet zelf kiezen waar ze gaan werken?

Don Quichote 28 februari 2013 09:35

Mensen die echt werk zoeken mogen/moeten natuurlijk geholpen worden.

Maar werkloosheid moet leiden tot negatieve prikkel.

Dat is niet in Belgie.
Er zijn er (heel)veel die liever blijven stempelen.

Een gezinshoofd dat maximaal dop trekt en 1 dag/wk in het zwart werkt, verdient meer dan 100% legaal te gaan werken.

Een madammeke waarvan de man goed verdient blijft ook graag doppen, het stempelgeld is mooi meegenomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be